Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sjokoladepålegg til barn

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 00:05   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men dette hadde ikke vært en kamp jeg hadde valgt å ta med barnefaren om det var mange andre ting vi også var uenige om.

Neida, det er nok langt viktigere ting å diskutere med han om, som at det faktisk er langt sikrere å sitte bakovervendt i bilen og at han ikke kan snu henne bare fordi det er mer praktisk for han, men jeg ville vel egentlig bare se hvor vanlig det faktisk er, spesielt til så små. Så vil jeg nok gjerne ymte frempå hva jeg synes om kostholdet der hjemme, men jeg gjør det nok ikke til en kamp så dette blir nok evnt en av de mange kamelene jeg med tiden må svelge...

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 00:13   #2
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Våre på 2 og 3 har aldri smakt det og det har ikke slått meg å introdusere det før de ber om det selv heller. Vi voksne spiser det heller ikke (og det er ikke fordi vi er så utrolig sunne egentlig altså). Om/når de ber om det selv kommer vi til å ha en sånn helgeregel om det ja. Her går det ofte tregt med brødspising i perioder, men jeg introduserer ikke sjokopålegg for det altså. Siden mine elsker sjokolade begge to, hadde jeg lagd meg en masse kamper for å få dem til å spise vanlig sunt pålegg igjen (for tida er det kaviar som er favoritten hos begge, og det passer meg bra!).

Gammel 15-07-10, 23:56   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine er 5 og 8 og får det så ofte dei spør om det. Som stort sett er annakvar dag. Ser ikkje greia.

:ikkje lest tråden:

Gammel 15-07-10, 23:59   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er velsignet med ei jente som ELSKER makrell i tomat, leverpostei, laks, magerost og andre flotte pålegg. Nr. 1 er ikke fullt så begeistret, så hun får prim og syltetøy i helgene når vi koser oss litt ekstra. Sjokoladepålegg virker dermed overflødig.

Gammel 16-07-10, 00:02   #5
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har det ikke i hus, for jeg er så glad i Nugatti selv...

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:23   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg har det ikke i hus, for jeg er så glad i Nugatti selv...

Jeg spiser en boks annethvert år eller noe sånt. Noe oftere kan jeg ikke kjøpe det, for da blir jeg tjukk.

Fireåringen har ikke smakt det.

Gammel 16-07-10, 00:14   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hender vi kjøper en boks Hapå.
Prim kan de alltid få og honning om de vil.
Nugatti er det besteforeldreene som står for.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 00:19   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har det innimellom typisk i helger innimellom og i ferier.
Ungene får det ikke hver dag og de må spise en skive/rundstykke med noe annet først.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:08   #9
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Våre fikk ikke før de var over 4 og hadde fått det servert på besøk hos tante. Nå er det max 1 skive kun på lørdager som gjelder.

Gammel 16-07-10, 11:02   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke sjokoladepålegg hjemme. Sjokolade, derimot....

Gammel 16-07-10, 11:20   #11
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss er det kun i hus når jeg får lyst på det, og det er når jeg kjenner at de "grove" brødene er helt myke og nysteikte i butikken. ("grove" fordi de er jo fulle i sirup") For at jeg skal rekke å få slike brød må jeg på butikken om morgenen og det skjer stort sett bare i ferier. Ungene velger ofte annet pålegg enn nugatti selv om nugattien står på bordet så vi har ingen regler for nugatti spising.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 11:41   #12
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er på ingen måte sukkernazi selv om jeg ikke ser behovet for å introdusere Knerten for sjokoladepålegg altså, han har nemlig fri tilgang på prim. Men den har i det minste litt fornuftig innhold i tillegg...

Gammel 16-07-10, 12:09   #13
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke prim og brunost har nevneverdig mye fornuftig innhold, altså - myse, sukker og fløte, det er ikke supersmarte greier, spør du meg. Men for søtmonser som meg blir det liksom ikke helt det samme med et tjukt lag brunost på skiva, så det begrenser seg naturlig.

Gammel 16-07-10, 16:17   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg synes ikke prim og brunost har nevneverdig mye fornuftig innhold, altså - myse, sukker og fløte, det er ikke supersmarte greier, spør du meg. Men for søtmonser som meg blir det liksom ikke helt det samme med et tjukt lag brunost på skiva, så det begrenser seg naturlig.

Er jern i primen,værtfall den fra Synnøve, og den er sunnere en eks en del andre ting.
Ganske mye jern i den

Gammel 16-07-10, 15:01   #15
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Når man har en som drikker lite melk, så er det da litt kalsium der. Når han dertil er i det magreste laget er ikke fløte så ille... Også er det "bare" 10% sukker i den, i syltetøyet jeg har i skapet er det 48% sukker, så selv om bær er sunt føler jeg primen er mer fornuftig enn syltetøyet... (han spiser mye frukt og grønt uansett)

Gammel 16-07-10, 16:28   #16
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi bruker litago-primen pga jern ja. Jern er jo litt viktige greier.

Gammel 16-07-10, 17:02   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to barn på 6 og nestn 9, og vi har aldri hatt sjokoladepålegg i hus. Jeg ser ikke vitsen. Ungene vet godt hva det er, og liker det godt, men det er fordi de har fått det hos andre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 17:03   #18
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Mine er 9, 7 og 4. De vet og godt hva nugatti er, men har aldri spurt etter det. Jeg ser ikke vitsen i å kjøpe det når vi har så mye annet godt å vege mellom, syltetøy er og sjelden vi har.

Gammel 16-07-10, 19:49   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har det alltid i hus, ikke minst fordi jeg selv spiser det.
Knotten har samme forhold til Nugatti som til annet pålegg, noen ganger spiser han det, andre ganger er det kaviar og hvitost.
Prim har vi ikke i hus lenger, det er jo bare klin.

Gammel 16-07-10, 19:52   #20
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Hos oss er det lov med nugatti i helgene.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.