|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#981 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #12
Ja, altså det skjønner jo jeg også, og jeg skjønner at faværsgrensa har sin preventive funksjon, men jeg snakker om de tilfellene der fraværet faktisk skyldes genuin sykdom. Da hjelper det ikke på vurderingsgrunnlaget at man har legeerklæring. Og for den eleven som faktisk var syk er det ingen trøst at regelen får disse andre elevene til å være i timen. Så da bør det være mulighet (inkludert ressurser) til å hente igjen den tapte undervisningen på et annet tidspunkt. Eventuelt bør man ikke legge opp til dager med flere timer i samme fag, for fag som har forholdsvis få timer.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-12-22 kl 14:07. |
![]() |
![]() |
#982 |
Semiaktiv
Det, og at man ikke kunne gå på skolen med luftveissymptomer, selv om man egentlig var i form til det.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-12-22 kl 14:02. |
![]() |
![]() |
#983 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
God bedring !
#984 |
søt
Er det nå jeg skal hilse fra sønnen min på 19 år som FREMDELES går til reguleringstannlegen og var der sist i går for ett eller annet som var løsna noe lime-greier bak der... :P
#985 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Vi er skissert denne plata i to år, den strengen bak tenna ut livet (eller så lenge du ønsker å beholde resultatet"), så, ehh, ja, han skal vel fortsette å gå der og feste ting som løser, men med mindre han ender innstilling til det, så ryker den ut når han fyller 18 og jeg ikke lenger reelt kan bestemme, mistenker jeg.
#986 |
ctrl+z
|
Jeg kan bare snakke utfra min egen erfaring og det var ikke snufs som veltet det for de fleste. De mest motiverte deltok hjemmefra med rennende neser. Det gikk hardest utover de som så en mulighet til å slippe unna oppmøte og som ikke maktet å følge opp det faglige på egenhånd.
#987 |
Semiaktiv
![]() Sv: Gruffetråden #12Tre timers togtur foran meg, noe som hører hjemme i den glade tråden. Men gruffer over to ting:
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-12-22 kl 15:35. |
![]() |
![]() |
#988 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
#989 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Gruffetråden #12Bestiller på nett. Sender den til en annen adresse enn min med beskjed om hvor den skal leveres. Trodde den kom med helt hjem.
![]() |
#990 |
|
Fordi elever som blir syke sier de MÅ til legen for å få dokumentasjon i tilfelle de blir borte senere. Sykdom kan man få dokumentasjon for, så med mindre man er borte for å handle julegaver og ha kjøretimer, er det mulig å ha 0% udokumentert fravær. Men det TRENGER man ikke, for man kan ha udokumentert fravær de første 10% og SÅ kan man gå til legen hver gang man blir syk etter det. På den måten fungerer det jo akkurat som våre egenmeldinger.
Det er virkelig utrolig kjipt! Sånn er jeg også, og nå i fjor så sjefen min hvor ekstremt noen av oss drar det, så nå er hun veldig flink til å være tydelig på at man aldri skal føle seg mistenkeliggjort. Sånn burde alle ledere være. Fraværsgrensa, handler sånn jeg ser det, IKKE om mistenkeliggjøring. For da hadde den jo kunnet være på 0%. Grunnen til at det kreves legeerklæring er at ungdom over 16 er medisinsk myndige (med unntak), sånn jeg forsto det da den ble vedtatt. Vet ikke om din gruffing egentlig hadde noe med fraværsgrensa å gjøre, så beklager om det var veldig malplassert. Jeg håper du føler deg bedre nå.
Og det er vel også noe av poenget med legeerklæringer. Hvis man mangler vurderingsgrunnlag er lærere/ledelser mer villige til å legge til rette for ekstra vurderingssituasjoner. Og for de elevene som er flinke, pliktoppfyllende og som møter opp i undervisningen, ER det bedre at fraværsregel får de andre til å dukke opp. Fravær stjeler så ENORMT mye tid fra undervisning, dere har rett og slett ingen anelse.
![]() |
#991 |
|
![]() Sv: Gruffetråden #12Vi har levert katt på kattehotellet, og hund på kennel. Og jeg gruffer over meg selv. For skulle jo tro jeg var en nervøs førstegangs-mamma, som skulle levere ungen min til en veldig dårlig drevet barnehage. Haha.
![]() |
#993 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Ingen jeg kjenner. Helten bruker lett fuktig torkypapir på lunken ovn. Jeg pleier å satse på at det er godt nok bakteriemessig, om ikke utseendemessig. |
![]() |
![]() |
#994 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråden #12Noen tok hanskene mine fra båndet på butikken! Rett foran nesa mi! Garantert ved en feil, men dærsken, jeg ble kald på vei hjem! Og det er favoritthanskene mine for sånt vær!
#995 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråden #12At livet generelt er bratt og gruffete om dagen.
#996 |
heimføing
|
Har du merket dem med navnelapp med telefonnummer? |
![]() |
![]() |
#997 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråden #12Jeg gjør faktisk ofte det med hansker, og hsr fått tilbake noen også, men ikke disse.
#998 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gruffetråden #12Jeg bøyde meg ned for å hente noe i badeskapet i dag morges. (Rosa hårfarge) Når jeg rettet meg opp, fikk jeg skikkelig vondt i ryggen, og det gir seg ikke.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#999 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Gruffetråden #12Jeg skal egentlig sette julekakedeiger i dag. Alt er innkjøpt. Alt står på kjøkkenbenken. Når jeg prøver meg på deiglaging så går alt åt skogen, eller mer presist til h. Det kommer litt på toppen av mye og Helten er ikke her og i det hele tatt. Jeg får prøve igjen i morgen tidlig. |
![]() |
![]() |
|
|