|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg kjenner ingen som ikke drikker, tror jeg. :alkis-omgangskrets: |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?
![]() |
#83 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?"Nei takk, jeg blir så mannevond av det."
![]() |
#84 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Veldig kjent, det du sier Iset. Jeg er oppvokst i en avholdsfamilie, og drakk ikke alkohol selv før jeg var over 20, og selv nå drikker jeg sjelden mer enn et glass eller to. Kanskje seks - åtte glass i året til sammen. Det er nok av folk som ikke tar et nei for et nei om jeg ikke ønsker å drikke alkohol på fest. Og det er mye lettere å juge på seg en plausibel unnskyldning enn å si at man ikke har lyst på, for da får man aldri fred etterpå. Eller så går folk automatisk ut fra at man er kristen, noe min ateistpappa irriterer seg grønn over.
![]() |
![]() |
#85 |
Fortynnet
|
Det kan jeg styre meg for, også når jeg drikker alkolhol selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Neida, maser aldri jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Masing om kva eg bør drikke og korleis eg skal lære meg å like det, eller for den saks skuld, masing om kor mange barn eg bør ha og kortid på året dei burde bli født (joda, det går an å mase om slike ting og |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Niks, ikke sjokkerende. Jeg har mange rundt meg som drikker ingenting eller lite, og jeg bryr meg ikke. De jeg kjenner godt kan jeg finne på å spørre i en eller annen setting hva som er bakgrunnen for at de ikke gjør det, men det blir noe annet. Jeg ville ikke finne på å mase på at de måtte prøve det osv. osv. Jeg har nok blitt enda mer bevisst på å aldri kommentere når folk ikke drikker nå som jeg ikke drikker selv i perioder, men jeg tror ikke jeg gjorde det før heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
can-jur
|
Det er grunnen til at jeg ikke flagger at jeg ikke drikker. Jeg kjøper enten en øl jeg bærer rundt på hele kvelden
![]() |
![]() |
#90 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg blir oppfattet som humørløs fordi jeg stadig takker nei til brus og heller vil ha vin eller kaffe.
![]() |
#92 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Men på den seriøse siden: stort sett alle jeg omgås drikker alkohol og kaffe. Og ingen gauler, stripper, spyr eller oppfører seg som idioter. Hvis man har forventinger eller erfaringer som tilsier at alkoholkonsum = gauling,stripping, spying eller idiotoppførsel, så må man prøve å omgås noen andre, kanskje.
![]() |
#93 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Ikke drikker jeg alkohol og ikke drikker jeg kaffe. Det er to grunner til det, den viktigste nå er vel at jeg får migrene av det meste av alkohol. Tidligere var grunnen rett og slett at jeg ikke liker alkoholsmaken. Jeg liker fremdeles ikke noe særlig alkohol, men migreneårsaken er viktigere. INGEN fest med alkohol er verdt migrene dagen etter. Jeg kan drikke et glass vin nå og da, men ender alltid med å drikke mest av cola ligth glasset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Epikur
|
Rusa på livet!
![]() |
#96 |
Audacious
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg har vært avholds i ti-tolv år. Og ja, folk blir sjokkert. Eller de blir aggressive. Eller sure. Eller himler med øynene. Det er nesten ikke grenser for hvor mange forskjellige reaksjoner folk kan ha. Min favoritt er de skikkelig aggressive, av typen "Å ja? Så du drikker ikke? Er du for fin for å drikke spriten vår, kanskje?", gjerne framført av en lettere sjanglefull mann fra Kløfta.
Nei. Men det hender at det er praktisk å la det skli inn i samtalen dersom det planlegges en sosial sammenkomst hvor alkoholen spiller en veldig sentral rolle. Det er også fint å slippe å få vin som gave stadig vekk.
![]() |
#97 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Forøvrig er migrene en veldig fin årsak som folk godtar lett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Selvfølgelig. Jeg kan godt ta en rusbrus av og til, jeg drikker meg ikke full. Men folk skjønner ikke at jeg ikke liker smaken av vin og øl, det går liksom ikke an.
![]() |
#99 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Men lightbrus kan da umulig være bra for migrene?
![]() |
#100 |
Bare sær
Men å lyve på seg migrene er i klasse med å kalle forkjølelse influensa har jeg skjønt.
![]() |
Emneord |
alkohol, avholdsfolk, klassiker |
|
|