Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du en skarp tunge?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 10:52   #101
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en skarp tunge?

Jeg føler ikke jeg er i noen "klikk" sånn egentlig, men det er klart at jeg som bruker er mer synlig med 22 000 innlegg enn når noen har 2000?
Det å være aktiv handler jo ikke bare om å starte tråder og få svar, men å svare på tråder er jo like avgjørende liksom.

For meg er "klikken" litt de folka som kom fra MM på NM. Der var jeg for umoden til å være. Men de føler jeg kjente - og kjenner til hverandre godt, kanskje både irl og på nett.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 11:03   #102
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, men mener også at skremmern var mer skummel før. Kanskje det har noe med antall barn å gjøre? :undre:

Noen er veldig tydelige på sine valg og meninger, og enkelte av disse igjen er mer veltalende - eller uttrykker seg bedre skriftlig enn andre. Så lenge vi kommuniserer med skrift, så vil måten man skriver på være med på å gi et inntrykk av hvem man er.

Klikk eller ikke? Det er noe man merker best når man har følelsen av å være utenfor. De som er i en klikk vil neppe innrømme, eller se, at de er nettopp det. Mange kjenner hverandre godt, også i RL. Selv har jeg aldri møtt noen, men har vært med lenge. Graden av aktivitet har variert veldig, og jeg kjenner at følelsen av å være med henger sammen med bidrag. Det er ikke alltid jeg orker eller gidder å bidra så mye, men da må jeg også regne med å bli litt glemt.

Jeg er ikke så flink på å lage gode hovedinnlegg, og kan bli litt skuffet når jeg får få/ingen svar. Det er ikke sånn at jeg sitter og niteller, men man registrerer jo om diskusjonen begynner å leve sitt eget liv, over flere sider. Eller punkterer etter at HI har fått svar på det h*n lurte på.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 11:07   #103
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Agenten:

tink: Jeg tror det er fordi vi kjenner hverandre bedre, ikke privat, men når man tilbringer flere år på samme forum, hvor man deler bilder, historier og erfaringer med hverandre, endres forholdet gradvis og over tid. :konkluderer:

Gammel 15-07-10, 11:08   #104
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Klikk? Det er flere gjenger eller konstellasjoner som kjenner hverandre i RL, men klikk har jeg ikke sett. Det er mulig jeg bare ikke har oppdaget det ennå, jeg har jo ikke vært her så lenge.

Gammel 15-07-10, 11:14   #105
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei det har jeg ikke, jeg er nok skarpere i rl enn på nett.

Ang klikker så finnes jo de her inne, men det er vel sånn alle plasser. Mange kjenner hverandre , har vært her lenge , skiver mye osv, klart man blir bedre kjent med de enn med de som kanskje skriver 5 innlegg i måneden elle rman aldri møter.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 11:19   #106
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. respons i kaffebloggen: hvis det finnes en "klikk" her inne, så leser jeg innimellom at den inkluderer meg. Og jeg opplever stadig vekk å skrive noe i kaffebloggen som ikke får respons over hodet. Faktisk synes jeg det er det vanlige, og respons er unntaket i perioder. Det å poste i kaffebloggen er tidvis veldig synonymt med å rope i skogen, altså. Manglende respons der er ikke noe godt mål på hvor populær man er eller hvor godt man vises på forumet.

Sist redigert av Teofelia : 15-07-10 kl 11:27.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 11:20   #107
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har visst ikkje fått med meg noko kaffeblogg.

Gammel 15-07-10, 11:29   #108
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det å poste i kaffebloggen er tidvis veldig synonymt med å rope i skogen, altså.

Det er jo det vi gjør der inne, legger inn litt om dagen eller natten som var eller noe annet uinteressant, og jatter om vårt. Jeg leser hva folk skriver, men kommenterer tilbake kun unntaksvis. Og jo, ja, kanskje litt mer til folk jeg kjenner, fordi det blir litt sånn "næh, jøss, blør du i nesa nå igjen? Det gjør du jaggu ofte for tiden, kanskje du skal sjekke det opp?", fordi man kjenner vedkommende, og har en historikk som gjør at slikt pjatt blir mer interessant. Sort of.

Og så synes jeg det er vittig at Haugtussa, som har vært her så lenge, ikke har fått med seg kaffebloggingen! Det der har vi jo drevet med siden Madam Mim begynte å servere Monsooned Malabar av mummikopper sånn ca våren 2008. Det ble en tradisjon å ta ett-kaffen i en eller annen blogg, hvor man drev og dillet om kanelboller og sånt, og så har det hele utviklet seg til å bli et daglig hangaround.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 11:34   #109
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ja, det skjer noe etterhvert som vi blir bedre kjent. Det er akkurat som at vi ser forbi ordene. Gjerne ved at vi kjenner bakgrunnshistorien til den som tenner på alle plugger, eller at vi har blitt kjent med ulike uttrykksmåter.

