Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hagens kronikk i Aftenposten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-10, 03:29   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Jeg har sett en episode eller to av "Jentene på Toten" og jeg har ikke fått med meg at han var eks svigersønnen til Hagen.

Tror nok den "sannheten" avisen serverer ikke helt samsvarer med den virkelige sannheten.

Uansett hvordan man vrir og vrenger på dette så vil kronikken til Hagen ikke gjøre ting bedre. Fra at noen viste om det, vet nå hele Norge at faren til ungene helst går med kjole.

Gammel 21-05-10, 08:14   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

VI visste ikke at disse barna var barna hans. Men etternavnet var ikke av de vanligste - jeg vil tro alle i barnas nærmiljø visste det i det øyeblikket programmet gikk på tv. Barna har så langt jeg forstår farens navn. Dermed var det faren som dro ungene inn i medialyset - ikke mor og bestefar. At barna er Hagens barnebarn visste vi ikke ut fra farens eksponering - men det at han skjermet Hagen er jo helt irrelevant.

Jeg forstår utmerket godt at barnas mor, bestefar og barna selv følte at deres far presser dem ut i media gjennom å ikke bare delta i Jentene på Toten, men også gjennom at han gjentatte ganger har latt seg intervjue - om skilsmissen og barna sine.

Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:20   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes - sånn apropo - at de fleste andre politikere i Norge er flinke til å skjerme barna sine, men Carl I Hagen har vært veldig flink. "Alle" vet hvordan Eli Hagen ser ut, men jeg vet ikke hvor mange barn de har, hvor gamle de er og hva de heter.

Gammel 21-05-10, 10:37   #4
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes - sånn apropo - at de fleste andre politikere i Norge er flinke til å skjerme barna sine, men Carl I Hagen har vært veldig flink. "Alle" vet hvordan Eli Hagen ser ut, men jeg vet ikke hvor mange barn de har, hvor gamle de er og hva de heter.

Skjerme eller skjule?

Jeg ante ikke at han hadde barn en gang. Så dette ble mye på en gang.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:41   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Har Carl I og Eli barn sammen? Jeg trodde ikke det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:41   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Har Carl I og Eli barn sammen? Jeg trodde ikke det.

Bilder i hodet. Bilderrrr i hoooodet. Auauauauauau!

Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 11:09   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Bilder i hodet. Bilderrrr i hoooodet. Auauauauauau!

Og:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:45   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg ikke vet noe særlig om noen politikerbarn jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:46   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg må innrømme at jeg ikke vet noe særlig om noen politikerbarn jeg.

Jens har jeg fått med meg. Og Marte.

Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 11:14   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jens har jeg fått med meg. Og Marte.

Så rart!

Jeg syns for øvrig ikke det er så rart at man ikke vet noe særlig om Hagens barn. De er jo eldre enn mange av oss og hadde vel for lengst flyttet hjemmefra når hans politiske karriere var på høyden. I tillegg er de vel ikke fra hans nåværende ekteskap.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 19:13   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg synes det bør være BEGGE foreldres ansvar å sørge for at ungene har det bra. Om det betyr å tone ned egne behov, ja, så gjør man det for barnas skyld. Det er en vesentlig forskjell, synes jeg, å være flau over at pappa alltid skal synge i selskap, kontra det å være flau over at pappa løper i vannkanten med splitter ny bikini og nybarbert rygg.

Ja, men hvor går grensen? De som mener homofili er synd og "kunstig" befruktning unaturlig, mener jo dette utifra sitt sett med holdninger og verdier. Homofili er ikke naturlig, mann og kvinne er skapt til å leve sammen, så homofile burde ikke være egoistiske og få barn. De kan jo bli mobbet. Overvektige foreldre bør slutte å spise så mye kake, barna deres kan nemlig bli mobbet. Det handler jo bare om å tone ned egne behov for barna sine, gjør det ikke? Jeg vet hvertfall at jeg og mamma lever på to vidt forskjellige planeter når det kommer til å definere hva som er sunt, normalt og naturlig.

Gammel 22-05-10, 19:35   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, men hvor går grensen? De som mener homofili er synd og "kunstig" befruktning unaturlig, mener jo dette utifra sitt sett med holdninger og verdier. Homofili er ikke naturlig, mann og kvinne er skapt til å leve sammen, så homofile burde ikke være egoistiske og få barn. De kan jo bli mobbet. Overvektige foreldre bør slutte å spise så mye kake, barna deres kan nemlig bli mobbet. Det handler jo bare om å tone ned egne behov for barna sine, gjør det ikke? Jeg vet hvertfall at jeg og mamma lever på to vidt forskjellige planeter når det kommer til å definere hva som er sunt, normalt og naturlig.

