|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
15-07-10, 10:52 | #101 |
Erfaren nok
|
Sv: Har du en skarp tunge?Jeg føler ikke jeg er i noen "klikk" sånn egentlig, men det er klart at jeg som bruker er mer synlig med 22 000 innlegg enn når noen har 2000?
15-07-10, 11:03 | #102 |
har tatt seg sammen
|
Sv: Har du en skarp tunge?Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, men mener også at skremmern var mer skummel før. Kanskje det har noe med antall barn å gjøre? :undre:
15-07-10, 11:07 | #103 |
Ringskrømt
|
Sv: Har du en skarp tunge?Agenten:
15-07-10, 11:08 | #104 |
maler
|
Sv: Har du en skarp tunge?Hm. Klikk? Det er flere gjenger eller konstellasjoner som kjenner hverandre i RL, men klikk har jeg ikke sett. Det er mulig jeg bare ikke har oppdaget det ennå, jeg har jo ikke vært her så lenge.
15-07-10, 11:14 | #105 |
Drømmer
|
Sv: Har du en skarp tunge?Nei det har jeg ikke, jeg er nok skarpere i rl enn på nett. |
15-07-10, 11:19 | #106 |
Bedreviter
|
Sv: Har du en skarp tunge?Ang. respons i kaffebloggen: hvis det finnes en "klikk" her inne, så leser jeg innimellom at den inkluderer meg. Og jeg opplever stadig vekk å skrive noe i kaffebloggen som ikke får respons over hodet. Faktisk synes jeg det er det vanlige, og respons er unntaket i perioder. Det å poste i kaffebloggen er tidvis veldig synonymt med å rope i skogen, altså. Manglende respons der er ikke noe godt mål på hvor populær man er eller hvor godt man vises på forumet. Sist redigert av Teofelia : 15-07-10 kl 11:27. |
15-07-10, 11:20 | #107 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Har du en skarp tunge?Eg har visst ikkje fått med meg noko kaffeblogg.
15-07-10, 11:29 | #108 |
Peppy!
|
Sv: Har du en skarp tunge?
Det er jo det vi gjør der inne, legger inn litt om dagen eller natten som var eller noe annet uinteressant, og jatter om vårt. Jeg leser hva folk skriver, men kommenterer tilbake kun unntaksvis. Og jo, ja, kanskje litt mer til folk jeg kjenner, fordi det blir litt sånn "næh, jøss, blør du i nesa nå igjen? Det gjør du jaggu ofte for tiden, kanskje du skal sjekke det opp?", fordi man kjenner vedkommende, og har en historikk som gjør at slikt pjatt blir mer interessant. Sort of. |
15-07-10, 11:34 | #109 |
har tatt seg sammen
|
Sv: Har du en skarp tunge?Ja, det skjer noe etterhvert som vi blir bedre kjent. Det er akkurat som at vi ser forbi ordene. Gjerne ved at vi kjenner bakgrunnshistorien til den som tenner på alle plugger, eller at vi har blitt kjent med ulike uttrykksmåter.
15-07-10, 11:37 | #110 |
har tatt seg sammen
|
Jeg tror jeg oppdaget kaffebloggen utpå våren i fjor. Tror jeg... eller Tåttis The-salong som den het da.
15-07-10, 12:29 | #111 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: Har du en skarp tunge?Folka som kom fra MM på NM? :forvirret: Hva er MM da? |
15-07-10, 12:32 | #112 |
Ekvilist
|
Ja, det lurer jeg på også. Jeg har møtt og kjenner etterhvert ganske mange på FP etter hvert, men jeg føler meg definitivt ikke som en del av en klikk.
Jeg har ingen problemer med å se at intern humor, at andre kjenner hverandre godt etc. kan skape en følelse av å være utenfor. I tillegg har vi bloggene som er lukket, og hvor det ofte blir tydelig i tråder her ute men også inne i de bloggene man har tilgang til at det skjer ting og tang, treff, interne morsomheter, dramatiske episoder som man ikke involveres i. Det å føle seg litt utenfor tror jeg vi alle kan gjøre i ny og ne, men det er klart at det nok mest preger de som er nye eller som deltar lite. Eller som gir lite av seg selv privat, og dermed ikke inkluderes i særlig grad i bloggene. Når oppstår "klikk"-begrepet, det er vel det jeg lurer litt på. Jeg anser det som et litt negativt begrep, ikke bare som en stadfesting av at det er noen som kjenner hverandre godt f.eks.
15-07-10, 12:32 | #113 |
Epikur
|
Modne Mødre. Egentlig et forum ment for damer nær klimakteriet som fikk barn, men inkluderte etterhvert kule damer født langt utpå åttitallet.
15-07-10, 12:33 | #114 |
har tatt seg sammen
|
Modne Mødre. Underforum, på NM hvor man egentlig må være gammel nok i alder for å få lov til å være. Noen mente at modenhet ikke har noen alder og definerte seg selv inn der.
15-07-10, 12:33 | #115 |
Halloen!
|
Sv: Har du en skarp tunge?A-ha! Kanskje derfor jeg aldri fant meg til rette på NM. Jeg oppdaget aldri MM, nemlig. |
15-07-10, 12:42 | #116 |
har tatt seg sammen
|
Jeg ser en klikk som en vennegjeng som ikke er inkluderende og ikke åpner for nye bekjentskaper. "Ja, det hørtes hyggelig ut med en kafétur, men jeg kan ikke fordi jeg skal på kafé med Trine, Lise og Berit." Dette gjør sier jeg aldri, men har selv fått den replikken i virkeligheten. Det er nok ikke vondt ment, men kanskje litt ubetenksomt sagt. I en liknende situasjon ville jeg svart "Ja, det var en god idé, vi skal faktisk på Bakeriet, da blir du vel med?"
15-07-10, 12:57 | #117 |
Epikur
|
15-07-10, 13:13 | #118 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
|
Sv: Har du en skarp tunge?Du oppfattes nok slik Mim for nettop at du er veldig direkte og til tider svært krass. Jeg synes man kan ta litt høyde for at ikke alle er skrudd sammen likt, og klarer å definere seg selv midt i klikken uten å himle av den grunn.
15-07-10, 13:19 | #119 |
Halloen!
|
Litt enig i den. Mobbet på skolen, sier du? Da er det jo bare å "definere seg midt i klikken." Problem solved. |
15-07-10, 13:22 | #120 |
By the Sea
|
Sv: Har du en skarp tunge?Til at en stor del av de mest aktive brukerne her inne kjenner hverandre godt, er det imponerende inkluderende, synes jeg.