|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?...
Det finns sakar man måste göra, Annars är man ingen människa utan bara en liten lort. Sist redigert av MillyMollyMandy : 11-09-10 kl 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Jeg kan ikke huske at jeg har fått hverken ris eller klaps, slått har jeg aldri blitt. Jeg har blitt tatt hardt i armen og geleidet i riktig rettning og jeg tror at jeg har fått ørene vaflet ved en anledning eller to (men er usikker på om det egentlig "bare" var trussel om vafling eller om det faktisk ble gjennomført). Jeg har et helt greit forhold til mine foreldre, litt sånn tennåringsanspenthet mellom meg og min mor i noen år, men plutselig ble vi voksne begge to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Joa. Vanskelig å si om det som enkeltfaktor påvirker (det ganske elendige) forholdet vi har i dag. Jeg tror vel egentlig det er andre ting som har hatt langt kraftigere negativ effekt.
![]() |
#85 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei, jeg kan ikke huske det isåfall, men jeg fikk husarrest en gang, den varte i nøyaktig en dag, da orket ikke mamma maset mitt lengre
![]() |
#86 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Jeg klarer ikke skjønne at noen av dere sier dere fikk ørefiker, dask, ble kløpet og fortjente det!???
![]() |
#87 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nope, aldri. Jeg husker dog jeg fikk én dask en gang da jeg var ca. 5 eller 6 av pappa. Jeg må ha gjort noe rimelig ille, han har ALDRI gjort noe slikt hverken før (som jeg vet av) eller siden. Jeg husker ikke hvorfor jeg fikk den dasken, men jeg husker veldig godt at han ba om unnskyldning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Ja, fikk ris, ørefiker, kløpet i ørene, dratt etter håret. Men det verste var den totale mangel på omsorg, nærhet og kjærlighet. Min mor tok aldri på meg(annet enn når hun slo meg) og jeg fikk ikke lov å ta på henne. Jeg har et dårlig forhold til begge foreldrene mine i dag.
![]() |
#89 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?
Elsker deg visst litt i dag jeg.
![]() |
#90 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2010
![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei, aldri |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?Foresten synes jeg denne talen Astrid Lindgren holdt sier mye om vold mot barn:
![]() |
#92 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?
Selv om jeg er i mot fysisk avstraffelse, så blir jeg litt sur, faktisk, når noen blåser opp et dask og kaller det vold. Det underminerer nesten all den grusomme volden barn faktisk utsettes for. Ja, i dag ER det regnet som vold, fordi det er definert som det, og jeg er enig i at det er veldig greit å lovfeste en nulltoleranse på dette, men jeg BLÅNEKTER på at jeg ble utsatt for vold selv om jeg fikk ett dask på rompa ved to anledninger i min barndom. Vi snakker om ting som hendte for over 30 år siden, og oppdragerformen var annerledes, og jeg ser på det å gi et dask som en engangsforeteelse da, det samme som å brøle til ungene som en engangsforeteelse nå. Det vil si, ikke noe man er stolt av, og man angrer seg, men man tenker likevel ikke på det som vold.
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 03-09-10 kl 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Ble du slått som barn?...
Det finns sakar man måste göra, Annars är man ingen människa utan bara en liten lort. Sist redigert av MillyMollyMandy : 11-09-10 kl 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Ja, jeg ser den. Men i det første innlegget ditt virket du mye mer bombastisk. Derfor reaksjonen.
![]() |
#95 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Jeg fikk en ørefik som tenåring, og ble ved et par anledninger nærmest båret etter håret. Vi har et sivilisert forhold i dag, men ikke noe særlig mer enn det. Isolert sett er ikke ørefiken grunnen til det.
![]() |
#98 |
Javel
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei, har vel blitt tatt litt hardt i armen et par ganger...og minnes en gang jeg fikk husarrest etter å ha lokket med meg min lillebror ned til sjøen.
![]() |
#99 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Ble du slått som barn?Nei.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 03-09-10 kl 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|