Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-24, 23:29   #101
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.028
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Tillegg: Jeg fikk en forklaring av hørsellegen min sist gang jeg var der, men jeg husker ikke detaljene.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 00:08   #102
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.175
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg gikk på kafé med min venninne fra Bergen for et par uker siden. Dvs jeg var på kafeen. Hun var med på telefonen. Vi snakket i 45 minutter. Ikke på høytaler såklart. Er det verre enn om vi begge hadde vært der og snakket? Lurer oppriktig. Jeg syntes jo det var veldig koselig med selskap.

Jeg synes det er skikkelig irriterende og det gir meg dårlig humør. Jeg hører ALT som sies. Hjernen klarer ikke sile det vekk. Sorry.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 06:28   #103
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.668
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg opplever også en telefonsamtale som mer privat enn en offentlig samtale og det føles derfor mer ubehagelig å bli tvunget til å «tyvlytte».

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 07:16   #104
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Lurte på om det var meg bare som var overfølsom for andres samtaler. Leter desperat etter støydempende øreplugger i vesken, kan sette de i ørene bare for støydempingen uten lyd i. Jeg orker ikke. Seks timer i trangt charterfly var veldig slitsomt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 07:32   #105
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg gikk på kafé med min venninne fra Bergen for et par uker siden. Dvs jeg var på kafeen. Hun var med på telefonen. Vi snakket i 45 minutter. Ikke på høytaler såklart. Er det verre enn om vi begge hadde vært der og snakket? Lurer oppriktig. Jeg syntes jo det var veldig koselig med selskap.

Jwg gjorde faktisk det samme her en dag og da tenkte jeg på denne tråden

Så lenge man er alene og på et sted det er naturlig å prate, synes jeg ikke det er noe galt i å snakke i telefonen.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 09:42   #106
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg gikk på kafé med min venninne fra Bergen for et par uker siden. Dvs jeg var på kafeen. Hun var med på telefonen. Vi snakket i 45 minutter. Ikke på høytaler såklart. Er det verre enn om vi begge hadde vært der og snakket? Lurer oppriktig. Jeg syntes jo det var veldig koselig med selskap.

Jeg er motsatt av de fleste her, jeg syns det er helt greit å snakke i tlf på en offentlig plass og reagerer ikke som mange her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 10:28   #107
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.862
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg er motsatt av de fleste her, jeg syns det er helt greit å snakke i tlf på en offentlig plass og reagerer ikke som mange her.

Skal man ikke kunne snakke i telefon på en offentlig plass? Nei, det plager meg ikke.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 10:30   #108
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.430
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg reagerer ikke på en vanlig telefonsamtale, men synes det kan bli litt mye om den andre er på høytaler og volumet er høyt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 10:43   #109
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.434
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Veldig avhengig av settingen. Er det på et sted der det er stille er det mer plagsomt om noen snakker i telefonen. Et sted der man forventer lyder, som en kafé syns jeg som regel det er helt ok. Korte samtaler bortser jeg fra, det er de lange som er mer plagsomme f.eks. på en buss som tar noen timer.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 10:46   #110
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.977
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg synes det må være greit å snakke i telefonen på et offentlig sted, men samtidig er det enkelte offentlige steder man gjerne kan ta mer hensyn enn andre. F.eks. har jeg merket meg hver gang jeg reiser til min hjemby og tar flybussen så er det flere som øyeblikkelig finner fram telefonen og så snakker i den hele den timen bussturen tar. Det synes jeg kan bli litt mye noen ganger når vi er flere samlet ganske tett sammen og man kan ikke bare forlate om det blir for mye slik man kan på en café. I slike tilfeller tenker jeg man godt kunne latt være å ta den telefonen. De fleste snakker dessuten mye høyere på telefon enn de gjør hvis de sitter to stykker ved siden av hverandre og snakker sammen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 10:51   #111
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.696
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Null problem med folk som snakker i telefon på offentlig sted, så lenge de snakker med normal innestemme, og har telefonen mot øret. Har derimot problemer med folk som snakker ekstra høyt og intenst i telefonen, som veldig mange gjør. Det blir ofte en helt annen intensitet enn når to stykker har en samtale ved siden av hverandre eller over et cafebord, og kan være veldig slitsomt i lengden. Og ikke minst har jeg problemer med at folk snakker med høyttaler på. Det er en helt annen lyd enn vanlig stemme, og lyden trenger igjennom all annen støy.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-01-24 kl 10:57.
My er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 10:57   #112
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.175
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Skal man ikke kunne snakke i telefon på en offentlig plass? Nei, det plager meg ikke.

