|
|
|
|
#1 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokoladepålegg til barn
Neida, det er nok langt viktigere ting å diskutere med han om, som at det faktisk er langt sikrere å sitte bakovervendt i bilen og at han ikke kan snu henne bare fordi det er mer praktisk for han, men jeg ville vel egentlig bare se hvor vanlig det faktisk er, spesielt til så små. Så vil jeg nok gjerne ymte frempå hva jeg synes om kostholdet der hjemme, men jeg gjør det nok ikke til en kamp så dette blir nok evnt en av de mange kamelene jeg med tiden må svelge... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Skal rømme
|
Sv: Sjokoladepålegg til barnVåre på 2 og 3 har aldri smakt det og det har ikke slått meg å introdusere det før de ber om det selv heller. Vi voksne spiser det heller ikke (og det er ikke fordi vi er så utrolig sunne egentlig altså). Om/når de ber om det selv kommer vi til å ha en sånn helgeregel om det ja. Her går det ofte tregt med brødspising i perioder, men jeg introduserer ikke sjokopålegg for det altså. Siden mine elsker sjokolade begge to, hadde jeg lagd meg en masse kamper for å få dem til å spise vanlig sunt pålegg igjen (for tida er det kaviar som er favoritten hos begge, og det passer meg bra!).
|
|
|
#3 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokoladepålegg til barnMine er 5 og 8 og får det så ofte dei spør om det. Som stort sett er annakvar dag. Ser ikkje greia.
|
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Sjokoladepålegg til barnJeg er velsignet med ei jente som ELSKER makrell i tomat, leverpostei, laks, magerost og andre flotte pålegg. Nr. 1 er ikke fullt så begeistret, så hun får prim og syltetøy i helgene når vi koser oss litt ekstra. Sjokoladepålegg virker dermed overflødig.
|
|
|
#6 |
|
Kald på føttene
|
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Sv: Sjokoladepålegg til barnHender vi kjøper en boks Hapå.
|
|
|
|
#8 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Sjokoladepålegg til barnVi har det innimellom typisk i helger innimellom og i ferier. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokoladepålegg til barnVåre fikk ikke før de var over 4 og hadde fått det servert på besøk hos tante. Nå er det max 1 skive kun på lørdager som gjelder.
|
|
|
#11 |
|
I endring
|
Sv: Sjokoladepålegg til barnHos oss er det kun i hus når jeg får lyst på det, og det er når jeg kjenner at de "grove" brødene er helt myke og nysteikte i butikken. ("grove" fordi de er jo fulle i sirup") For at jeg skal rekke å få slike brød må jeg på butikken om morgenen og det skjer stort sett bare i ferier. Ungene velger ofte annet pålegg enn nugatti selv om nugattien står på bordet så vi har ingen regler for nugatti spising.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Sjokoladepålegg til barnJeg er på ingen måte sukkernazi selv om jeg ikke ser behovet for å introdusere Knerten for sjokoladepålegg altså, han har nemlig fri tilgang på prim. Men den har i det minste litt fornuftig innhold i tillegg...
|
|
|
#13 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Sjokoladepålegg til barnJeg synes ikke prim og brunost har nevneverdig mye fornuftig innhold, altså - myse, sukker og fløte, det er ikke supersmarte greier, spør du meg. Men for søtmonser som meg blir det liksom ikke helt det samme med et tjukt lag brunost på skiva, så det begrenser seg naturlig.
|
|
|
#14 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Er jern i primen,værtfall den fra Synnøve, og den er sunnere en eks en del andre ting.
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Sjokoladepålegg til barnNår man har en som drikker lite melk, så er det da litt kalsium der. Når han dertil er i det magreste laget er ikke fløte så ille... Også er det "bare" 10% sukker i den, i syltetøyet jeg har i skapet er det 48% sukker, så selv om bær er sunt føler jeg primen er mer fornuftig enn syltetøyet... (han spiser mye frukt og grønt uansett)
|
|
|
#16 |
|
Sv: Sjokoladepålegg til barnVi bruker litago-primen pga jern ja. Jern er jo litt viktige greier.
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Sjokoladepålegg til barnJeg har to barn på 6 og nestn 9, og vi har aldri hatt sjokoladepålegg i hus. Jeg ser ikke vitsen. Ungene vet godt hva det er, og liker det godt, men det er fordi de har fått det hos andre. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
|
Sv: Sjokoladepålegg til barnMine er 9, 7 og 4. De vet og godt hva nugatti er, men har aldri spurt etter det. Jeg ser ikke vitsen i å kjøpe det når vi har så mye annet godt å vege mellom, syltetøy er og sjelden vi har.
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Sjokoladepålegg til barnVi har det alltid i hus, ikke minst fordi jeg selv spiser det.
|
|
|
#20 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokoladepålegg til barnHos oss er det lov med nugatti i helgene. |
|
|
|