Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 22:12   #101
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei, du har helt rett. Det er bare manglende bilsikring som kan drepe eller skade barnet.

Ja, det er mye man kan bli drept av. Man kan bli påkjørt i et fotgjengerfelt også.

Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:17   #102
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg leste ganske nylig at barnedødeligheten på 50/60/70 tallet lå på ca 60000 barn i året. 60000 barn, det er mange. Og når jeg ser tilbake på egen barndom og folk jeg kjente så var det faktisk veldig mange som mistet barn i ulike typer ulykker. (antar barn det her er snakk om er fra 0-18 år)

Hvor i all verden har du disse tallene fra?
http://www.ssb.no/emner/03/00/sa94/del-ii-2.pdf

Jeg greier heller ikke hisse meg over dette (når sant skal sies er det svært sjeldent jeg hisser meg). Jeg er opptatt av sikring i bil. Jeg deler min kunnskap dersom jeg blir spurt, eller det faller seg naturlig. Ellers er jeg altfor konfliktsky til å løp rundt å blande meg inn i alle situasjoner. I likhet med de fleste har jeg mine kampsaker. Jeg mener sikring av barn er svært viktig, og blir oppgitt når jeg ser barn som ikke er skikkelig sikret i bil, men dette er ikke en av mine kampsaker. Jeg passer mitt, andre sitt. Observerer jeg noen jeg kjenner som ikke har barna sikkret så nevner jeg det nok, om enn bare i en litt syrlig bisetning.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:18   #103
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, ikke hva de vil. Overgrep og vanskjøtsel hadde nok fått meg til å ta en bekymringstelefon også. Jeg synes også det er uansvarlig å ikke sikre barna forsvarlig, men jeg klarer bare ikke å engasjere meg så mye som mange her gjør.

Du engasjerer deg du også, (i og med at du svarer i tråden), men på en annen måte. Du bryr deg ikke. (Og det er jo en ærlig sak det ...)

Jeg gjør som him når barnet spør og sier at noen velger å bryte loven, de velger å sette seg selv og andre i fare. Når jeg får spørsmål om hvorfor de gjør det, svarer jeg ganske enkelt at det vet jeg ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:23   #104
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva naboen gjør føler jeg ikke at jeg har noe med...

Lukke øynene for andres elendighet? Sjarmerende.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:24   #105
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Ja, det er mye man kan bli drept av. Man kan bli påkjørt i et fotgjengerfelt også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:24   #106
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.844
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Lukke øynene for andres elendighet? Sjarmerende.

Det er vel der vi er uenige. At andre er uopplyste og ignorante føler jeg ikke at er mitt bord. Hvis nevnte nabo derimot spør meg om råd om sikring av barn i bil så svarer jeg selvsagt. Det er den vekkelses-mentaliteten og "herregud, hva folk gjør!"-innstillingen som får meg til å bli helt matt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:29   #107
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er vel der vi er uenige. At andre er uopplyste og ignorante føler jeg ikke at er mitt bord. Hvis nevnte nabo derimot spør meg om råd om sikring av barn i bil så svarer jeg selvsagt. Det er den vekkelses-mentaliteten og "herregud, hva folk gjør!"-innstillingen som får meg til å bli helt matt.

Mener du at folk får gjøre som de vil med barna sine uten at noen bør gripe inn, så lenge de ikke direkte vanskjøtter dem eller forgriper seg på dem? Hva legger du i "vanskjøtsel" og "overgrep", da?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:33   #108
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.844
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Ikke dårlig sikring i bil, hvertfall. Det kommer an på situasjonen ville jeg tro. Direkte overgrep (vold, sex) og åpenbar vanskjøtsel. Dette er eksempler når jeg overhodet ikke kjenner vedkommende. Hadde det vært min søster f.eks hadde jeg nok grepet inn tidligere, og sannsynligvis nevnt noe om bilsikring.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:33   #109
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er den vekkelses-mentaliteten og "herregud, hva folk gjør!"-innstillingen som får meg til å bli helt matt.

Huff, helt enig. Kan dere ikke se at folk kan ha sine grunner? Dere er så fordømmende. Kunne aldri dere gjort noe som kanskje ikke var så lurt fordi dere var stresset? Og så kanskje angret etterpå? Hadde det ikke vært irriterende om en sånn bedreviter hadde kommet opp til dere og kommet med en spydig kommentar?

Bare fordi jeg ikke ville blandet meg i denne situasjonen betyr det jo ikke at jeg er likegyldig til samfunnet rundt meg!

Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:36   #110
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Ja, det er mye man kan bli drept av. Man kan bli påkjørt i et fotgjengerfelt også.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ser din og høyner med:

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Huff, helt enig. Kan dere ikke se at folk kan ha sine grunner? Dere er så fordømmende.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:42   #111
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Er enig med Blondie, og Joika og noen andre. For meg handler det rett og slett om at manglende bilsikring ikke = den visse død.
Dumt, unødvendig, slapt, uopplyst? Helt klart!
God nok grunn til å feste lapper på ruten? I think not.
Det er den typen "engasjement" som gjør meg helt matt. Jeg ville ha grepet inn hvis jeg så at naboen slo sønnen sin, eller at en treåring satt alene på lekeplassen kl.11 på kvelden. (Noe jeg forøvrig har gjort.) Har derimot ikke grepet inn når naboen lar sønnen sitte framme i bilen (tror han har bilbelte da?) fra postkassene til huset. Det handler om nyanser i mine øyne.
Er ikke så lenge siden vi hadde en lignende debatt ang. bilsikring her inne. Jeg synes at jeg (til slutt) kom med et godt eksempel på hva jeg mente om saken. Ser nå at jeg aldri fikk noe svar, noe som gjør meg enda mer overbevist om at det var et godt argument.
Se her

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:43   #112
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes at jeg (til slutt) kom med et godt eksempel på hva jeg mente om saken. Ser nå at jeg aldri fikk noe svar, noe som gjør meg enda mer overbevist om at det var et godt argument.
Se her

Du har linket til pollen. Var det meningen?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:45   #113
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Du har linket til pollen. Var det meningen?

