|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gaveåpning i barnebursdag
Nei, men i all verden. Man leverer og henter ikke så sent.
|
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gaveåpning i barnebursdagJeg tenker bare på om denne fokusen på hver enkel gave og giver kan føles ubehagelig for noen gjester? Jeg tenker hvis en f. eks kommer fra en familie med dårlig økonomi og har en mye "mindre" pakke enn de andre, eller at foreldrene har kjøpt noe kjedelig, f. eks sokker. Vil det ikke da bli ubehagelig for giveren om noen av barna kommer med negative kommentarer på det som blir gitt? |
|
|
|
|
|
#83 |
|
flisespikker
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagJeg har aldri opplevd at noen av gjestene har gitt sokker eller lignende i en barnebursdag.
|
|
|
#84 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagEnig med Skilpadda. Min blir ofte like glad for en liten bil eller aktivitetsbok til 50-lappen som en fænsischmænsi dyr sak.
|
|
|
#85 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagDa snuppa pakket ut gaver tenkte hun virkelig ikke på prisen.
|
|
|
|
#86 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Mine bryr seg ikke, eldste blir like glad for sokker (som hun forøvrig aldri har fått i barnebursdag) som for leker og annet. Hun er som mora, dypt takknemlig over ALT hun får og kan bli skikkelig entusiastisk overfor en pakke med nye truser.
|
|
|
#87 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Det hadde nok blitt mer ubehagelig for den personen som kom med en sånn kommentar vil jeg tro. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Ad astra
|
Hvilket faktisk er grunnen til at jeg vurderer å droppe felles pakkeåpning i fremtidige bursdager...Vi har hatt noen runder nå, og etter at Vesla begynte på skolen, har jeg oppdaget noe. Det er hos oss til tider en vannvittig forskjell på verdi på gavene - noen gir gaver til 400-500, andre til 50 kroner. Siste bursdag ble en slik bitteliten gave åpnet blandt de siste - flasketuten pekte på det stakkars barnet, som nå er stor nok til å skjønne verdiforskjellen på gaven h*n gir kontra de øvrige. Det var ikke noe hyggelig opplevelse (på barnets vegne) i det hele tatt! Vesla (som stort sett er ganske veloppdragen og har stor innlevelsesevne på slike ting) slår til med et gledeshyl og erklærer at det var akkurat det hun hadde ønsket seg aller mest!!! Det gjorde hele seansen lettere, også for det stakkars barnet....
|
|
|
#89 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Så klart har vi maksgrenser på gave. 70-100 kr. (og ja jeg er klassekontakt) |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Gaveåpning i barnebursdagIngen har nevnt noe om maksgrenser hos oss, men jeg legger meg på rundt hundrelappen og bruker som regel mindre. Jeg har aldri sett at barna her har brydd seg om hva de gir, på en negativ måte. Jeg har alltid med meg vesla i lekebutikkene så hun SELV kan plukke ut gaven til bursdagsbarnet, da vet hun som regel at det er noe bursdagsbarnet vil sette pris på og som hun selv ønsker å gi. Og jeg holder meg unna ræl, og lokker eldste bort til spill- bok- eller legohyllene og sånt, det er som regel safe gaver.
|
|
|
#91 |
|
Getting in tune
Sv: Gaveåpning i barnebursdagNå har jeg ikke lest mer enn første siden av denne tråden, men her er det ingen pen og pyntelig flasketutenåpning altså.
|
|
|
#92 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Gaveåpning i barnebursdagPlipp: her er det barna selv som vil ha flasketuten. Jeg prøvde å ha vanlig pakkeåpning sist, har aldri fått så mye kjeft før, av alle barna i selskapet. Ifølge seksåringen er det helt utenkelig med en barnebursdag uten flasketuten-gaveåpning, visstnok. Så jeg legger i hvert fall ingen føringer på den fronten.
|
|
|
#93 |
|
Getting in tune
Sv: Gaveåpning i barnebursdagJa altså, det gjør jo ingeting at gavene åpnes med flasketuten, det var bare et eksempel. Jeg reagerte litt på en som sa noe om at hun ønsket å få litt tilbake for å ha lagt omtanke og penger i gaven hun har kjøpt. Det opplever jeg da virkelig når den åpnes med stor jubel i døråpningen!
"There is a crack in everything, that's how the light gets in." - Leonard Cohen Sist redigert av Plipp : 28-04-10 kl 11:49. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Glamorøs
|
Ja, det var den jeg ble så irritert over også.
|
|
|
#95 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Gaveåpning i barnebursdagDet er jeg helt enig i, så lenge barnet ikke mister oversikten over hvem det får gavene av (kaos) så er det det samme hvordan de blir åpnet, mener nå jeg.
|
|
|
#96 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gaveåpning i barnebursdagDere har sikkert rett. Men jeg kan erindre at jeg selv var ganske flau over gavene jeg kom med enkelte ganger hvis mamma hadde vært og kjøpt dem. Særlig visst hun kjøpte såpesett. Men kanskje det er blitt vanligere at barnet er med og kjøper gave til bursdagsbarnet. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Gaveåpning i barnebursdagHos oss var max-cagrense på 100 kr for bursdagsgave en regel som ble tatt opp og banket igjennom på første foreldremøte i 1 klasse. I tillegg til regel for hvordan/hvem man inviterte. Enten ALLE guttene eller ALLE jentene eller hele klassen. Absolutt ikke spesielt utvalgte. En utfordring når det gjelder plass for noen, men da er det ihvertfall ikke pris på gave eller spesielle invitasjoner som holder noen utenfor.
|
|
|
#98 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagJeg har aldri oppfattet at det har vært noen misstemning i forhold til gaver. Min niåring fikk håndkle og klut i presang av en venninne sist, og var glad for det i selskapet, og er veldig fornøyd med å bruke det nå, fordi at det var en gave. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Nymotens gammeldags
Sånn er det her også, hun har fått endel vaskekluter og sånn opp gjennom årene og det er fremdeles stas å bruke dem. Såper også. Det er HENNES, nåde oss om vi bruker det uten å spørre, hehe. Hun blir glad for alt hun får, slik som jeg.
|
|
|
#100 |
|
Men først, kaffe!
Slik er det her også, kommer det fra en venninne er det spesiellt uansett, eldste min fikk en søt toalettmappe med tannbørste og et par spenner oppi, høy "åååh så fiin" faktor, og nesten så vi aldri fikk byttet ut den tannbørsten. |
|
|
|
![]() |
|
|