Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-25, 18:27   #981
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Jeg har heller ikke orket det der, det er jo virkelig helt absurd.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 11-02-25, 18:30   #982
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir faktisk litt uvel bare jeg logger inn på Helsenorge.

Gammel 11-02-25, 18:59   #983
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Man må nesten være frisk for å orke å være syk.

Gammel 11-02-25, 19:13   #984
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mye viktigere gruff, så ser jeg i pasientgruppen for brystkreft at man visstnok har sluttet å undersøke med ultralyd, der man har fjernet et brystkreft-bryst, så når man blir innkalt til kontroller, så sjekke de bare det friske brystet. Ingen pupp, ingen ultralyd. Selv om det godt kan komme tilbake svulst i vevet som er igjen. Visstnok. Syns det høres helt sinnsykt ut. Og de sier at brystkreft er å reise kreft på første klasse, i forhold til andre kvinne-kreftsykdommer.

Gammel 11-02-25, 19:52   #985
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

De reglene der er jo virkelig gruff!! Ærlig talt!!!!!

Gammel 11-02-25, 21:47   #986
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Syns også regelen om at man ikke sjekker med ultralyd på fjernet bryst.
Jeg tror jeg hadd krevd sjekk av vevet, dersom mitt bryst ble fjernet den gang jeg var syk.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 11-02-25, 21:55   #987
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Er det noen som har hatt gode opplevelser med Pasientreiser? Skjemaveldet er så sykt at det skal være ganske mange tusenlapper å hente før man i det hele tatt orker å komme seg gjennom papir- (eller digital-)mølla.

Jeg er oppriktig sjokkert.

Det eneste positive jeg har å si, er at det er like rævva i Nord-Norge som i Oslo.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 11-02-25, 22:10   #988
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg søker via HelseNorge på Pasientreiser, gjøres veldig kjapt og enkelt. Hadde en reise tidligere i uka, vedtak kom samme dag. Tidligere var det ultrapes, nå går det kjapt.

Gammel 11-02-25, 22:16   #989
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hadde det vært en reise nå og da, så hadde det vært uproblematisk, men jeg tror kanskje jeg har hundre avtaler liggende i HelseNorge fra i fjor. Jeg hadde over 20 bare i november. Bare det å få lagt dem riktig inn i kalenderen min og faktisk dukke opp til rett sted og til rett tid, var tidvis en Mount Everest-prestasjon.

For hver av dem må jeg finne riktig avtale, gjennom å lete gjennom alle innkallingene (som er sortert etter dato de er sendt ut, ikke når de foregår, og de kan ha vært flyttet, og noen innkallinger har jeg fått på en lapp en gang, eller per telefon), så må jeg laste ned det brevet som et dokument et sted, og så må jeg ha en bekreftelse fra lege om at jeg trengte bil for en tur på kortere enn 10 km (da skal man ta buss, nemlig), for å komme meg TIL avtalen, en annen bekreftelse fra lege om at jeg trengte det FRA avtalen. Og det kan ikke være samme bekreftelse, det må være to ulike dokumenter. Så finne parkeringskvitteringen fra et av de ørtifjørti parkeringsselskapene som er aktuelle. Laste opp det også som en fil. Klare å datere og holde orden på dette - det er totalt uoverkommelig.

Og det hadde også vært lettere om jeg gjorde det fortløpende, men det var totalt uoverkommelig da.

Gammel 11-02-25, 23:52   #990
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det var rimelig greit men likevel et lite styrvdol jeg utsatte å søke pasientreiser da jeg ble sendt til Trondheim for mammografi i sommer og det var jo bare en eneste gang så jeg visste hvilken dag det var.
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle orket 30 av dem.

Mitt gruff i dag er av mye enklere sort en. Manglende ultralyd av vev.

