Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 14:00   #101
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.008
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Jeg antar at det blir klart markert, Hattifnatten, men det er HP som jobber på dette, og egentlig bare han som kan svare skikkelig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:02   #102
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det jeg er opptatt av er hvorvidt den som leser på noen måte blir gjort oppmerksom på om dette er noe som blir delt til de få eller om det er noe som blir delt med hele bloggpublikumet og om dette kommer opp som en funksjon eller om bloggeier må skrive det innledningsvis i hvert enkelt tilfelle. Var det mer forståelig? (Jeg synes det er vanskelig å forklare)

Eks. er om en person har en elsker som man deler alt om i den åpne delen av bloggen, mens man har en ekstra elsker som man bare skriver om til de ganske få. Dukker det da opp en elskertråd i den åpneste bloggdelen er det ålreit å vite at det store flertall som leser denne tråden ikke vet om den ekstra elskeren og at man holder kjeft om den i den sammenhengen.

Det er jo veldig fornuftig om det blir på den måten du sier her, det er jo ønskelig både for den som skriver og den som leser at man får med seg fortrolighetsnivået.

Men som sagt, det er HP som sitter og koder dette nå, og jeg troooor han har sagt at det blir sånn. Men kan ikke garantere.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:03   #103
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.380
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det jeg er opptatt av er hvorvidt den som leser på noen måte blir gjort oppmerksom på om dette er noe som blir delt til de få eller om det er noe som blir delt med hele bloggpublikumet og om dette kommer opp som en funksjon eller om bloggeier må skrive det innledningsvis i hvert enkelt tilfelle. Var det mer forståelig? (Jeg synes det er vanskelig å forklare)

Det er bare på skissestadiet, men jeg tror greia er at man kan velge både hva som er default i sin egen blogg (helt åpen, helt lukket, åpen for bestemte brukere etc.), og så kunne velge for enkeltinnlegg hva slags tilgang dette innlegget skal ha. Og jeg tror også det vil være synlig for leseren hvilken kategori innlegget har, uten at dette er noe man må skrive eksplisitt. (Jeg tror, altså - om det er feil, får jeg be HP rette på meg når han har tid.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:08   #104
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det kan jeg se. Det er vel ikke så veldig mye mer å si enn nettopp at det er en lukket del av FP, men det kunne sikkert gjerne stå et sted, ja. Vi skal se på det.

Når det gjelder privatsalongen, har det blitt lovet informasjon om dette tidligere også (i hvert fall i denne tråden fra 2007). Da var det flere som uttrykte frustrasjon over at det ikke ligger lett tilgjengelig informasjon om denne, så det er sikkert et behov.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:09   #105
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.008
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Beklager, Embs, det er rett og slett blitt glemt bort. Det skal komme veldig snart.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:21   #106
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg vet ikke om det er mulig å lese PM-er faktisk, det får HP eller noen andre svare på. Dessuten så tviler jeg på at vi har kapasitet til det. Det blir en avveiing av nytte/effekt.

Grunnen til at du må gjenta deg flere ganger er at innleggene dine inneholder 90 % sinne og 10 % informasjon. Du klarer så visst å skrive presist når du gidder og når du ikke gidder så, vel, tough it out.

Sinne? Jøss, kan jammen slå fast at du iallfall ikke kjenner meg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:40   #107
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Jeg kjenner litt som Fnatten at dersom man skal ha blogger med mulighet for ulikt fortrolighetsnivå, så er det svært viktig at de som leser vet fortrolighetsnivået. Og hvem som inkluderes i det aktuelle fortrolighetsnivået, siden det går mange private vennskapsbånd på kryss og tvers og dette vil kunne forebygge lekkasjer. Jeg har sett eksempler på at det blir litt plundring med hva som er sagt hvor og til hvem med det enkle bloggsystemet vi har i dag, og det vil jeg anta vil kunne bli enda mer utfordrende med graderingssystem.

