Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-21, 15:58   #1
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Har åpnet julekalenderen, gjort klar grøt som skal kokes i ovn, så har den stått i kjele i ovnen mens vi gikk tur med hund. Tok av nok grøt til riskrem, alle har fått en porsjon hver, og i tillegg ble det to porsjonsbokser å sette i kjøleskapet. Blir nok en «nisse» som tar dem til kvelds eller i morgen formiddag.

Alt i boks, alt i rute (i.e. gidder ikke gjøre mer, herfra og ut blir det bare ferie).

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 16:22   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det var et koselig innlegg, Ruslebiffen!
Her begynner det også å senke seg en slags ro. Huset er strøkent, ungene har hjulpet til uten altfor mye sutring i dag, vi har stablet to storsekker ved sammen og alle gaver er pakket inn og levert dit de skal. Nå mangler det bare å vaske doen, lage middag for i kveld og preppe litt til i morgen. Pinnekjøttet er lagt i vann. I kveld har jeg lyst til å se julefilm med barn i armkroken, gitt at vi kan bli enige om en julete film. Det er det vanskeligste.

Mannen jobber natt til i morgen, så jeg er glad for at det ikke er så mye som skal gjøres. Det blir Fjordland-grøt, og det kjenner jeg at er helt ok. :

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 16:35   #3
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Det var et koselig innlegg, Ruslebiffen.

Her er også alt stort sett på stell, må vaske ett bad, og legge på sengetøy. Må ha nytt sengetøy til jul.
Vi skal bort imorgen så mat trenger vi ikke tenke på. Fikk ellers Meny på døra idag,og det passer fint nå.
Fjordland grøt på mine også, selv tar jeg rester fra take-away tidligere i uka. Jeg liker ikke grøt nemlig.

Gammel 23-12-21, 16:36   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Luftslottet: A boy called Christmas, nydelig film ny i år og er på Netflix.

Gammel 23-12-21, 19:03   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Her er det også riktig så julete nå! Ikke fullstendig strøket i hele huset, men nok.

Gammel 23-12-21, 20:44   #6
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Her er det også riktig så julete nå! Ikke fullstendig strøket i hele huset, men nok.

Som her.

Vi var på kirkegården i kveld på barnas fars grav. I dag er det et år siden han døde. Det var så utrolig flott der med mye tente lykter. Vi går en tur i morgen også, men da blir det i dagslys.

Nå har vi spist pizza, ser tv og koser oss.

Gammel 23-12-21, 19:32   #7
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg var egentlig helt ferdig med alt - og hadde skjenket meg et glass vin - da jeg kom på at jeg skulle sette et eltefritt valnøttbrød.
Men nå; nå er jeg helt klar til å bare nyte lille julaften.

Shun er aktiv nå  
Gammel 24-12-21, 13:30   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det var så utrolig koselig å pynte treet med barna i går, og det fineste var å se dem plukke juletrepynt ut av eskene og snakke om at den fikk de i gave og den kjøpte vi da vi var på ferie og den har mamma laget osv. Det er så fint at det er så mange koselige minner knyttet til pynten.

Og sannelig kom ikke julenissen i natt. Han hadde som alltid lagt gaver under treet og fylt julestrømpene til randen og selvsagt også både spist og drukket av det vi hadde satt fram og skrevet "takk" i klementinskall.

Nå skal snart kalkunen i ovnen og tilbehøret er i gang. Gjestene kom i går og overnatter og jeg ser veldig veldig fram til julemiddag, gaver og brettspill etterpå.

God jul alle sammen!

Gammel 23-12-21, 20:49   #9
ingling

ingling sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Fint å kunne gjøre det, millact, det må være en spesiell jul for dere. Jeg kjenner at jeg gjerne skulle vært nærmere graven til foreldrene mine i høytider særlig, men heldigvis har ene søsteren min vært der og pyntet.

Gammel 23-12-21, 21:15   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stuen er nydelig julepyntet. Jentene og jeg ser A nightmare before Christmas mens jeg desperat prøver å strikke ferdig den siste julegaven.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 21:44   #11
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Millact og ingling;
Nå venter jeg bare på at barna kommer i seng så jeg /vi får nisser strømper og nissegaver under treet.
Ellers,vin og tv. Akkurat nå kvelden før kvelden, men jeg tror jeg må se Love Actually. Venter bare på ro i huset.

