Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Utrolig gode boller

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-12, 11:53   #81
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utrolig gode boller

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Hvordan med dissse bollene når man ikke har kjøkkenmaskin?
Vil ha boller i dag jeg.

Du må kna voldsomt mye og lenge.

Gammel 05-02-12, 12:02   #82
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bakte masse masse gode boller før jeg hadde kjøkkenmaskin, det går helt fint det også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:02   #83
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hjemme med febersykt barn. Lurer på om jeg skal prøve disse i dag.

Gammel 08-02-12, 10:19   #84
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Oi oi oi, jeg fikk farlig lyst på boller nå (men boller med rosiner er uspiselig). Hva er forresten en smala?

Gammel 08-02-12, 14:52   #85
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bollene mine står til heving. Jeg gleder meg.

Ramses: Oppskriften ble fulgt til punkt og prikke.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 19:13   #86
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Myria: en smala er en eske.

Gammel 15-02-12, 15:53   #87
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Butikken påstår. Jeg må huske fastelavn, de selger boller med krem. Tror vi må bake i helga

Gammel 15-02-12, 16:28   #88
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Du må kna voldsomt mye og lenge.

(hvor lenge da?)

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 17:27   #89
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Boller....nam nam!!
Jeg har av og til vaniljekrem i mine. Det er en megahit her i huset.

Gammel 15-02-12, 17:28   #90
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det også boller til helgen.
Noen vanlige, noen med rosiner og noen med vaniljekrem.

Gammel 15-02-12, 17:37   #91
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Boller....nam nam!!
Jeg har av og til vaniljekrem i mine. Det er en megahit her i huset.

Inni? Beklagar om eg spør dumt, men har du det i deigen eller oppå som i skulebollar. Vaniljekrem er supergodt!

Gammel 15-02-12, 19:15   #92
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Ikke dumt spørsmål det, jeg har det inni.

Jeg tar en del av deigen (som en gjør til vanlige boller) klapper den litt flat i hånden, tar en skje eller to med vaniljekrem og legger på, bretter over deigen og ruller den forsiktig i håndflaten. Legger den med bretten ned på bakebrettet. Pensler med egg.
Lett som bare det.

(Bare pass på at du tar nok deig, det krever LITT mer deig enn til vanlige boller, for blir "toppen" av bollene for tynne, er det lett for at de sprekker og så får en vaniljevulkan i stedet for. BTDT)

Gammel 15-02-12, 19:38   #93
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar en del av deigen (som en gjør til vanlige boller) klapper den litt flat i hånden, tar en skje eller to med vaniljekrem og legger på, bretter over deigen og ruller den forsiktig i håndflaten.

Eller som oss late sjuskehobbybakere gjør: Man tager en kakesprøyte med litt spiss tut og sprøyter den ferdige vaniljekremen fra Freia inn i de allerede ferdigstekte bollene. Blir så bra, så.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 20:06   #94
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Eller som oss late sjuskehobbybakere gjør: Man tager en kakesprøyte med litt spiss tut og sprøyter den ferdige vaniljekremen fra Freia inn i de allerede ferdigstekte bollene. Blir så bra, så.

Jøss, går det ann? Men fortrenger vaniljekremen "innholdet" i bollene da?
Og ferdig vaniljekrem ja... finnes det annet?

Gammel 15-02-12, 20:22   #95
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jøss, går det ann? Men fortrenger vaniljekremen "innholdet" i bollene da?

Det kommer jo litt an på hvor mye krem du presser inn, men det går ganske mye krem inn før bollene deformeres. Jeg bruker også metoden på muffins - godt!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 22:10   #96
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Åh, takk!
Nå har jeg prøvd to forskjellige oppskrifter på to dager, og begge gikk rett vest og ble helt skrekkelige. Men denne gjorde susen, og gjett om det blir boller til helgen nå da! Hurra- nå skal alle andre oppskrifter kastes.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 22:16   #97
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Disse skjønner jeg at vi må prøve til helgen. Kan ikke huske sist jeg bakte gjærbakst. Har liksom ikke helt tålmodigheten så ender alltid opp med kaker, men både ungene og mannen elsker boller.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 11:31   #98
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Fastelaven på søndag. Da blir det denne oppskriften

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 11:36   #99
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min KA klarte ikke hele deigen, den måtte halveres. Nå står det nybakte boller på benken.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 13:16   #100
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Min KA klarte ikke hele deigen, den måtte halveres. Nå står det nybakte boller på benken.

Så utrolig merkelig, de er jo like.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.