Bloggene har jeg sagt en del om tidligere, så jeg skal ikke gjena alt. Kort sagt går det ut på at jeg synes noe av snerten i forumdelen har forsvunnet, jeg synes det er synd. Men for all del, jeg liker bloggorama også - muligens fordi jeg tross alt har tilgang til en god del blogger. Jeg er ikke enig med de mange her som antar at det som nevnes i bloggene uansett ikke ville bli nevnt i forumdelen. Jeg tror at en del av det ikke-så-private også gjerne havner der framfor i de ulike lukkede delene av forumet, noe som har ført til en viss polarisering. En ting jeg er synd er at skravletråden blir liggende i vidåpen blogg, og ikke i medlemsområdet på forumet. Jeg er ikke komfortabel med å dagpjatte med all verden som potensielle tilskuere.

Når det gjelder Privatsalongen så er det en helt statisk gruppe når det kommer til tilgang. Den har vært såpass isolert fra forumet fra dag en, at den etter min mening gjerne kunne flyttes ut av forumet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:45   #108
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sinne? Jøss, kan jammen slå fast at du iallfall ikke kjenner meg.

Nei jeg gjør jo ikke det. Burde jeg?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:46   #109
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.380
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kjenner litt som Fnatten at dersom man skal ha blogger med mulighet for ulikt fortrolighetsnivå, så er det svært viktig at de som leser vet fortrolighetsnivået.

Jepp, det er en av de tingene jeg ser frem til å få på plass. Jeg tror det du snakker om når det gjelder plundring/lekking blir enklere å unngå når det står eksplisitt hvilken type tilgang hvert enkelt innlegg har.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

En ting jeg er synd er at skravletråden blir liggende i vidåpen blogg, og ikke i medlemsområdet på forumet. Jeg er ikke komfortabel med å dagpjatte med all verden som potensielle tilskuere.

Det skjønner jeg forsåvidt, men jeg synes det er et kjempepoeng at nettopp denne ligger i en åpen blogg. Det er den aller beste måten for nye brukere å komme inn i bloggorama og bli kjent med de andre bloggerne.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:47   #110
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det skjønner jeg forsåvidt, men jeg synes det er et kjempepoeng at nettopp denne ligger i en åpen blogg. Det er den aller beste måten for nye brukere å komme inn i bloggorama og bli kjent med de andre bloggerne.

Enig. Om man ønsker å delta i bloggorama så er det jo det som er inngangsporten for mange. Man blir kjent og kommenterer og så finner man ut hvem som er aktive der. Om man fjernet kaffebloggen så tror jeg bloggene hadde blitt mindre "tilgjengelige" for mange nye.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:49   #111
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.


Det skjønner jeg forsåvidt, men jeg synes det er et kjempepoeng at nettopp denne ligger i en åpen blogg. Det er den aller beste måten for nye brukere å komme inn i bloggorama og bli kjent med de andre bloggerne.

Det koster ikke så mye å skrive fem meldinger for å få tilgang. Vi har 220 medlemmer i M2 har jeg fått med meg, og sikkert mangedoblet på medlemsområdet, så å legge skravletråden i medlemsområdet vil jeg si er ganske inkluderende.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:50   #112
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det koster ikke så mye å skrive fem meldinger for å få tilgang. Vi har 220 medlemmer i M2 har jeg fått med meg, og sikkert mangedoblet på medlemsområdet, så å legge skravletråden i medlemsområdet vil jeg si er ganske inkluderende.

Det er jeg enig i, men da blir blogorama mindre tilgjengelig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:52   #113
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Jeg sitter litt med opplevelsen av at man ser på bloggorama som noe annet enn FP, og det synes jeg er litt rart. "Kom inn hit og bli kjent med oss." Burde det ikke være i forumet man blir kjent, sånn helhetlig? Også er bloggene et litt sært supplement for mer intime betroelser - eller hva man nå legger i bloggen sin? I dette bildet synes jeg skravletråd for forumet passer bedre ute i forumet, enn i bloggorama.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:55   #114
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Å, jeg synes bloggorama er langt mer enn et sært supplement.

Skravletråder startes jo nå og da og det geniale med å ha det i forumet er at man kan prikke innlegg. Likevel er det kaffebloggen som ser ut til å ha gått av med seieren til nå all den tid det aldri har kommet i gang noen fast skravletradisjon i forumdelen. Takk, tante Tåtti.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:56   #115
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.380
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Det er jo fritt frem for hvem som helst å starte en skravletråd i medlemssalongen eller i bloggen sin, enten bloggen nå er åpen eller lukket.