Jeg liker dessuten å tro at jeg har blitt litt skarpere/tøffere den siste tida. Men har ikke merket noe i form av rødprikking. Får vel leve med å være en søtnos.

Gammel 15-07-10, 11:37   #110
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Og så synes jeg det er vittig at Haugtussa, som har vært her så lenge, ikke har fått med seg kaffebloggingen! Det der har vi jo drevet med siden Madam Mim begynte å servere Monsooned Malabar av mummikopper sånn ca våren 2008. Det ble en tradisjon å ta ett-kaffen i en eller annen blogg, hvor man drev og dillet om kanelboller og sånt, og så har det hele utviklet seg til å bli et daglig hangaround.

Jeg tror jeg oppdaget kaffebloggen utpå våren i fjor. Tror jeg... eller Tåttis The-salong som den het da.

Gammel 15-07-10, 12:29   #111
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folka som kom fra MM på NM? :forvirret: Hva er MM da?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 12:32   #112
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Trixie: Hvis ikke Skremmern, Kirsebær og Nessie er med i klikken, hvem er det som er der da? :vil vite hvem som klikker:

Ja, det lurer jeg på også. Jeg har møtt og kjenner etterhvert ganske mange på FP etter hvert, men jeg føler meg definitivt ikke som en del av en klikk.

I grunn synes jeg det hadde vært greit å få en sånn ca. konsensus om hva en klikk faktisk er. Er det at noen er venner og treffes privat? Er det at noen er venner og har interne spøker? Er det at noen er venner og alltid er enige uansett? Er det at noen er venner og dropper å si seg uenig med sine venner i diskusjoner, når men egentlig har en forventning om at de burde være uenige? Er det at man beskytter folk som ikke bør beskyttes? Jeg har hørt begrepet "klikk" en god del - hvem er klikken? Henger den igjen fra NM med Toffen, Mim og Teo++? Eller er det Esme, Skilpadda og Ben Murphy? Er det Miss Norway, Monsoon og Kif? Eller alle på en gang. Jeg er nysgjerrig.

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Klikk eller ikke? Det er noe man merker best når man har følelsen av å være utenfor. De som er i en klikk vil neppe innrømme, eller se, at de er nettopp det. Mange kjenner hverandre godt, også i RL. Selv har jeg aldri møtt noen, men har vært med lenge. Graden av aktivitet har variert veldig, og jeg kjenner at følelsen av å være med henger sammen med bidrag. Det er ikke alltid jeg orker eller gidder å bidra så mye, men da må jeg også regne med å bli litt glemt.

Jeg har ingen problemer med å se at intern humor, at andre kjenner hverandre godt etc. kan skape en følelse av å være utenfor. I tillegg har vi bloggene som er lukket, og hvor det ofte blir tydelig i tråder her ute men også inne i de bloggene man har tilgang til at det skjer ting og tang, treff, interne morsomheter, dramatiske episoder som man ikke involveres i. Det å føle seg litt utenfor tror jeg vi alle kan gjøre i ny og ne, men det er klart at det nok mest preger de som er nye eller som deltar lite. Eller som gir lite av seg selv privat, og dermed ikke inkluderes i særlig grad i bloggene. Når oppstår "klikk"-begrepet, det er vel det jeg lurer litt på. Jeg anser det som et litt negativt begrep, ikke bare som en stadfesting av at det er noen som kjenner hverandre godt f.eks.

Gammel 15-07-10, 12:32   #113
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Modne Mødre. Egentlig et forum ment for damer nær klimakteriet som fikk barn, men inkluderte etterhvert kule damer født langt utpå åttitallet.

Gammel 15-07-10, 12:33   #114
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Modne Mødre. Underforum, på NM hvor man egentlig må være gammel nok i alder for å få lov til å være. Noen mente at modenhet ikke har noen alder og definerte seg selv inn der.

Gammel 15-07-10, 12:33   #115
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A-ha! Kanskje derfor jeg aldri fant meg til rette på NM. Jeg oppdaget aldri MM, nemlig.

Gammel 15-07-10, 12:42   #116
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, det lurer jeg på også. Jeg har møtt og kjenner etterhvert ganske mange på FP etter hvert, men jeg føler meg definitivt ikke som en del av en klikk.

