Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ble du slått som barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-10, 18:53   #1
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ble du slått som barn?

Ris på rumpa, lugget, ørefiker, kløpet blåmerker på, dratt over gulvet etter håret, og gjentatte ganger blitt fortalt kor håplaus og udugelig eg er. At eg aldri kom til å bli noko, og at eg aldri ville vera i stand til å ta vare på meg sjølv.
I dag meiner mor mi fremdeles at da var i hennes fulle rett, fordi eg var ein ufordragelig drittunge. Ho visste nemlig at eg overhodet ikkje var til å stola på, og at eg dagleg løy ho i ansiktet. Prøvde jo å forklare at eg sa sannheten då, men ho hadde bestemt seg...

Trenger eg å sei at eg ikkje har noko godt forhold til ho? For seint å klemma meg når eg er over 30 seier bare eg.

Gammel 03-09-10, 18:58   #2
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg ble slått. Har et ok forhold til foreldrene mine i dag, men ikke spesielt hjertelig.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 18:58   #3
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, og ordet fortjent synes jeg er malplassert i denne diskusjonen.

Gammel 03-09-10, 19:02   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble aldri fysisk angrepet som barn, nei. Ingen barn fortjener da å bli slått? For et forferdelig provoserende utsagn.

Gammel 03-09-10, 19:04   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks. Aldri skjedd.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 19:16   #6
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

Husker dog at nabogutten ofte var innelåst i "bua" - moren hans truet med dette for alt og ingenting.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 19:20   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Aldri blitt fysisk straffet jeg nei.
Jeg fikk husarrest en gang da, og da klatret jeg ut vinduet og snek meg opp til Nessie husker jeg. Så jeg tok ikke det så hardt. Ikke ble jeg mer straffet da jeg kom hjem igjen heller tror jeg.
Jeg har kranglet mye med min mor da. Det tror jeg er fordi vi er så totalt forskjellige, og hun har hatt en tendens til å ta alt i verste mening. Sånn er det egentlig enda, men vi har lært å jekke oss begge to, så ting går så meget bedre nå.

Gammel 03-09-10, 19:22   #8
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg ble banket av faren min. Vi har ikke hatt kontakt etter at jeg flyttet hjemmefra. Og det kommer vel neppe som noen overraskelse at det aldri i mitt liv kunne falt meg inn å legge hånd på barna mine.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 19:49   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble heldigvis aldri slått eller ydmyket på andre måter. Ei heller husarrest. Mannen derimot ble både slått og sparket som barn.

Gammel 06-09-10, 14:51   #10
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har visst fått et par klaps på baken en gang. Jeg husker det ikke, og pappa hadde det forferdelig etterpå. Det gjorde han aldri igjen.

Jeg har et nært og godt forhold til mine foreldre.

Gammel 03-09-10, 20:07   #11
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Joa. Vanskelig å si om det som enkeltfaktor påvirker (det ganske elendige) forholdet vi har i dag. Jeg tror vel egentlig det er andre ting som har hatt langt kraftigere negativ effekt.

Gammel 03-09-10, 20:10   #12
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, aldri

Gammel 03-09-10, 20:16   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg kan ikke huske det isåfall, men jeg fikk husarrest en gang, den varte i nøyaktig en dag, da orket ikke mamma maset mitt lengre

Søskenbarnet mitt ble forresten truet med at dersom hun ikke oppførte seg så måtte hun sitte på rommet og høre Bjøro Håland.

Gammel 03-09-10, 20:24   #14
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, fikk ris, ørefiker, kløpet i ørene, dratt etter håret. Men det verste var den totale mangel på omsorg, nærhet og kjærlighet. Min mor tok aldri på meg(annet enn når hun slo meg) og jeg fikk ikke lov å ta på henne. Jeg har et dårlig forhold til begge foreldrene mine i dag.

Gammel 03-09-10, 21:41   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Søskenbarnet mitt ble forresten truet med at dersom hun ikke oppførte seg så måtte hun sitte på rommet og høre Bjøro Håland.

Gammel 03-09-10, 20:22   #16
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, aldri. Jeg husker dog jeg fikk én dask en gang da jeg var ca. 5 eller 6 av pappa. Jeg må ha gjort noe rimelig ille, han har ALDRI gjort noe slikt hverken før (som jeg vet av) eller siden. Jeg husker ikke hvorfor jeg fikk den dasken, men jeg husker veldig godt at han ba om unnskyldning.

Også kalte jeg mamma hore/fitte/noe tilsvarende som tenåring (15?) og da dro hun til meg gitt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 20:31   #17
Kakao
Nybegynner

Kakao sin avatar

Medlem siden: May 2010
Kakao har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, aldri

Kakao er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 21:24   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ser den. Men i det første innlegget ditt virket du mye mer bombastisk. Derfor reaksjonen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 21:45   #19
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, har vel blitt tatt litt hardt i armen et par ganger...og minnes en gang jeg fikk husarrest etter å ha lokket med meg min lillebror ned til sjøen.
Eller forresten, jeg har blitt fortalt at jeg fikk en smekk over fingrene av min far en gang jeg satt med hele hånda i smørboksen. Men da var det visst smør over alt etterpå så det ble vel kanskje med det forsøket for både meg og ham.
Har et veldig godt forhold til mine foreldre i dag.

Gammel 03-09-10, 21:36   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en ørefik som tenåring, og ble ved et par anledninger nærmest båret etter håret. Vi har et sivilisert forhold i dag, men ikke noe særlig mer enn det. Isolert sett er ikke ørefiken grunnen til det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.