Når jeg snakket om å bli kjent med andre bloggere, så var det med tanke på at mange blogger er lukket, og at ganske mange primært gir tilgang til folk som er aktive i bloggene - og ett eller annet sted må man jo begynne å være aktiv. Kaffebloggen er et utmerket sted å begynne.

Bloggene er ikke noe annet enn FP, nei, men det som er spesielt med bloggene, er at hver blogg er privat. Det er ikke forumledelsen som bestemmer hvem som skal ha tilgang til hver enkelt blogg, men bloggeieren. Det er jo noe av poenget med bloggene, og det gjør noe med dynamikken og med hvordan man forholder seg til denne delen av forumet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:56   #116
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg sitter litt med opplevelsen av at man ser på bloggorama som noe annet enn FP, og det synes jeg er litt rart. "Kom inn hit og bli kjent med oss." Burde det ikke være i forumet man blir kjent, sånn helhetlig? Også er bloggene et litt sært supplement for mer intime betroelser - eller hva man nå legger i bloggen sin? I dette bildet synes jeg skravletråd for forumet passer bedre ute i forumet, enn i bloggorama.

Jeg ser på blogorama som en del av FP, men jeg oppfatter det sånn at mange oppfatter det som en tildels annen del som det kan være vanskelig å komme inn i.

Og så er det jo det, som jeg ikke helt vet grunnen til, at skravletråder funker ikke like godt som kaffebloggen. Men det kan være en personlig oppfattelse og ikke reelt. Jeg gidder aldri å skrive i skravletråder, men jabber glad og fornøyd i kaffebloggen, og har inntrykk av at flere har det sånn. Men som sagt, det er personlig oppfatning.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:58   #117
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.380
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Jeg synes heller ikke bloggorama primært "er for" intime betroelser. Også småprat og fjas kan for mange være enklere og hyggeligere å bedrive i litt mindre og tryggere omgivelser. Forumet er blitt veldig stort, kanskje litt for stort til at "uformell skravling for alle" helt fungerer? Men jeg har ikke noe mot ideen, og om noen ønsker seg skravletråder på forumet, er det jo bare å sette i gang. Vi har hatt det tidligere, har vi ikke?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:58   #118
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.482
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Jeg også har en slags oppfatning om at det er koseligere, i mangel av et bedre ord, å skravle i kaffebloggen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:59   #119
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.482
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Ahja. Og det er jo mye fordi det er vanskelig å fjase på oppfordring, og at skravletråder i forumet da blir mer prestasjonsangstfremmende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:59   #120
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det hender vi leser i blogger vi ikke har tilgang til, for å følge med - det finnes jo blogger som ingen modder har fått tilgang til, og vi har som oppgave å følge med på at reglene overholdes på hele forumet, inkludert i bloggene. (Jeg tviler på at noen bruker veldig mye tid på å lese slike blogger; det er tross alt mest som privatbrukere vi er her. ) Vi pleier ikke å delta/kommentere "sosialt" i blogger vi ikke har fått tilgang til, men om vi synes det er nødvendig, kan vi poste en påminnelse eller advarsel i en lukket blogg. Det er forskjell på å delta som privatbruker og i egenskap av moderator.

Ok. Med tanke på hvor runde reglene på FP er mht hva man kan og ikke kan skrive og mene, så lurer jeg virkelig på hva i alle dager man kan poste i en blogg som krever advarsel? Jeg mener, det kan jo ikke være nakenbilder, det vet jeg at man ikke får advarsel for

Så da begynner jeg å tenke at det kanskje er andre brukere man rakker ned på og slenger dritt om?

Jeg har blogg, men kjenner at jeg er litt sitron-gretten på hele opplegget. Selv om min erfaring er at det er mye fjasing og koze-zmose i bloggene, så har jeg enda til gode å se at det er særlig der som ikke kunne vært i M1 eller M2. Så egentlig tror jeg ikke at man går glipp av så mye Viktige Saker (men så har jeg sikkert ikke tilgang til de mest jucy heller da )

Men summa summarum så synes jeg det er litt trist at mye fjas flytter seg inn i bloggene. Det er mange koselige tråder der som kunne ha blitt herlige fjasetråder om de lå litt mer åpent til.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no