Jo jeg synes jo det. Er mer at jeg blir sur når jeg er stuck i nærheten av noen i lengre tid og de prater og prater og prater. Ofte høyere enn om personen satt ved siden av. På toget hører gjerne hele kupeen. Men det er jo mitt problem.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 15:32   #113
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.028
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg gjentar meg selv her tror jeg: Å snakke i telefonen på et offentlig sted hvor det å snakke er naturlig eller forventet er selvsagt greit, med mindre man snakker veldig høyt med skingrestemme. Å ha høytaleren på slik at samtalepartneren høres også, er IKKE greit fordi frekvensen gjør at stemmen blir skarpere og vesentlig mer slitsom enn en helt IRL-samtale. For mange rundt er det to veldig forskjellige ting. Og uansett er det ikke selvsagt at den man snakker med synes det er greit å bli hørt av andre, kanskje uten å vite det. Så spør i hvert fall den personen om det er greit å bli satt på høytaler.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 15:59   #114
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.199
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg har lært meg at når jeg bruker ørepluggene og snakker i telefonen fungere det best om jeg bare bruker den ene, da hører jeg litt lettere om jeg snakker veldig høyt eller ikke.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 16:41   #115
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.881
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Null problem med folk som snakker i telefon på offentlig sted, så lenge de snakker med normal innestemme, og har telefonen mot øret. Har derimot problemer med folk som snakker ekstra høyt og intenst i telefonen, som veldig mange gjør. Det blir ofte en helt annen intensitet enn når to stykker har en samtale ved siden av hverandre eller over et cafebord, og kan være veldig slitsomt i lengden. Og ikke minst har jeg problemer med at folk snakker med høyttaler på. Det er en helt annen lyd enn vanlig stemme, og lyden trenger igjennom all annen støy.

Enig

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 18:18   #116
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.698
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

En annen type gruff.
Mannen liker ikke handle på kiwi i rushen = vaktskifte på verftet for da er det så mye trafikk i den veien, så han kjørte på Bunnpris. Og kjøpte kløver svinekjøttdeig. Under tilberedning av taco synes han det var veldig fett, så vi sjekket pakken. 22,6% fett. Den vi vanligvis bruker har 8-9% fett, så ja.... Han endte opp med å la det renne av mye fett, slo det over i melsikta (ettersom jeg hadde forslaget til salaten)

Vi kom på det underveis, vi har gått på den der en gang dør. Kanskje vi husker det nå. Jeg vet at jeg "ikke liker kløver" men har tenkt at det bare er fordommene mine, fordi vi mer enn en gang har kjøpt mat på Bunnpris som var over datomerkingen. Men grunnen til at jeg ikke liker kløver kjøttdeig er altså nesten 23% fett.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 18:32   #117
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Æsj Malama, det hørtes litt ekkelt ut. Er en grunn til at jeg foretrekker karbonadeig, men må innrømme at prisstigning pluss en person til i huset har ført til at jeg av og til kjøper kjøttdeig istedet...

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 19:48   #118
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.696
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg leste "Mannen liker ikke handle i bikini i rushen"

Enig i at det er ekkelt og unødvendig med så mye fett i kjøttdeigen ja.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 12-01-24, 22:40   #119
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.698
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg tror ikke mannen liker handle i bikini utenfor rushen heller ... Men nærmeste butikk er kiwi og der handler vi ofte. Mager svinekjøttdeig med 8-9% fett, litt mer enn karbonadedeig, men ca halve prisen. Og vi her brukt svinekjøttdeig så lenge at det er den smaken vi og ungene er vant til og foretrekker.

Men ikke med så mye fett nei. Så vi kjøper ikke det igjen

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 13-01-24, 09:31   #120
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Kjøkkenmaskinen min virker ikke som den skal lenger, har bare én hastighet nå: Max.

Får lete litt rundt på Finn, men må uansett vente en stund med å kjøpe.

Retz er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no