Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Streiken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 14:20   #81
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Streiken

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10001176 Her er visst siste nytt om streiken. Håper for alle parter at det blir enighet, og at det er et tilbud som er levelig KS kommer med. krysser fingrene for at det løser seg

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 14:23   #82
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

nicomama er litt kul
Standard

Nybegynner som jeg er, oppdaget jeg ikke at linken lå i et inlegge lenger oppe.. Beklager masse, det var ikke meningen å kopiere. Ble bare så engasjert

Gammel 07-06-10, 14:25   #83
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg støtter de streikende og syns det er helt rett at de står på. Streiken i år måtte komme. Her har ikke sympatien sunket på noe som helst vis.

Men jeg begynner å bli lei av Poden. Og han begynner å bli lei av meg. Og det er jammen ikke lenge til det er tre uker ferie heller. Vi kommer til å gå hverandre skikkelig på nervene denne forsommern.

Bytt ut Poden med Vesla, og han med hun, så kan jeg signere helhjertet på dette. All forståelse for streiken og de streikende - og akkurat nå kjennes 50-50 deling veldig greit, både for meg og Vesla.... Fordelen er forresten at vi har fått jobbet litt med tålmodighetstrening, som vi begge er dårligere på - og jeg har funnet ut at Vesla er usannsynlig dyktig til å hjelpe til med vasking og rydding - noe hun normalt er for sliten til å hjelpe mye til med etter lange dager på skole og SFO...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 14:43   #84
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men nå ser jeg j oat det stort sett bare er VG som som nevner noe om dette, og da lurer jeg på om det kun er spekulasjoner. Ser ingenting på utdanningsforbundet sine sider og slikt.

Gammel 07-06-10, 14:49   #85
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men riksmeklingsmannen/kontoret er ikke involvert, ser det ut til.

Jeg tror ikke de legger ut noe før det er helt konkrete møter.

Gammel 07-06-10, 14:50   #86
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det står vel en plass at Nafstad (jobber til daglig i Tromsø) skal ned til Oslo i løpet av dagen, så litt bevegelse er det vel. Spanande.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 14:56   #87
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

nicomama er litt kul
Standard

Dette sto på tv2 sin internettside:
"Det skal nå være svært lite det står om før partene kommer til enighet i konflikten

Gammel 07-06-10, 15:08   #88
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

:skepitisk: Her tar jeg ingen gleder på forskudd.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 15:25   #89
Siritk

Siritk sin avatar

Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tviler på at det blir noen glede i det hele tatt. Da ser jeg det ut fra et likelønnsperspektiv.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:06   #90
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står fortsatt ingenting på riksmeklingsmannens sider om at meklingen er gjenopptatt.
KS nekter for at det er kontakt, i følge en eller annen nettavis jeg leste. LO-forbundene vil ikke uttale seg. Det kan være et tegn på at det er noe på gang. (Under en mekling er det KUN meklingsmannen som har lov til å uttale seg, riktignok en regel som enkelte bryter hvert år, men like fullt en regel.)

Gammel 07-06-10, 16:22   #91
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ojoj, spennende! Håper det blir enighet snart nå.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:24   #92
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Gjør ikke noe for meg om streiken blir langvarig.
Jeg hadde siste eksamen på torsdag, så her er det feriemodus uansett.
Koser meg hjemme med ungene jeg.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:42   #93
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Koser meg hjemme med ungene jeg.

Her tror jeg det er en stor forskjell.
Jeg ønsker meg deleierskap i en kul, forholdsvis selvstendig unge på 4-6 år, som kan komme å være her når Poden er her.

Gammel 07-06-10, 17:02   #94
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Her tror jeg det er en stor forskjell.
Jeg ønsker meg deleierskap i en kul, forholdsvis selvstendig unge på 4-6 år, som kan komme å være her når Poden er her.

Flertall er ikke alltid en fordel. Iallefall ikke når dem er 2 og 4 år.

Gammel 07-06-10, 17:19   #95
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Flertall er ikke alltid en fordel.

Spesielt ikke når de har samme etternavn

Men med lånte barn i passende alder er ofte flertall utmerket!

Gammel 07-06-10, 17:34   #96
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Spesielt ikke når de har samme etternavn

Men med lånte barn i passende alder er ofte flertall utmerket!

Er det så enkelt som å skifte etternavn på en av dem altså?

Gammel 07-06-10, 17:40   #97
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Kjekt å lese at noe muligens er på gang, men jeg avventer nok også å ha for høye håp enda.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 17:51   #98
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

krysser fingrene for at jeg får sendt snuppa på skolen snart. hun krever veldig mye stimuli ved å være hjemme..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 18:05   #99
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

I følge adressa.no er streiken langt fra over og flere skoler og barnehager stenges.

Gammel 07-06-10, 18:45   #100
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Er det så enkelt som å skifte etternavn på en av dem altså?

Hadde det bare vært så enkelt...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.