|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#981 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg har heller ikke orket det der, det er jo virkelig helt absurd.
![]() |
#983 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #20Man må nesten være frisk for å orke å være syk.
#984 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #20I mye viktigere gruff, så ser jeg i pasientgruppen for brystkreft at man visstnok har sluttet å undersøke med ultralyd, der man har fjernet et brystkreft-bryst, så når man blir innkalt til kontroller, så sjekke de bare det friske brystet. Ingen pupp, ingen ultralyd. Selv om det godt kan komme tilbake svulst i vevet som er igjen. Visstnok. Syns det høres helt sinnsykt ut. Og de sier at brystkreft er å reise kreft på første klasse, i forhold til andre kvinne-kreftsykdommer.
#985 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gruffetråd #20De reglene der er jo virkelig gruff!! Ærlig talt!!!!!
#986 |
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #20Syns også regelen om at man ikke sjekker med ultralyd på fjernet bryst. |
![]() |
![]() |
#987 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Gruffetråd #20Er det noen som har hatt gode opplevelser med Pasientreiser? Skjemaveldet er så sykt at det skal være ganske mange tusenlapper å hente før man i det hele tatt orker å komme seg gjennom papir- (eller digital-)mølla.
#988 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg søker via HelseNorge på Pasientreiser, gjøres veldig kjapt og enkelt. Hadde en reise tidligere i uka, vedtak kom samme dag. Tidligere var det ultrapes, nå går det kjapt.
#989 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Hadde det vært en reise nå og da, så hadde det vært uproblematisk, men jeg tror kanskje jeg har hundre avtaler liggende i HelseNorge fra i fjor. Jeg hadde over 20 bare i november. Bare det å få lagt dem riktig inn i kalenderen min og faktisk dukke opp til rett sted og til rett tid, var tidvis en Mount Everest-prestasjon.
#990 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gruffetråd #20Det var rimelig greit men likevel et lite styrvdol jeg utsatte å søke pasientreiser da jeg ble sendt til Trondheim for mammografi i sommer og det var jo bare en eneste gang så jeg visste hvilken dag det var.
#991 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Ja, jeg ser den altså. Det er et tungvint system når det blir mye. For meg gjelder det noen ganger i måneden og da tar jeg det fortløpende. Det burde gå an å få til et system som er enklere når det gjelder behandling over lang tid.
#992 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Sukk. Jeg har fått innvilget arbeidsavklaringspenger i dag og må sende søknad om permisjon til jobben min. Jeg er veldig glad for at det finnes et system som fanger opp syke, men utrolig lei meg for at jeg havner ut i uvisse. Det føles dramatisk.
#993 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Gruffetråd #20
Er du sikker på at du skal søke permisjon fra jobben? |
![]() |
![]() |
#995 |
geskjeftig
|
#997 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
I jobbsammenheng har jeg ringt NAV om dette som arbeidsgiver, og du må søke ulønnet permisjon fra jobben, og arbeidsgiver er pliktig til å innvilge den permisjonen uavhengig av % du søker permisjon fra.
#998 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1000 |
|
Jo, man må det. Det er vel ikke alltid gjort,men etter sykepengeåret er omme må man det. Mange steder har man nå strammet inn på hvor lenge man kan få innvilget permisjon. Man er ikke pliktig i følge lovverket å innvilge,men de aller fleste arbeidsgivere har et år som hovedregel. Dersom en nærmer seg oppstart igjen så kan det ofte bli utvidet i en periide. Men det er mer og mer slutt på å innvilge permisjoner ur og bort. Det henger sammen med at det er veldig vanskelig å rekruttere folk til vikariat og det går utover drift. Før var det i alle fall i mange kommuner slik at man fikk pernisjon i lang tid og helt til en ev uføretrygd var avgjort. Slik er det i mange tilfeller ikke lenger i dag. |
![]() |
![]() |
|
|