Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-10, 22:49   #81
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff skarp tunge. Tenker du formulering når du skriver her inne?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hvis det der ikke var ironi så elsker jeg deg Interference, for det gjør jeg og, og blir gjort narr av på jobb pga det.

Hæ? Gjort narr av?
Men i alle dager da. Nei det er ikke ironi, jeg handler helst i butikker jeg kjenner, slik at jeg kan skrive handlelisten etter hvordan varene er plassert. Jeg hater å måtte løpe på kryss og tvers gjennom butikken flere ganger for å alikevel ende opp med å mangle noe jeg trengte. Det er helt supert når ting står listet opp etter rekkefølge når vi går gjennom butikken.
Mannen er heldigvis akkurat lik meg der.

Jeg kan elske deg litt tilbake jeg Hondacrv, jeg liker organisert og lister og sånn.

Gammel 17-07-10, 22:57   #82
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke noe mer ineffektivt, dyrt og slitsomt enn å handle i en butikk man ikke er kjent i. Da må man løpe på kryss og tvers og lete, ikke finne alt, men ender med å finne 100 ting man ikke trenger og likevel måtte innom meny på vei hjem for å få med seg de siste tinga på lista. Og selvfølgelig falle for noen dyre, fristende varer der også.

Derfor handler jeg på obs. Hver gang. Og jeg har lista etter butikken ja. Jeg ser for meg hyllene på obs mens jeg skriver lista, og da glemmer jeg ingenting.

Gammel 17-07-10, 22:58   #83
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er jo ikke noe mer ineffektivt, dyrt og slitsomt enn å handle i en butikk man ikke er kjent i. Da må man løpe på kryss og tvers og lete, ikke finne alt, men ender med å finne 100 ting man ikke trenger og likevel måtte innom meny på vei hjem for å få med seg de siste tinga på lista. Og selvfølgelig falle for noen dyre, fristende varer der også.

Derfor handler jeg på obs. Hver gang. Og jeg har lista etter butikken ja. Jeg ser for meg hyllene på obs mens jeg skriver lista, og da glemmer jeg ingenting.

Jepp jepp.
Jeg brukte noen tusen på å lære min nye nærbutikk å kjenne når vi flyttet sist.

Gammel 17-07-10, 23:01   #84
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

OK, jeg burde absolutt ikke lest denne tråden, av flere årsaker:
(1) Jeg er nok yrkesskadd så det holder når det gjelder presise formuleringer.
(2) Nå fikk jeg ideen om å organisere handlelisten etter plassering av varene i butikken. Det fordrer selvsagt at jeg på forhånd har bestemt hvilken av de lokale matbutikkene jeg skal handle i.

Takkskaldufaenmegha.

Gammel 17-07-10, 23:08   #85
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Takkskaldufaenmegha.

PS! Det skal være mellomrom mellom ordene.

Gammel 17-07-10, 23:10   #86
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

OK, jeg burde absolutt ikke lest denne tråden, av flere årsaker:
(1) Jeg er nok yrkesskadd så det holder når det gjelder presise formuleringer.
(2) Nå fikk jeg ideen om å organisere handlelisten etter plassering av varene i butikken. Det fordrer selvsagt at jeg på forhånd har bestemt hvilken av de lokale matbutikkene jeg skal handle i.

Takkskaldufaenmegha.

Vær så god.

Løsningen på problemet ditt er selvsagt at du skriver en handleliste for hver av butikkene.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Gammel 17-07-10, 23:15   #87
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ikke når de hveses ut mellom sammenbitte tenner.

Gammel 17-07-10, 23:16   #88
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke når de hveses ut mellom sammenbitte tenner.

Så sant, så sant!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 23:31   #89
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det kan jeg skrive under på.

Da regner jeg med at jeg har "ropt" til deg? Jeg er velsignet med dårlig hukommelse, så da håper jeg at det var for "en god sak".. Og hvis ikke

Gammel 17-07-10, 23:36   #90
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Storfe frys før tørrvarer papir. Og Meierivarer kjøl før hygiene.