Det samme lurer jeg på. Det er jo kjent at det er høy selvmordsrate blant transer også, på samme måte som det har vært med homofile. Bør de fortrenge følelsen av å ha blitt utstyrt med feil fysisk kjønn av hensyn til de som synes at det er ekkelt med menn som opplever å være kvinne? Det er jo denne biten Hagen nører oppunder. Jeg synes det er like logisk å be en transe om å slutte og kle seg med kvinneklær, som det er å kreve at homofile lever hetrofilt. Selvsagt bør man ta hensyn, og det er som sagt mulig at svigersønnen til Hagen er en hensynsløs idiot. Spørsmålet blir for min del når man tenker at det er ok å komme ut av skapet? Når barna er 18? Hvis man har visst at man tilhører feil kjønn fra barnsben av, så skal man altså av hensyn til barna vente til man er bortimot 50 og over halve livet er passert før man kommer ut av skapet?

Jeg har stor forståelse for at barnebarna til Hagen har det vanskelig, og det ville sikkert ikke opplevdes så veldig ok for min del hvis min mor i morgen skulle dukke opp som mann. Men det ville kanskje være lettere for de barna som opplever dette å takle transseksuelle foreldre dersom det ble normalisert? Og veien mot normalisering gjøres ikke lettere av utspill a la Hagen, derimot tenker jeg at han gjør det enda vanskeligere for andre familier som måtte oppleve det samme. Noen må være spydspisser i en prosess for endring av fordommer. I alle disse prosessene, det være seg husmødre som har gått ut i arbeid, kvinner som har blitt prester, homofile som har stått frem - så har det jo vært tøft for familiene til de som har gjort disse tingene? Burde de ha droppet det av hensyn til familien? Hvor hadde vi isåfall vært i dag?

Gammel 21-05-10, 11:29   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eli og Carl har ingen barn sammen.

Jeg har lest meg litt mer opp, og ser at Carl I. Hagen kaller TV-serien for propaganda (!), og høvler ned en hel minoret i jakten på sin svigersønn. La oss si at dette var et program om homofile, hadde Hagen blitt forstått på samme måte, sånn utenfor Frp-fordom-kretsen? Som sagt tidligere i tråden ser jeg ikke bort i fra at denne faren har tatt avgjørelser som ikke ganger barna, men måten Carl I. Hagen opptrer på er i kjent stil og burde etter min mening ikke støttes. Han (og Frp) har blant annet vært aktive med stempling og nedlatende generaliseringer av alenemødre, trygdede, homofile og samer tidligere. Denne gangen er det transer. At svigersønnen skulle være en drittsekk synes jeg absolutt ikke forsvarer utspillet hans. Det er så mange flere enn svigersønnen som rammes.

Gammel 21-05-10, 11:33   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg føler også for å gjenta Simones innlegg her. Hagen snakker så fint og pent om at transer er født slik, at de ikke kan noe for det osv. At de må bevise at det finnes noen form for fordommer overfor transer. Men det å la et nærmiljø få vite om pappaens legning er et overgrep. Eh, logisk? Nei. Dette betyr selvsagt ikke at man skal bruke legningen sin nærmest som våpen, men et slikt utspill gjør stor skade for de mange transene som finnes. Ikke kun for pappaen (og etter min mening kanskje barna). Argumentasjonen er like logisk som den at homofile gjerne må få være homofile, men ikke leve ut sin legning.

Gammel 21-05-10, 11:45   #15
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Betyr dette at du da antar at Hjemmet, Dagbladet og NRK har hatt med denne faren fordi han var Carl I Hagens ekssvigersønn? For far her var ute i media massivt og i lang tid før Hagen sa noe.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Far var vel ikke ute i media og snakker om barna sine, skilsmissen og alle problemene rundt det? Den biten var det Hagen som trakk fram i media?

Man kan sikkert diskutere om en familiefar som jobber med å finne sin kjønnsidentidet skal profileres gjennom et TV-program. Kanskje ikke så lurt, jeg vet ikke. Men å trekke hele familien og masse detaljer fra en vanskelig skilsmisse ut i full offentlighet, synes jeg hører ingen steder hjemme.

Barna ble kanskje identifisert gjennom at han sto fram med etternavn, for de som kjenner dem. Men nå er de jo identifisert for hele Norge.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 11:47   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Far var vel ikke ute i media og snakker om barna sine, skilsmissen og alle problemene rundt det? Den biten var det Hagen som trakk fram i media?

http://www.transetreffet.com/index.p...ar-han-er-dame

Jeg har ikke sett tvprogrammet, så jeg vet ikke om h*n sier noe der.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 11:57   #17
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

http://www.transetreffet.com/index.p...ar-han-er-dame

Jeg har ikke sett tvprogrammet, så jeg vet ikke om h*n sier noe der.

