Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Se resultatene: Spiser barnehagebarnet frokost i barnehagen på hverdager?
Ja, mer eller mindre alle dager 76 31,54%
Ja, ganske ofte 19 7,88%
Ja, men sjelden 27 11,20%
Nei, mer eller mindre aldri 67 27,80%
H*n hadde gjort det hvis det var "lov". 0 0%
Annet 6 2,49%
Både hjemme og i barnehagen 46 19,09%
Deltakere: 241. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-07, 08:52   #101
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.715
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Her er det alltid frokost i barnehagen. Mest fordi vi alle er glade i å sove, og da prioriterer vi å få sovet. Om jeg har begynt senere på jobb, har jeg nok laget frokost hjemme. (Velger å begynne halv åtte, så jeg får sluttet tidligst mulig)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:32   #102
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

snuppa spiser frokost i barnehagen 2 dager i uken. Til høsten blir det kanskje flere dager. spørs hvor tidlig jeg begynner.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:34   #103
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja, jeg syns det er litt rart. Selv om det finnes yoghurt med lite sukker, så ER det sukker. Jeg syns også det er rart at man lar barnet starte dagen med yoghurt, og enda rarere at barnehagen godtar yoghurt til frokosten.

Det er jo ikke alle som klarer å spise så mye tung mat til frokost. Det syns jeg er viktig å ta hensyn til.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:45   #104
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Vi er så trege om morgenen at vi bare har ambisjoner om å reke barnehagen til "kernetiden"begynner kl. 09:30. Frokosten spises derfor hjemme. eg er jo student og i fødselspermisjon fra jobben, så her har vi god tid om morgenen .

Jeg syns forresten heller ikke det er rart med yoghurt til frokosten, men Mathias er kke noe glad i det, så derfor spiser han brødskiver. Ofte med hjemmelaget syltetøy - det er sukker i det også, selv om det er mer bær og mindre sukker enn kjøpesyltetøy.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:47   #105
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.214
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Vi har valgt å prioritere å spise frokost sammen hver morgen. Men knøtt i allefall spiser også i barnehagen (matvrak). Det hender storebror går på morgenåpning på sfo også, for der får han frokostblanding.

Vi valgte å spise frokost sammen siden vi synes at frokost er en god vane å innarbeide. Det tar sjeldent mer enn 15-20 minutter. Mens jeg kler på barna dekker mannen bordet. Vi bruker 45-60 minutter på å få alle 5 opp, i klærne og ut døra.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 17:51   #106
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Førstemann spiser frokost hjemme med meg og Lillebror før vi leverer i barnehagen. Han blir levert ganske sent, litt før 10. Luksus med å jobbe hjemme.

Til høsten når Lillebror skal begynne, er det mulig at jeg må levere tidligere, og da blir det nok frokost i barnehagen. Ingen av de (eller jeg) er frokostmennesker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 18:22   #107
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.762
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Knirkaren får både frukost, lunsj og frukt i barnehagen. Er svært fornøyd med den ordningen. For det første eter ho langt betre på denne måten. For det andre er det utrulig lettvindt for oss foreldre å slippe styret med frukost heime og matpakkesmørjing.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 21:33   #108
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Vi er så trege om morran at det er sjelden vi rekker frokosten i barnehagen! men til høsten må han for da er det tidlig opp!!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 16:34   #109
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.887
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Vi har alltid spist frokost hjemme men det er kun fordi jeg har sånne morgenfugler som allikvel er oppe sånn at vi fint rekker å spise litt før vi drar 7.50. Nå er begge også usedvanlig matvrak så å putte inn noe spiselig i munnen er ikke noe problem..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 22:40   #110
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Storesøster har aldri spist frokost i barnehagen, men så kommer hun sjelden før 9.30 .

Til høsten regner jeg med at begge spiser frokost i barnehagen.
Da begynner jeg på skole og det blir litt mere stress på morgenen.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:23   #111
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.909
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

kommer til å spise noen dager i barnehagen og noen dager hjemme.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 13:14   #112
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Her spises det stort sett alltid frokost i bhg, de har felles frokost for alle avdelingene på kjøkkenet om morgenen.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 13:19   #113
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.686
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

I barnehagen, så blir det litt roligere om morgenen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 19:05   #114
~froggie~
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 83
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Ja, begge ungene spiser frokost i barnehagen. Det er sosialt og koselig å kunne spise sammen med de andre barna. De leveres kl. 0715-30, så er det frokosttid mellom 08-09 i bhg.

~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 21:05   #115
Julie
Nybegynner
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 14
Julie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Må være på jobb kl. 8, så da blir ungene levert rundt 7.15. Så ja, de spiser frokost i barnehagen.

Julie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 08:11   #116
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Sjeldent. Kanskje to ganger i perioden januar til august.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 09:57   #117
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

I barnehagen til tulla er det fleksibel frokost fra 07 til 09. Hun blir levert etter 9 så hun spiser alltid hjemme.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:06   #118
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Jeg vil helst at vi spiser frokost sammen hjemme da vi har tid og anledning til dette. Men ingen av oss er noe særlig sultne rett etter vi står opp, derfor ender det som regel opp med at hun spiser i barnehagen og jeg når jeg kommer på jobb. I helgene koser vi oss med laaaang og deilig frokost i 11-12 tiden

Ang youghert – det er jo rene sukkerbombene hvis man ikke bruker naturell da. Jeg merker meg at minst halvparten av barna i barnehagen spiser Go Morgen youghert til frokost, de er vel av de aller verste tror jeg. Husker ikke hvor mange sukkerbiter det er i en slik youghert men det var bilde av det i avisen for ikke så lenge siden. Tror det er samme mengde sukker som i 3 melkesjokolader eller noe slikt …. ***tror det var i Dagbladet, leter etter artikkel***

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:22   #119
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Sambo fikser ikke å spise frokost i all hast med en gang han står opp, og jeg er ikke så god til det jeg heller, når sant skal sies. Så jeg synes det er flott at Lille kan spise i ro og mak i barnehagen og vi kan sove litt lenger.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 22:40   #120
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.086
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

De dagene jeg begynner på jobb åtte spiser hun frokost i barnehagen. De dagene vi ikke er i barnehagen før åtte fordi jeg begynner senere på jobb og vi har spist sammen hjemme, nekter hun å gi fra seg matboksen, men setter seg for å spise da også. Rutiner...

Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnehage, frokost


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no