Gammel 23-12-21, 21:45   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle gaver er levert ut, surkålen er kokt, og ribba er i ovnen til i morgen.

Gammel 23-12-21, 21:51   #13
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Der har jeg landet med beina på bordet. Pinnekjøttet er i vann, strømper er fylt, gaver er under treet og det er greit rent. Det blir jul i år og, nå skal jeg strikke litt å se litt på TV tenker jeg.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 22:05   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Pust... Ikke beina på bordet helt enda.

Det står kasser det har vært julepynt i, i stua. De skal ned. Jeg håper å få et par andre kasser kanskje opp på loftet. Jeg vil ha litt mer orden i den delen av stua som ikke er tatt og jeg skal bytte duk på spisebordet og ungene bare "skaaaaaal du????" det er 3 meter langt og ikke en ledig cm omtrent. Eller. Jeg ryddet av så vi fikk spise.

Også skal kwt bake kake og koke gele, til 25.12. Jeg vurderte er øyeblikk å lage kaka den dagen, men så kom jeg på at da har jeg ei ribbe i ovnen, så det blir i dag.

Julefreden pleier ikke senke seg før et stykke utpå natten. Jeg skal, skal.skal prøve å få vært litt tidligere ute neste år. Med god grunn.

Det har bare vært et ekstra tungt år. På jobb. Privat. Fysisk og psykisk. Det bare ble sånn.

Men jul blir det

Gammel 23-12-21, 23:18   #15
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Ferdig for dagen. Barna har hengt opp strømpene sine, og jeg har sneket ned en gul lapp med en julegåte fra rampenissen i hver av dem. Strømpeinnholdet er i to poser på et kott, som gåten leder til. Bra nok. Orker ikke vente på at de sovner.

Har også tatt en kvelds-svipp til en aleneboer og lagt blad og godis i postkassa. Hadde med rampenissen vår, satte ham på postkassa hennes, tok bilde og tok ham med igjen. Sender henne bildet i morgen.

Det blir jul, uansett. Lykke til, fine folk.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 23:21   #16
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Helt i mål er vi ikke, men har et par timer i morgen også. Vi blir plutselig ni i stedet for seks til middag, godt jeg hadde bestilt litt mye ribbe.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 23:26   #17
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ferdig for dagen. Barna har hengt opp strømpene sine, og jeg har sneket ned en gul lapp med en julegåte fra rampenissen i hver av dem. Strømpeinnholdet er i to poser på et kott, som gåten leder til. Bra nok. Orker ikke vente på at de sovner.

Det var en god løsning. Mine to er nå på badet. Det blir nok en stund før jeg kan nisse litt.

Gammel 23-12-21, 23:22   #18
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Ha ha mannen har virkelig ikke samme estetiske sans som meg når det gjelder gaveinpakking. Vi har masse forskjellig julepapir og bånd og lapper og alle har noe som matcher og noe som blir totalt kræsj ilag. De pakkene han har pakket inn er helt kræsj

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 23:41   #19
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her i huset har vi følelsen av å ha startet på jula. Ferdigvasket og pyntet hus i går. Har hatt en bror med familie på koselig besøk i dag, god julelunsj og kake ble servert. Har handlet inn det vi manglet, og alle julegaver er utlevert. Har også vært på kirkegården i dag siden værmeldingen var bedre enn for morgendagen. Vet at det uansett blir tent lys i morgen på samme graver som vi besøker. Fin dag
Nå er morgendagens dessert kokt, og jeg skal sveipe en snartur over gulvene igjen mens jeg venter på at det skal bli stilt på loftet så strømpenissen kan snike seg en tur.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 23:41   #20
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Har endelig nisset. Strømpene er fylt. Nissegavene under treet,eller vel, 2 av 3 mangler bånd rundt. Mannen sa han fikser.
Under nissing kom en gave frem, så den må pakkes. Mannen fikser.
Det blir jul. :mantra:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.