|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg har sett en episode eller to av "Jentene på Toten" og jeg har ikke fått med meg at han var eks svigersønnen til Hagen.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenVI visste ikke at disse barna var barna hans. Men etternavnet var ikke av de vanligste - jeg vil tro alle i barnas nærmiljø visste det i det øyeblikket programmet gikk på tv. Barna har så langt jeg forstår farens navn. Dermed var det faren som dro ungene inn i medialyset - ikke mor og bestefar. At barna er Hagens barnebarn visste vi ikke ut fra farens eksponering - men det at han skjermet Hagen er jo helt irrelevant. |
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg synes - sånn apropo - at de fleste andre politikere i Norge er flinke til å skjerme barna sine, men Carl I Hagen har vært veldig flink. "Alle" vet hvordan Eli Hagen ser ut, men jeg vet ikke hvor mange barn de har, hvor gamle de er og hva de heter.
|
|
|
#4 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hagens kronikk i Aftenposten
Skjerme eller skjule?
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Har Carl I og Eli barn sammen? Jeg trodde ikke det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Ja, men hvor går grensen? De som mener homofili er synd og "kunstig" befruktning unaturlig, mener jo dette utifra sitt sett med holdninger og verdier. Homofili er ikke naturlig, mann og kvinne er skapt til å leve sammen, så homofile burde ikke være egoistiske og få barn. De kan jo bli mobbet. Overvektige foreldre bør slutte å spise så mye kake, barna deres kan nemlig bli mobbet. Det handler jo bare om å tone ned egne behov for barna sine, gjør det ikke? Jeg vet hvertfall at jeg og mamma lever på to vidt forskjellige planeter når det kommer til å definere hva som er sunt, normalt og naturlig.
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Det samme lurer jeg på. Det er jo kjent at det er høy selvmordsrate blant transer også, på samme måte som det har vært med homofile. Bør de fortrenge følelsen av å ha blitt utstyrt med feil fysisk kjønn av hensyn til de som synes at det er ekkelt med menn som opplever å være kvinne? Det er jo denne biten Hagen nører oppunder. Jeg synes det er like logisk å be en transe om å slutte og kle seg med kvinneklær, som det er å kreve at homofile lever hetrofilt. Selvsagt bør man ta hensyn, og det er som sagt mulig at svigersønnen til Hagen er en hensynsløs idiot. Spørsmålet blir for min del når man tenker at det er ok å komme ut av skapet? Når barna er 18? Hvis man har visst at man tilhører feil kjønn fra barnsben av, så skal man altså av hensyn til barna vente til man er bortimot 50 og over halve livet er passert før man kommer ut av skapet?
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenEli og Carl har ingen barn sammen.
|
|
|
#14 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg føler også for å gjenta Simones innlegg her. Hagen snakker så fint og pent om at transer er født slik, at de ikke kan noe for det osv. At de må bevise at det finnes noen form for fordommer overfor transer. Men det å la et nærmiljø få vite om pappaens legning er et overgrep. Eh, logisk? Nei. Dette betyr selvsagt ikke at man skal bruke legningen sin nærmest som våpen, men et slikt utspill gjør stor skade for de mange transene som finnes. Ikke kun for pappaen (og etter min mening kanskje barna). Argumentasjonen er like logisk som den at homofile gjerne må få være homofile, men ikke leve ut sin legning.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Far var vel ikke ute i media og snakker om barna sine, skilsmissen og alle problemene rundt det? Den biten var det Hagen som trakk fram i media? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bare sær
http://www.transetreffet.com/index.p...ar-han-er-dame
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja ok, jeg ser at vi har med en som har gjort dette til en kampsak. Det er godt mulig han burde droppet det når han tross alt har fire barn. Det er absolutt en problemstilling. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Lise Lindalen skriver i et innlegg i Aftenposten i dag at hun hadde stått frem som transperson i "ukebladet Hjemmets påskenummer" i tillegg til TV-serien. Nå har jeg hverken lest Hjemmet eller sett TV-serien, så jeg skal ikke påstå hva som er skrevet eller sagt.
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hagens kronikk i AftenpostenJeg syns Lise (?) virker voldsomt selvsentrert i det TV-programmet, men det er kanskje naturlig for folk som er oppe i en ganske ekstrem personlig endringsprosess?
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Vel talt. Jeg tror ofte at man fordi man har måtte undertrykke denne delen av seg, så skal man ta igjen så mye når man først er ute av skapet. |
|
|
|
![]() |
|
|