Bare noe så kjedelig som å levere bilen på verksted og ta ulempene med det mot å glede seg til "men da skal de fikse det at vi ikke får kjøre-lys på tilhenger" bare for å få en telefon om at "nei, bilen kan hentes med uforrettet sak. De byttet den antatt defekte delen men den nye får uansett ikke kontakt med hovedsentralen i bilen (oversatt til ordene jeg husker) så de tok den ut og satte inn den gamle.
Ingenting å betale da. Men vi kan forsøke å høre hva merkeforhandler sier.
Mannen skal ringe dem og høre hva de tror og tenker, når vi får hodet litt over vann. Denne timen kom til sånn i etterkant av eu kontrollen som upraktisk nok er i januar men vi har egentlig ikke tid til verksted sånn midt i årsoppgjøret. Da er det dønn kjedelig når det til og med altså ikke ble fikset.

Gammel 12-02-25, 02:00   #991
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ser den altså. Det er et tungvint system når det blir mye. For meg gjelder det noen ganger i måneden og da tar jeg det fortløpende. Det burde gå an å få til et system som er enklere når det gjelder behandling over lang tid.

Gammel 12-02-25, 09:35   #992
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Sukk. Jeg har fått innvilget arbeidsavklaringspenger i dag og må sende søknad om permisjon til jobben min. Jeg er veldig glad for at det finnes et system som fanger opp syke, men utrolig lei meg for at jeg havner ut i uvisse. Det føles dramatisk.

Gammel 12-02-25, 10:39   #993
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Sukk. Jeg har fått innvilget arbeidsavklaringspenger i dag og må sende søknad om permisjon til jobben min. Jeg er veldig glad for at det finnes et system som fanger opp syke, men utrolig lei meg for at jeg havner ut i uvisse. Det føles dramatisk.

Er du sikker på at du skal søke permisjon fra jobben?
Jeg spør da jeg mistet alle mine rettigheter etter permisjonssøknad, så jeg unner deg ikke det styret.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 12-02-25, 10:44   #994
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Ja, det lurer eg også på, Blondie. Eg måtte ikkje søke permisjon. (Men etter mange nok år ute så måtte eg seie opp.)

Gammel 12-02-25, 10:44   #995
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 12-02-25, 10:54   #996
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Jeg må det, regler i sektoren. Har dobbeltsjekket. Får permisjon i ett år og så er det ut.

Gammel 12-02-25, 10:54   #997
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Er du sikker på at du skal søke permisjon fra jobben?
Jeg spør da jeg mistet alle mine rettigheter etter permisjonssøknad, så jeg unner deg ikke det styret.

I jobbsammenheng har jeg ringt NAV om dette som arbeidsgiver, og du må søke ulønnet permisjon fra jobben, og arbeidsgiver er pliktig til å innvilge den permisjonen uavhengig av % du søker permisjon fra.

Blondie:

Jeg lurer jo på om jeg også havner der om noen måneder.

Gammel 12-02-25, 11:10   #998
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Pegasus er ikke aktiv  
Gammel 12-02-25, 12:15   #999
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, det er vondt. Blondie!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 12-02-25, 13:41   #1000
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Ja, det lurer eg også på, Blondie. Eg måtte ikkje søke permisjon. (Men etter mange nok år ute så måtte eg seie opp.)

Jo, man må det. Det er vel ikke alltid gjort,men etter sykepengeåret er omme må man det. Mange steder har man nå strammet inn på hvor lenge man kan få innvilget permisjon. Man er ikke pliktig i følge lovverket å innvilge,men de aller fleste arbeidsgivere har et år som hovedregel. Dersom en nærmer seg oppstart igjen så kan det ofte bli utvidet i en periide. Men det er mer og mer slutt på å innvilge permisjoner ur og bort. Det henger sammen med at det er veldig vanskelig å rekruttere folk til vikariat og det går utover drift. Før var det i alle fall i mange kommuner slik at man fikk pernisjon i lang tid og helt til en ev uføretrygd var avgjort. Slik er det i mange tilfeller ikke lenger i dag.

vixen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.