Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Den beste regnkåpa

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-10, 12:11   #81
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Jeg har jo tidligere skrytt av Søs Jensen, men primært har jeg nok brukt den når det ikke har regnet og da har den vært knall. Brukte den for noen uker siden i øs-pøsregn og kjørte bil til Sverige med den på. Jo takk, den var så klam at jeg konstant måtte ha på vifta for å få kunne se gjennom rutene...

Men har altså kjøpt meg en Wakefield, som ikke er testet i regn ennå. Det kule med den er at hetta kan tas av og da blir den omtrent som en vanlig trenchcoat



Valgte svart jeg da, men synes både grå og lilla også var fine...

Fin! Hva er prisen på denne?

SJ sine ser jo ofte veldig fine ut. Samme gjør Kari Traa, og fann faktisk en fin fra Navigare også engang. Men hva er vitsen når man blir grusomt klam inni? Bortkastet penger....Ble faktsk klam i den Navigare jakken bare av å vandre litt rundt i butikken mens jeg prøvde den på! Kari Traa sin føltes veldig plastikk. Og SJ`sine skuffet stort, spes siden dem ikke er av rimligste sort, forbauser meg litt at man blir så fort klamme i dem også. *forstatt uten regnkåpe*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 12:39   #82
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Veravera: Den kostet 2098 hos Lille Vinkel, så den er ikke av rimeligste sort denne heller. Men hvis jeg kan bruke den både i regn og ikke regn, så har jeg mye bedre nytte av den enn enn gummiert jakke.

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 12:43   #83
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Takk for svar Kiddo. Ja, sånn sett er det smart!

(Og da får jeg bare spare en stund til ser det ut til...)

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 14:46   #84
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Har det kommet noen nye, kule regnkåper på markedet siden sist? Vil gjerne ha en som tåler regn godt i mer sånn allværsjakkestoff, hvis det finnes. Noen tips?

  Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 14:55   #85
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.763
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Jeg trenger noe som tåler regn.

Jeg har ei "regnjakke" som jeg blir klissvåt på begge skuldrene gjennom. Og gjerne nedover ermene også, de er litt utsatt siden jeg triller vogn, og altså ikke har dem "gjemt ned langs kroppen".

Det er meldt kliss, klass regnvær i overskulelig fremtid.

Jeg trenger noe vanntett. Som puster. Og jeg vil gjerne ha det i regnkåpe-form ja.

Er det Bergans Dermi.. hva det nå enn er det heter, som jeg husker jeg har fått anbefalt her i en eller annen sammenheng, som er kluet da, eller? (og hvor finner jeg det da? Min lokale sportsbutikk har ikke regnkåper fra bergans sist jeg tittet. De hadde kari traa sine. Og noe annet plastgreier.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 15:13   #86
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Helly Hansen har noen kjempefine!

og her er det noen litt fine
http://www.aksdalimuren.no/collections/regnkaper

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:06   #87
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Men holy maccaroni for noen priser på de Helly Hansen-jakkene. 4000 for en regnjakke?!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:09   #88
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Eg kjøpte frå Skogstad i dag. Ligger i shoppingtråden. Den er lett fora i tillegg så eg kan forhåpentlegvis bruka den utover vinteren og.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:52   #89
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Jeg har Melanie fra Didriksons. Kjempefornøyd!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 19:51   #90
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.832
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Bergans er kanskje det beste?


Lang og lett kåpe i 3-lags vindtett, vanntett og pustende Dermizax™-stoff
Like god og beskyttende på turer som til bybruk
Fast hette
Vannavvisende glidelåser
Store frontlommer
Dobbel frontklaff med glidelås og store trykknapper

Jeg har denne, og har aldri vært så fornøyd med en jakke noensinne. Den er veldig tynn og lett, og har stretch i stoffet. Den er helt vanntett og puster, så jeg har aldri vært klam i den. Og den er veldig nett på, med fin fasong for slike som meg som er bred over baken. Anbefales varmt!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 23:16   #91
juliette
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 129
juliette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Jeg har en Bergans Oslo lady trench coat.
Jeg vet ikke om det er den beste regnkåpa, men det er ikke klam og jeg synes den er like vanntett som de andre goretex jakkene jeg har.

__________________
06, 08 og 11
juliette er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 23:41   #92
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.910
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Tretorn sine jakker er fine, men litt stive priser.
http://www.ellos.no/cv/20-Ytterplagg...ll&Ntt=Tretorn

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 07:15   #93
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.119
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Jeg trenger også regnjakke. Har jo pokker blitt nødt til å lete etter noe sånt nå som det regner så mye. Jeg legger inn tilleggsøvelsen at jeg trenger str 48 eventuelt str 46 hvis det er plass til pupper. Jeg har forsøkt å se etter Didrikson sin, men på den XXL jeg først besøkte tok de ikke inn så store størrelser (men jeg ser på nettsidene at det finnes).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-11, 08:49   #94
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.879
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg trenger også regnjakke. Har jo pokker blitt nødt til å lete etter noe sånt nå som det regner så mye. Jeg legger inn tilleggsøvelsen at jeg trenger str 48 eventuelt str 46 hvis det er plass til pupper. Jeg har forsøkt å se etter Didrikson sin, men på den XXL jeg først besøkte tok de ikke inn så store størrelser (men jeg ser på nettsidene at det finnes).

Aksdal i muren (google dem, så finner du nettbutikken, holder til i Bergen), har ihvertfall opp til 46 i Didriksson. Jeg kjøpte meg nettopp en der, og den passer veldig bra, og jeg har så det holder i frontpartiet...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 12:40   #95
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Jeg har Bergans Soft Shell kåpe, aldri klam og aldri våt gjennom. Kjempefornøyd

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 13:02   #96
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.012
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Jeg trenger også en enkel, svart, lang regnkåpe. Den skal ikke ha for mye detaljer, ikke være klam, og jeg vingler mellom Didriksons og Merrell. Hvordan er disse i størrelsene? Jeg bruker normalt 34, men helst 36 i jakker pga. brede skuldre. Jeg må bestille på nett, så det hadde vært greit å vite litt.

Den fra Bergans som vises over her, blir for blank og har for mange detaljer for meg, og den jeg så fra Kari Traa var for dillete. :vanskelig: Samtidig trenger jeg noe med innsving eller reguleringsmuligheter i livet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 13:22   #97
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Er det noen som har Ilse Jacobsen? Jeg har bare sett de helt såvidt, og ikke prøvd eller noe sånt, men jeg har tenkt at jeg kanskje har lyst på en.

Er de for dyre, for dårlige, for klamme? Eller er det bare ingen andre som har vurdert de?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:41   #98
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Jeg kjøpte en på tirsdag, men det har ikke regnet stort siden. Skal komme med rapport når den er prøvd.

  Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 16:48   #99
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Hvor i Bergen ligger den søs-Jensen butikken?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 18:02   #100
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.012
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den beste regnkåpa

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Er det noen som har Ilse Jacobsen? Jeg har bare sett de helt såvidt, og ikke prøvd eller noe sånt, men jeg har tenkt at jeg kanskje har lyst på en.

Er de for dyre, for dårlige, for klamme? Eller er det bare ingen andre som har vurdert de?

Jeg trodde de var i regntøymateriale, altså gummiert stoff? Jeg er i hvertfall ute etter noe i teknisk materiale.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no