Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker småbarna brus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker småbarna brus?
Ja - elsker det! 89 48,63%
Joda, greit nok 33 18,03%
Nei! 72 39,34%
Har aldri smakt det 6 3,28%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 183. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-10, 19:42   #81
Christina
Pauset

Medlem siden: Nov 2007
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Liker småbarna brus?

Guttungen her smakte ikke brus før han var nesten 3 år.
Han likte det ikke spesielt godt etterpå heller - tok like gjerne et glass vann.
Det er først de siste 3-4 årene han virkelig liker brus. Nå er han 11.....

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 21:49   #82
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja begge mine liker det.Er faktisk veldig glad for det. Tanteungen min liker det ikke og vil ha saft,og vi har vært i så mange situasjoner der det kun serveres brus,og hun blir sur fordi hun vil ha saft. Så jeg syns det er lettvint at mine liker brus....

Gammel 23-06-10, 21:53   #83
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Våre liker ikke brus, eller Junior (5 år) begynner å ville smake det nå, siden det er stort sett det som blir servert i bursdager, men han liker det ikke. Småen har fått smake, men syns det er fælt, heldigvis.

Gammel 23-06-10, 22:26   #84
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lillebror på 2,5 år liker ikke brus. Han liker ikke kullsyren. Han har smakt på det en gang. Storebror likte vel egentlig ikke brus før han var rundt 3, tror jeg. Han ble tilbudt det ved et par anledning før det, men ville heller ha vann. Nå får han det av og til. Vi har sjelden brus hjemme (utenom nå når mannen ser på fotball. Da må han ofte ha Cola til).

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:29   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Ja begge mine liker det.Er faktisk veldig glad for det. Tanteungen min liker det ikke og vil ha saft,og vi har vært i så mange situasjoner der det kun serveres brus,og hun blir sur fordi hun vil ha saft. Så jeg syns det er lettvint at mine liker brus....

Mine drikker gladelig vann, så det trenger ikke være noe pes det, da.

(Og i min verden er det merkelig å ha brus tilgjengelig, men ikke saft eller i hvert fall juice, men det er selvsagt fordi VI "aldri" har brus i huset)

Gammel 23-06-10, 22:35   #86
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Våre to barn,5 og 2,5 år, liker ikke brus.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 22:43   #87
Katie
:)

Katie sin avatar

Katie er litt kul
Standard

---

Sist redigert av Katie : 21-01-11 kl 22:35.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 02:16   #88
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herremannen liker fortsatt ikke brus og han er 7 år. Det stikker i nesen. Han vil helst ha vann (eller melk) om han får velge.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 07:49   #89
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katie, her.

Hun har smakt brus, og liker det, men det er ikke noe jeg gir til henne. Jeg hadde blitt sint om noen andre hadde servert henne det, enda hun fyller 6 år i år.

Jøss. Jeg tror nesten du må regne med at sånt skjer om hun går på besøk til venner alene, jenta er ganske stor nå. Med mindre hun selv sier fra at hun ikke vil ha/ikke får lov (noe i hvert fall ikke MIN jente gjør om hun blir tilbudt sånt).

Gammel 24-06-10, 08:41   #90
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Her er det en mellomting mellom elsker det og greit nok. Det går egentlig litt i perioder, noen ganger er det de spør etter(men ikke får, prøver å begrense det til helg), andre ganger er det melk eller juice.

Gammel 24-06-10, 09:01   #91
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg svarte at de aldri har smakt, det gjelder 2-åringen, 4-åringen har smakt en gang og likte det ikke. Kommer heller ikke til å jobbe noe for at de skal teste igjen heller.

Gammel 24-06-10, 09:06   #92
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Ingen av mine liker annet en doven brus. De synes det er sterkt. Det syntes jeg også da jeg var liten, og satt og rørte ut kullsyren i brus helt til jeg var 7-8 år.

Jeg liker fremdeles doven brus.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 09:35   #93
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjuåringen elsker brus. Femåringen liker det stort sett ikke, selv om hun elsker ideen om cola. (Hvordan greier Coca-Cola det?!)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 11:43   #94
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Alle tre elsker brus - slik som foreldrene gjør.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 13:05   #95
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mine drikker gladelig vann, så det trenger ikke være noe pes det, da.

(Og i min verden er det merkelig å ha brus tilgjengelig, men ikke saft eller i hvert fall juice, men det er selvsagt fordi VI "aldri" har brus i huset)

Ja hvis hun hadde vært fornøyd med vann hadde det ikke vært noe problem,men hun drikker mye saft og drikker helst ikke vann. Vi har ofte et brett brus stående,vane fra vi bodde i Sverige. Men saft har vi ikke begynt å kjøpe før nå.

Gammel 24-06-10, 16:26   #96
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Nei heldigvis, han vil heller ha vann =)

Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 20:03   #97
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katie, her.

Ikke i bursdager, men ellers, sånn på en vanlig dag. Har opplevd mye press fra besteforeldre og slikt, som gjerne serverer brus og slikt til hverdags. Jeg blir sint av slikt mas, ja. Brus hører ikke med i en femårings liv - på en helt vanlig dag! Og det handler ikke om at jeg nekter henne noe hun vil ha, eller trenger for den saks skyld, hun spør heldigvis etter melk og vann selv.

Ser henne for seg når hun flytter hjemmefra. En sånn overdrikker av brus. Sånne überstressa foreldre får ofte unger som får unaturlig forhold til ting. Tv, godteri, brus, et.c. Ser det ofte når vi har disse prinsippbarna på besøk. Det preller av som på teflon på ungene.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 20:05   #98
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Begge liker brus i alle varianter.

Gammel 24-06-10, 20:06   #99
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En synes det er greit nok, den andre liker det ikke. Saft er stas her hjemme.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:08   #100
Katie
:)

Katie sin avatar

Katie er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ser henne for seg når hun flytter hjemmefra. En sånn overdrikker av brus. Sånne überstressa foreldre får ofte unger som får unaturlig forhold til ting. Tv, godteri, brus, et.c. Ser det ofte når vi har disse prinsippbarna på besøk. Det preller av som på teflon på ungene.

Jeg burde kanskje jekke meg litt, med andre ord

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.