Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I hvilke situasjoner blir du nervøs?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 19:26   #1
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I hvilke situasjoner blir du nervøs?

jeg blir nervøs av ubehagelige samtaler, konfrontasjoner, presentasjoner, Gynekologen, å møte noen for første gang, se sivilsnut, snakke med personer jeg beundrer / ser opp til, at mannen er ute å reiser, å reise med fly og tog, når telefonen ringer på uvanlige tider, jobbintervju, for å miste noen jeg er glad i. Det er garantert mye mer jeg er nervøs for, men det var dette jeg kom på i farta.

Gammel 10-05-10, 20:02   #2
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Telefonsamtaler... Der jeg må ringe noen.

Gammel 10-05-10, 20:09   #3
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Høyder, ta en telefon til ukjente, snakke til forsamlinger, tannlegen er det jeg kommer på i farta.

Gammel 10-05-10, 20:12   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Tannlegen. Og der var jeg i dag, og selv om det bare var en liten fylling, kjenner jeg det i tannkjøttet nå. Ellers liker jeg ikke å ringe til ukjente, som flere her. Å snakke foran forsamlinger går greit nok, men disputas var ørlite skummelt den første timen.

Gammel 10-05-10, 20:20   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, det er ikke riktig å si at jeg ikke i det hele tatt er nervøs foran forsamlinger. Jeg får sommerfugler og litt puls, men det oppleves ikke destruktivt, bare skjerpende. Jeg pleier faktisk å drikke espresso før viktige innlegg (eller intervjuer) fordi jeg føler at det skjerper meg å ha litt hjertebank.

Disputering skjønner jeg godt er tøft. Kraist. Da hadde jeg vært gelé.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 20:24   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

-Tannlegen
-UL
-Eksamen
-Foran jobbintervjuer på jobber jeg veldig gjerne vil ha
-Hvis jeg må klatre i stiger
-Også er jeg husredd

Sikkert mer og, men det var det jeg kom på nå.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 20:30   #7
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

* å konfrontere voksne
* å ta opp ubehagligheter
* å nevne at "noen" skylder en penger
* å ta buss
* å bli sint
* å bli konfrontert, når det en blir konfrontert med er feil.

Dette er ting som gjør at jeg kan få hjertebank og bli stressa.

Gammel 10-05-10, 21:34   #8
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når jeg skal kjøre bil til et nytt sted, og jeg må finne ut selv hvor jeg skal kjøre
Hos tannlegen

Gammel 10-05-10, 20:34   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går mye heller til en gynekolog enn å holde en selvlaget, dårlig forberedt presentasjon foran mange mennesker. (Men av og til kan man jo ikke velge)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:19   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har jo sjelden samme resultat. Hvis du ikke har min jobb.

- No. 4 -
Gammel 10-05-10, 21:35   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det eneste som får meg til å bli virkelig nervøs - så jeg gruer meg - er om jeg må holde tale for mennesker jeg står nært. Ergo - jeg gjør ikke det.

Å prate for en forsamling med totalt ukjente mennesker gjør meg ikke noe, men jeg er så sentimental at det er plagsom, så med en gang det blir personlig, da griner jeg som en unge.

Ja - og så er jeg litt nervøs for å fly, jeg var redd før, men jeg syns jeg er blitt "flinkere" til å ta meg sammen og tenke "dør jeg, så dør jeg."

Gammel 10-05-10, 22:10   #12
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svare uten å ha lest tråden:
* Når eg skal ut og flyge.
* Mus.
* Da eg skulle presentere prosjektplanen min for konsernledelsen var eg ganske nervøs før eg skulle i ilden.
* Tannlegen.

Gammel 10-05-10, 22:21   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg kommer som alltid trekkende med Seinfelds observasjon om at folk flest heller vil ligge i kisten enn å holde en minnetale, siden frykt for å dø pleier å komme bak frykten for å tale i forsamlinger på sånne undersøkelser.

- No. 4 -
Gammel 10-05-10, 22:21   #14
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir nervøs når ungene holder på med noe jeg ser for meg farlige konsekvenser av, f.eks. klatre høyt i klatrestativ, klatre i trær. Men må bare presisere at selv om jeg er nervøs av sånt, får de absolutt lov.
Jeg er er nervøs når mannen gjør ting jeg ikke mestrer, som f.eks. å stå på høye stiger og male huset, fiske i åpen sjø i liten motorbåt og i mine øyne altfor høye bølger.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 22:34   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

* Å ringe ut til noen. F.eks. kjente jeg ikke har snakket med på lenge eller offentlige kontorer type NAV etc. Jeg klarer å ringe å bestille frisørime og legetime nå, men ikke da jeg var ung voksen.
* Å konfrontere andre voksne
* Å ta vanskelige samtaler med andre voksne
* Å stå som ansvarlig for noe jobbmessig ...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:40   #16
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Booke salgsmøter... :hat:

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:51   #17
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Skummelt å søke jobber. Jeg har akkurat sendt en søknad og har helt hjertebank når telefonen ringer... 14 år siden siste jeg var i den situasjonen)
Får også hjertebank når vi skal på ferie og er på vei til flyplassen. Er helt på tuppa i bilen enda vi har good tid og natta før våker jeg sikkert snørrogførti ganger.

Og å gå til tannlegen. Men nå har jeg blitt så flink og blir innkalt hvert halvår og det er egentlig ikke noe farlig for tannlegen er så forsiktig og forteller alt har gjør hele tiden.

Gammel 11-05-10, 11:55   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Kom på en ting til. Jeg blir nervøs av å handle hus. Stort lån bekymrer meg ikke, vi låner ikke mer enn vi fint kan betjene, men det er noe med å bruke så ufattelig mye penger på en gang. Særlig om huskjøpet involverer mye oppussing. :i vurderingsprosess:

Gammel 11-05-10, 12:06   #19
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg kom også på en ting til. Jeg er ikke redd for å prate i forsamlinger, jeg kan ha presentasjoner, taler, skuespill på sparket - det meste går jo greit til slutt. Men fri og bevare meg for small talk med folk jeg kjenner bare litt! Ugh!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:40   #20
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Mørkredd, ja! Eg er veldig mørkredd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.