Nei, jeg er ikke der, kjenner jeg.

Gammel 18-07-10, 00:20   #91
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker på hvordan jeg formulerer meg for at poenget skal komme fram, men ikke for å tekkes andre lesere. Jeg er ganske god på å overse egne og andres skriveleifer.

Gammel 18-07-10, 00:25   #92
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

For øvrig mener jeg at det er den som sender budskapet som er ansvarlig for at det gjøres forståelig for mottakerne. Jeg himler like mye hver gang noen legger ansvaret på andre lesere for at de selv er uttydelige når de skriver. ( : Eller rett og slett ombestemmer seg og mener noe annet enn det de faktisk har ment når det blir vanskelig å forsvare standpunktet sitt.) Det bør ringe noen bjeller hvis man stadig blir misforstått, synes jeg.

Det er noen som har veldig forskjellig forståelse av ting enn en selv har og dermed leser innlegg uten å skjønne hva forfatteren av innlegget mente, mens andre forstår budskapet umiddelbart.

Gammel 18-07-10, 00:48   #93
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Handleliste. Det hadde sikkert vært lurt.

Pfff, handlelister er oppskrytt.

Hvis man skriver handlelister får man seg jo bare en tur på butikken, hvor gøy er det liksom? For å ikke snakke om hvor lite drivstoff man bruker på å bare ta en runde. Nei takke meg til sånne som oss, som holder både matbutikker og Statoil gående. :raus:

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 00:52   #94
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Noen ganger handler jeg slik: Jeg går inn i butikken og går opp og ned langs hyllene. Da ser jeg hva jeg mangler. *gidder-ikke-alltid-skrive-liste*

Gammel 18-07-10, 00:56   #95
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg burde egentlig skrive handlelister selv om jeg farter nedover for å kjøpe kun toalettpapir. Det har nemlig hendt mer en en gang at jeg kommer hjem med full pose, dog uten den ene tingen jeg skulle kjøpe.

Gammel 18-07-10, 01:01   #96
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Finnes det noen annen måte enn vareplasseringsmåten?

Ja, seriøst?

Altså, jeg er ikke organisert, men selv jeg har en slik handleliste.

Det er jo ren&skjær idioti å ikke ha en liste som følger varenes plassering i butikken! (tok jeg for hardt i nå? For krasst kanskje? Å kalle folk idioter på denne måten?... )

Gammel 18-07-10, 01:11   #97
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler gjerne inn for 14 dager i slengen, men jeg pugger listen før jeg går i butikken, så angriper jeg hyllene i tur og orden, og har bare lista i hånden som en sjekkeliste for etterpå.

Gammel 18-07-10, 01:13   #98
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg handler gjerne inn for 14 dager i slengen, men jeg pugger listen før jeg går i butikken, så angriper jeg hyllene i tur og orden, og har bare lista i hånden som en sjekkeliste for etterpå.

Oooo! Hardcore shopper!

Gammel 18-07-10, 01:15   #99
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja, seriøst?

Altså, jeg er ikke organisert, men selv jeg har en slik handleliste.

Det er jo ren&skjær idioti å ikke ha en liste som følger varenes plassering i butikken! (tok jeg for hardt i nå? For krasst kanskje? Å kalle folk idioter på denne måten?... )

Fy faen, nå er jeg både såret og vonbråten, jeg skal fotfølge deg med røde prikker i resten av din forumstid. Be afraid, be veeeeeery afraid. *moooohahahahahahahahaha*

Gammel 18-07-10, 01:19   #100
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver handleliste - de få gangene jeg gjør det - ut fra innfallsmetoden, helt uten systematikk. "Og hvis vi skal ha kylling, er det godt med potetstappe, og da må vi ha poteter ... og forresten er det tomt for både hel pepper og klorin. Og hvis de har grove hamburgerbrød, så burde vi kjøpe det også. Og hvis vi finner på noe middag til mandag også, så er det fint."

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.