Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påkledning ved gynekologtime

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du på deg tunika/ kjole e.l. hos gynekologen?
Alltid, og det er helt bevisst! 77 37,56%
Nei, sånt gidder jeg ikke å bry meg om 36 17,56%
Det har jeg aldri tenkt over 90 43,90%
Dustepoll/ vil bare se resultatene 2 0,98%
Deltakere: 205. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 17:38   #81
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkledning ved gynekologtime

Skjørt eller kjole, ja, og jeg er ganske bevisst på det. Etter å ha gjennomgått snørrogførti gynekologundersøkelser siden 2002 har jeg hatt god tid til å reflektere over saken. Det skal dog sies at jeg har skjørt eller kjole ca. 90 % av dagene uansett, og tunika kanskje 5 %, så noe stort offer er det ikke.

Gammel 16-07-10, 21:00   #82
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Nei, det bryr jeg meg ikke om etter x-antall undersøkelser iforbindelse med IVF.

Gammel 16-07-10, 21:38   #83
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier bare å gå på toalettet når jeg kommer dit og skifte til nye, fine sokker, jeg. (liker ikke å vifte tærne oppi nesa på legen)

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 22:43   #84
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

At "alle" bruker tunika nå har vel mer med mote å gjøre enn noe annet. For tre-fire år siden kunne du vel ikke fått tak i en tunika om det så stod om livet.

Da brukte man kjole. Eller et-eller-annet som var så langt at de nedre gemakkene var noenlunde skjult på veien til og fra stolen. Har jeg hørt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 23:00   #85
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Da brukte man kjole. Eller et-eller-annet som var så langt at de nedre gemakkene var noenlunde skjult på veien til og fra stolen. Har jeg hørt.

Det har jeg hørt også. Dessuten fantes det da tunikaer før - de ble kanskje bare kalt noe annet. Jeg har hatt tunikaer av alle mulige årganger, helt tilbake til sekstitallet. (Den gangen het det vel minikjole?)

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 07:08   #86
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lange overdeler, pent undertøy, nystelte føtter, nyshavet og klærene pent brettet sammen med trusen innimellom de andre klærene. Ekstra bind og ekstra truse i vesken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 11:43   #87
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så rare dere er. Det finnes knapt nok en person med større komplekser for kroppen sin, enn meg. Men akkurat når jeg er hos gynekolog, så bryr jeg meg ikke. OK, jeg sørger for å være ren. Men jeg bruker verken spesielle klær eller pynter meg eller mine edlere deler på annet vis. Og det koster meg lite å gå to meter med rumpa bar foran en gynekolog, altså.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 12:47   #88
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarer som Divine gjør. Regner med at legen min har sett (og luktet) alt som er, og uansett er jeg for opptatt med å grue meg til å bli poket i med metalldippedutter.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 16:04   #89
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt artig at jeg konkluderer med at alle som føler de har hatt "unormalt mange" GUer pga utredninger "der nede", IVF eller tilsvarende, enten skriver noe sånt som "ja, etter mange GUer har jeg blitt veldig bevisst på dette" eller "etter mange GUer kunne ikke noe brydd meg mindre". Så her går det tydeligvis den ene eller andre veien.

Jeg har forøvrig aldri tenkt på dette. Hverken før eller underveis i diverse assistert befruktning, oppfølging ifm abort og blødning osv.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 22:48   #90
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Det har jeg gjort siden jeg hadde min første gyn-time som 18-åring. Helt bevisst. Takk til min mor som tipset meg.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 23:38   #91
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker på det før jeg skal gå, så glemmer jeg det når jeg står opp den aktuelle dagen. Jeg hater de metrene mellom avlukket man skifter og stolen.

Gammel 18-07-10, 12:49   #92
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må le litt av alle forberedelsene man kan gjøre før man skal opp i den stolen i 2-3 minutter. Jeg gir blaffen. Har jeg shavet - fint. Har jeg ikke - fint. Har jeg hårete legger (som kan skje på vinterstid) går det helt greit det også. Jeg prøver ikke å sjekke opp legen (som forøvrig stort sett er kvinne) og jeg regner med at hun har sett verre enn meg og hun gjør dette daglig. Det hender av og til at de kommenterer tatoveringen på magen, og det gjør meg ingenting.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 19:46   #93
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Eg kjem nok til å ta på tunika/skjørt/kjole etter å ha lese denne tråden, sjølv om eg tviler på at det gjer situasjonen betre.

Gammel 19-07-10, 22:42   #94
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvorfor må den være stor hvis den ikke er synlig? :skjønte ikke helt dette

Nei , men det er liksom bare en "ting" jeg har...

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 09:03   #95
kjerstisin
Aktiv

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
kjerstisin er litt kul
Standard

Hos min gyn kler jeg avmegbak er skjermbrett og får et stort mykt håndkle å ha rundt meg...men legger barberes og en nydusjet kropp

kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 17:58   #96
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Min GU-utførende veninne forteller at det eneste hun misliker er illeluktende og/eller veldig hårete understell. Så nylig vask og i det minste fasonklipp er eneste must.

Svigermor kunne for øvrigt fortelle historien om en kollega som lige skulle ta en deo-pift "dernede" før gynekologbesøk. Gynekologen bemærkede muntert "man har vel pyntet seg idag ?" "" "Du får se når du kommer hjem". Etter hjemkomsten tjekket kollegaen, og fant ut at hun hadde sprøytet seg i skrittet med datterens gullspray.

Gammel 23-07-10, 18:02   #97
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg aldri tenkt over...

Men på den andre siden, skjer det vel omtrent aldri at jeg ikke har tunika eller kjole på meg, så jeg vil anta at de gangene jeg har vært hos gynekolog, har jeg vært ganske så påkledd uansett.

Gammel 23-07-10, 18:08   #98
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så rare dere er. Det finnes knapt nok en person med større komplekser for kroppen sin, enn meg. Men akkurat når jeg er hos gynekolog, så bryr jeg meg ikke. OK, jeg sørger for å være ren. Men jeg bruker verken spesielle klær eller pynter meg eller mine edlere deler på annet vis. Og det koster meg lite å gå to meter med rumpa bar foran en gynekolog, altså.

Denne er meg. Tenk at jeg som planlegger og fikser og ordner så mye aldri har tenkt på dette.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 18:15   #99
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det har jeg aldri tenkt over før jeg så denne tråden.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 18:17   #100
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Min GU-utførende veninne forteller at det eneste hun misliker er illeluktende og/eller veldig hårete understell. Så nylig vask og i det minste fasonklipp er eneste must.

Bryr doktorer seg om kjønnshår altså? Hvorfor det?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.