I grunn synes jeg det hadde vært greit å få en sånn ca. konsensus om hva en klikk faktisk er. Er det at noen er venner og treffes privat? Er det at noen er venner og har interne spøker? Er det at noen er venner og alltid er enige uansett? Er det at noen er venner og dropper å si seg uenig med sine venner i diskusjoner, når men egentlig har en forventning om at de burde være uenige? Er det at man beskytter folk som ikke bør beskyttes? Jeg har hørt begrepet "klikk" en god del - hvem er klikken? Henger den igjen fra NM med Toffen, Mim og Teo++? Eller er det Esme, Skilpadda og Ben Murphy? Er det Miss Norway, Monsoon og Kif? Eller alle på en gang. Jeg er nysgjerrig.

Jeg har ingen problemer med å se at intern humor, at andre kjenner hverandre godt etc. kan skape en følelse av å være utenfor. I tillegg har vi bloggene som er lukket, og hvor det ofte blir tydelig i tråder her ute men også inne i de bloggene man har tilgang til at det skjer ting og tang, treff, interne morsomheter, dramatiske episoder som man ikke involveres i. Det å føle seg litt utenfor tror jeg vi alle kan gjøre i ny og ne, men det er klart det preger nok mest de er nye eller som deltar lite. Eller som gir lite av seg selv privat, og dermed ikke inkluderes i særlig grad i bloggene. Når oppstår "klikk"-begrepet, det er vel det jeg lurer litt på. Jeg anser det som et litt negativt begrep, ikke bare som en stadfesting av at det er noen som kjenner hverandre godt f.eks.

Jeg ser en klikk som en vennegjeng som ikke er inkluderende og ikke åpner for nye bekjentskaper. "Ja, det hørtes hyggelig ut med en kafétur, men jeg kan ikke fordi jeg skal på kafé med Trine, Lise og Berit." Dette gjør sier jeg aldri, men har selv fått den replikken i virkeligheten. Det er nok ikke vondt ment, men kanskje litt ubetenksomt sagt. I en liknende situasjon ville jeg svart "Ja, det var en god idé, vi skal faktisk på Bakeriet, da blir du vel med?"

FP er etter min mening som siste replikk.

Ellers mener jeg klikk ofte er et ord mange bruker når de selv føler de ikke passer helt inn. Strever veldig med hva jeg synes om dette ettersom jeg har blitt føyset vekk av kollegaer som mente jeg måtte glemme slike tanker, men likevel er de virkelige nok for den som har dem i hodet. Det er ofte den som føler seg utenfor som sitter på definisjonsmakten.

Gammel 15-07-10, 12:57   #117
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det er ofte den som føler seg utenfor som sitter på definisjonsmakten.

Jeg er så proppende full av meg selv at jeg definerer meg sånn omtrent i midten av verden, og det går riktig bra med meg. Nei, sannheten er at jeg ikke hadde tenkt noe på det, før plutselig en dame som mente man gjorde barnet sitt homofilt om han fikk ha de støvlene han hadde lyst på, definerte de som var uenige som en Mafia. Da skjønte jeg hvor inderlig toneangivende jeg er.

Jeg foreslår at alle definerer seg i midten av enhver klikk og vips er ingen utenfor.

Gammel 15-07-10, 13:13   #118
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Du oppfattes nok slik Mim for nettop at du er veldig direkte og til tider svært krass. Jeg synes man kan ta litt høyde for at ikke alle er skrudd sammen likt, og klarer å definere seg selv midt i klikken uten å himle av den grunn.

Gammel 15-07-10, 13:19   #119
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Du oppfattes nok slik Mim for nettop at du er veldig direkte og til tider svært krass. Jeg synes man kan ta litt høyde for at ikke alle er skrudd sammen likt, og klarer å definere seg selv midt i klikken uten å himle av den grunn.

Litt enig i den. Mobbet på skolen, sier du? Da er det jo bare å "definere seg midt i klikken." Problem solved.

Jeg er ikke i klikken, har aldri vært det, og så lenge ingen kan fortelle meg hvem denne klikken består av, er det jo klin umulig å bli med i den noen gang.
Men altså; Det er veldig befriende å være på FP uten klikk også.

Gammel 15-07-10, 13:22   #120
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til at en stor del av de mest aktive brukerne her inne kjenner hverandre godt, er det imponerende inkluderende, synes jeg.

Jeg kjente ingen her fra før, og kjenner heller ingen her privat og jeg stortrives.

Men graden av trivsel er selvfølgelig basert på høyst subjektive kriterier. Jeg er ikke i så stor grad opptatt av bekreftelse her inne men er opptatt av gode diskusjoner og den utvikling og moro det bringer med seg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.