Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvor tidlig så barnet ditt Star Wars/Ringenes herre?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 01:21   #81
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor tidlig så barnet ditt Star Wars/Ringenes herre?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Hvis barnet plutselig er blitt 12 og har sett 15-års grenser lenge så er ikke det spennende lenger når barnet er 12 og det går over til 18 års grenser og ser ganske mye skummelt og til slutt er ikke det spennende nok, hva da?

I slike tilfeller er nok narkotika eller andre forbudte stimuli eneste måte å døyve spenningssuget på.

Ben "hardened, still craving more" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 08:28   #82
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 15-07-10, 12:19   #83
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror de fleste foreldre kan vurdere hva barna deres tåler å se eller ikke, men jeg lurer litt på hva barna har igjen for å se filmer som ofte går litt over hodet på dem. Jeg er litt redd for å forringe filmopplevelsene til tøtta mi (4,5) dersom jeg lar henne se filmer hun ikke forstår, men som jeg liker kjempegodt (som feks Harry Potter, star wars og Ringenes herre). Det finnes jo så mange fantastiske barnefilmer vi kan kose oss med så jeg ser ikke problemet med å vente litt.

Det er forresten stor forskjell på hva barna tåler hjemme i stua med en trygg voksen som forklarer undervis enn på kino. Så det var noen her oppe som mente aldersgrensene på kino burde være veiledende og der er jeg totalt uenig. Jeg har jobbet ett par år kino og har opplevd alt fra foreldre som ønsket å ta med toåringen på LOTR og foreldre som må ta med seg gråtende barn fordi de blir redde eller de som bruker kino som barnevakt og dermed setter igjen barn som blir livredde og trenger trøst pga. filmer som de kanskje i utgangspunktet er gamle nok til å se, men som kan bli i skumleste laget alene i mørket med høy lyd. Det finnes mange rare folk og kinopersonalet trenger faste lover og regler å støtte seg til.

Gammel 15-07-10, 12:26   #84
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

I slike tilfeller er nok narkotika eller andre forbudte stimuli eneste måte å døyve spenningssuget på.

Ben "hardened, still craving more" Murphy

Altså Oppsummering: de som lar ungene se skumle filmer fra for lav alder får barn som blir narkomane.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 12:30   #85
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Altså Oppsummering: de som lar ungene se skumle filmer fra for lav alder får barn som blir narkomane.

Du må først definere skumle filmer, ellers vet jeg ikke om ungene mine er i faresonen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.