Innlegget mitt står nest nederst på siden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:47   #114
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Hvor i all verden har du disse tallene fra?
http://www.ssb.no/emner/03/00/sa94/del-ii-2.pdf

Jeg greier heller ikke hisse meg over dette (når sant skal sies er det svært sjeldent jeg hisser meg). Jeg er opptatt av sikring i bil. Jeg deler min kunnskap dersom jeg blir spurt, eller det faller seg naturlig. Ellers er jeg altfor konfliktsky til å løp rundt å blande meg inn i alle situasjoner. I likhet med de fleste har jeg mine kampsaker. Jeg mener sikring av barn er svært viktig, og blir oppgitt når jeg ser barn som ikke er skikkelig sikret i bil, men dette er ikke en av mine kampsaker. Jeg passer mitt, andre sitt. Observerer jeg noen jeg kjenner som ikke har barna sikkret så nevner jeg det nok, om enn bare i en litt syrlig bisetning.

Tallene har jeg fra et fagblad som kom deisende i posten forleden dag. Ser jo nå (skrev i ørska her forleden ) at tallene nok har fått noen nuller for mye. (Mens det stod faktisk de tallene i artikkelen jeg leste)

Poenget var at barnedødeligheten har gått veldig ned fordi vi er blitt veldig flinke til å sikre og passe på barna våre. Der det tidligere slett ikke var uvanlig at barn druknet, ble rygget over av traktor, fallulykker osv skjer dette skjelden i dag. Jeg har vokst opp på landsbygda, der unga var overlatt til seg selv, med lek i fjæra og i fjellet alene, og jeg har vært stappet i baksetet i en bil med seks andre barn, uten sikring. Det gikk bra ja. Jovisst. Men min kusines datter druknet i fjæra, det samme med sønnen til tremenningen min. Jeg hadde venner som lå på sykehus i lange perioder etter bil og sykkelulykker. Barn som fikk hodeskader etter fall eller sykkelulykker. Hvem hadde vel, eller ville vel finne på noe så idiotisk som å bruke hjelm. Barn som ble skadet i landbruksmaskiner, fordi vi kunne da passe oss. Jada. Vi passet oss. Men mange ble et tall i statistikken, både når det gjaldt dødsfall og ulykker. Jeg er født på sekstitallet i en periode der hjelm, redningsvest og sikkerhetsseler var for pingler. Så hvorfor i all verden skal man bruke det i dag. Ulykker skjer da ikke oss allikevel.


Sist redigert av Perhonen : 11-12-08 kl 22:53.
Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:52   #115
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er den typen "engasjement" som gjør meg helt matt. Jeg ville ha grepet inn hvis jeg så at naboen slo sønnen sin, eller at en treåring satt alene på lekeplassen kl.11 på kvelden. (Noe jeg forøvrig har gjort.) Har derimot ikke grepet inn når naboen lar sønnen sitte framme i bilen (tror han har bilbelte da?) fra postkassene til huset. Det handler om nyanser i mine øyne.
Er

Bra sagt! Det er snakk om nyanser. Mange av dere har virkelig problemer med å se dem.

Og det eksempelet med at flere barn skades av å hoppe i trampoline enn i trafikken var jo genialt

Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:55   #116
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Flere barn rundt i verden dør også av sykdom og sult enn av å sitte usikret i bil, men forsvarer det handlingen? Jeg synes ikke det er nyanser her. I dag vet man så mye om trafikksikkerhet at det å bevisst velge å ikke sikre barna eller seg selv i bilen er å rett og slett være korttenkt og ja, dum.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:55   #117
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Innlegget mitt står nest nederst på siden.

Jeg er ikke enig i eksemplet ditt. Du sammenligner det å hoppe på trampoline med det å sitte usikret i bil. Jeg mener at det å hoppe på trampoline gir en positiv gevinst (man kan bla få en bedre oversikt over naboen hage - har jeg hørt. ), det å ikke sikre ungene i bil gir ingen positiv gevinst.

For all del, jeg mener ikke det er barnemishandling eller at man bør ringe til politiet, men så mange positive aspekter ved å ikke sikre barna finnes vel ikke?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:57   #118
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.844
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Det er da ingen som benekter at det er lurt å bruke kompetansen man har med å sikre barna sine i bilen, Iset! Ro nerva. Poenget mitt (og noen andres også) er at mange tar litt vel av og skal frelse verden og tvinge alle andre til å gjøre dette også. Jeg personlig er mer for opplysning på andre måter. Jeg er på ingen måte imot moderne bilsikring.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:59   #119
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.844
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

...og nå som jeg tilogmed har blitt rødprikket så er jeg hvertfall engasjert!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:59   #120
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no