Ja ok, jeg ser at vi har med en som har gjort dette til en kampsak. Det er godt mulig han burde droppet det når han tross alt har fire barn. Det er absolutt en problemstilling.

Jeg synes man godt kan diskutere om transer er en grei "greie" eller ikke, hvordan man skal oppføre seg når man kommer "ut av skapet", om det er greit å leve ut sin legning når man har barn, om man i det hele tatt bør stille opp på reality program / doukmentarer med personlige ting når man har andre å tenke på enn seg selv osv osv. Men jeg synes familieproblemer og skilsmisseoppgjør ikke har noe i kronikker i Aftenposten å gjøre, spesielt ikke når de er ført i pennen av en skuffet og bitter bestefar. Ta problemstillingene på generelt grunnlag, ja. Men dropp å trekke andres personlige problemer inn i den offentlige svære på den måten.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 11:50   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Lise Lindalen skriver i et innlegg i Aftenposten i dag at hun hadde stått frem som transperson i "ukebladet Hjemmets påskenummer" i tillegg til TV-serien. Nå har jeg hverken lest Hjemmet eller sett TV-serien, så jeg skal ikke påstå hva som er skrevet eller sagt.

http://www.aftenposten.no/meninger/d...cle3659430.ece

Gammel 21-05-10, 11:51   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Lise (?) virker voldsomt selvsentrert i det TV-programmet, men det er kanskje naturlig for folk som er oppe i en ganske ekstrem personlig endringsprosess? Noen som husker "alt om min far"? Den handler vel også litt of Benestads ganske ekstreme og selvsentrerte eksponeringsbehov, og at det kom foran det meste annet.

Det blir litt meg-meg-meg over å forlange at alle andre umiddelbart skal fordøye og akseptere noe man selv har brukt årevis på å bearbeide og finne ut av. Særlig unger.

Jeg syns Hagen er en fordomsfull og kunnskapsløs fyr, og det han sier om at transer ikke blir diskriminert er helt borti natta.

Men jeg kan forstå en mors behov for å beskytte barn mot en selvsentrert fyr som insisterer på å valse inn kledd slik HAN har behov for akkurat NÅR han har behov for det.

En litt mer hensynsfull og skånsom og gjennomtent og kanskje faglig støttet prosess hadde vel vært gunstigst for alle parter.

Gammel 21-05-10, 12:07   #20
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns Lise (?) virker voldsomt selvsentrert i det TV-programmet, men det er kanskje naturlig for folk som er oppe i en ganske ekstrem personlig endringsprosess? Noen som husker "alt om min far"? Den handler vel også litt of Benestads ganske ekstreme og selvsentrerte eksponeringsbehov, og at det kom foran det meste annet.

Det blir litt meg-meg-meg over å forlange at alle andre umiddelbart skal fordøye og akseptere noe man selv har brukt årevis på å bearbeide og finne ut av. Særlig unger.

Jeg syns Hagen er en fordomsfull og kunnskapsløs fyr, og det han sier om at transer ikke blir diskriminert er helt borti natta.

Men jeg kan forstå en mors behov for å beskytte barn mot en selvsentrert fyr som insisterer på å valse inn kledd slik HAN har behov for akkurat NÅR han har behov for det.

En litt mer hensynsfull og skånsom og gjennomtent og kanskje faglig støttet prosess hadde vel vært gunstigst for alle parter.

Vel talt. Jeg tror ofte at man fordi man har måtte undertrykke denne delen av seg, så skal man ta igjen så mye når man først er ute av skapet.

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg hadde reagert om min mann kom hjem og fortalte han hadde en slik legning nå, selvsagt hadde jeg tenkt på jentene våre. Selvsagt hadde jeg vært sint fordi han hadde skjult dette for meg. Jeg ville ikke valgt å dele livet med en mann med slik legning, og hadde han i utganspunktet ønsket å dele livet med meg?

Men jeg hadde for all del ikke ønsket at pappa skulle skrevet en kronikk i Aftenposten om det.

Jeg har en bekjent med barn som gikk fra å stå frem som transe til å få en full kjønnsskifteoperasjon noen år senere. Det er ikke til å legge skjul på at det er vanskelig å miste pappa som en mannsperson, og jeg tror ikke det går på at man er for lite åpen eller at samfunnet dømmer. Det vil alltid være vanskelig å se et menneske man elsker bli noe annet enn det man trodde det var. Når det er sagt har hun i dag et veldig godt forhold til sine barn, og det har nok blitt enklere med tiden. De sier forøvrig fortsatt "pappa".

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.