|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny trådKokt torsk med nypoteter, diverse grønnsaker og min deilige fiskeløksaus. |
|
|
|
|
#2 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd
Hvordan lager du en skikkelig god blomkålpuré?
Fiskeløksaus? Kan du dele oppskrift?
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny trådVi har storhandel om mandagene, så i dag tar vi det vi har i kjøleskapet: Sommerkoteletter (tror jeg lager grillspyd av dem, med grønnsaker, for jeg har ikke så mange), og så må jeg finne på et eller annet tilbehør av resten av grønnsakene i kjøleskapet, som er to poteter, en halv søtpotet, gulrøtter, blomkål, brokkoli, paprika, løk og fennikel. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, legge alt i en ildfast form kanskje? |
|
|
|
|
#4 |
|
Flawsome
Kan jeg godt. Jeg lager vanlig jevning av smør og mel, og sper med kraft kokt på purre, gulrøtter og fiskehode (for eksempel torsk, og hoder får man "gratis" i fiskedisken). Pass på å ikke koke hodet for lenge, maks 40 minutter. Så tilsetter jeg finhakket gul løk, og lar dette koke med en stund. Smak til med salt, pepper og en fløteskvett. Litt revet parmesan kan være godt oppi. |
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny trådKutt det i biter og pakk det i folie med en smørklatt, salt, pepper, evt noe mer krydder eller for eksempel litt sweet chilisaus, og gjerne litt urter. Legg pakken på grillen. |
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Takk! :Blomst: Jeg har alt det der. Tenkte på grillen selv også, men bruker ikke poteter og søtpotet fryktelig lang tid der? Selv i biter? |
|
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny trådPoteter pleier jeg ikke ha i pakken, nei. Da tror jeg de må være ekstremt tynne for å bli ferdige samtidig med resten. Søtpoteter mener jeg å huske går greit, og de kan godt være litt harde inni syns jeg. |
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Da prøver jeg det! |
|
|
|
|
#12 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny trådI går ble det grillet ytrefilet av okse, kremet grønn- og palmekål og ovnsbakte poteter. Gulrotsuppe til forrett.
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny trådI dag blir det indisk takeaway. |
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny trådTorskenuggets og potetbåter.
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny trådDet er veldig praktisk når pappa er barnevakt fordi barnehagen er stengt pga planlegging. Da får man nemlig middag servert når man henter. I dag kunne jeg tilogmed velge; enten stekt seifilet eller torsketunger, eller begge deler.
|
|
|
#18 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny trådBarna skal i bursdag og mannen spiser ute. |
|
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny trådStekt steinbit og torsk (tror vi det blir vellykket på grillen, i tilfelle hvordan?) og sprøstekt Idsøebacon og brokkolimos med feta. |
|
|
|
|
#20 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny trådGrønnsakssuppe i går og karbonader i brød i dag. Mulig jeg steker litt poteter også, men har det veldig travelt i dag.
![]() |
|
|