Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du latt håret bli grått?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du latt håret blir grått?
Ja, og eg er under 40 5 4,59%
Ja, og eg er over førti 8 7,34%
Nei. Ikkje enno 53 48,62%
Nei, erru gærne? 43 39,45%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-14, 14:49   #101
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Men Maverick, betyr det at du syns bilde nr 2 i den serien som Pelen la ut er fint? Hadde du gått rundt sånn heilt uten problem?
Og ville det då virkelig vore mindre pent å farge heile håret i ein periode til det var naturlig grått all over?
Det er der eg sliter litt. Eg syns også det er fint med grått hår og også delvis grått hår dersom det er spredd jevnt utover. Men fem-seks cm heilt grått hår innerst og brunt eller svart lengre ut i hårstråa er ikkje fint, altså! Då tenker eg at valget står mellom å klippe seg heilt kort eller farging. Eg kunne ikkje gått rundt sånn som på det bildet. Då hadde eg blitt skremt av å sjå meg sjølv i speilet.

Jeg synes hun ser rimelig mye kulere ut enn dette, i hvert fall:



(Selv om jeg elsker Julianne Moore med hele mitt hjerte, egentlig.)

Og så er jeg ikke så ekstremt opptatt av hva som er fint og ikke fint, og mener at vakkert kommer i svært mange variasjoner. Det er når alle blir like det er kjedelig.

Synes for øvrig ikke det er ok å si at man "hadde blitt skremt av å se seg selv i speilet" hvis man hadde sett ut som en fullstendig normal kvinne på et bilde.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 14:50   #102
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.902
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Eller la være å farge det i utgangspunktet, bilde nr. 2 viser jo ikke en naturlig tilstand.

Jo, men når "skaden" først har skjedd - man har farget, men ønsker å slutte med det, og kvier seg for overgangsperioden.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 14:53   #103
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hva synes vi om menn som barberer av alt håret når de får måne, da? Det er jo også en se-yngre-ut-strategi (ofte effektiv også).

Njæ, jeg er litt uenig. Hentesveis, derimot.

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Men fem-seks cm heilt grått hår innerst og brunt eller svart lengre ut i hårstråa er ikkje fint, altså! Då tenker eg at valget står mellom å klippe seg heilt kort eller farging. Eg kunne ikkje gått rundt sånn som på det bildet. Då hadde eg blitt skremt av å sjå meg sjølv i speilet.

Men det handler jo egentlig ikke om grått hår, det handler om å gå fra å farge det i en sterk kontrastfarge til å la være. Det hadde jo ikke sett noe bedre ut om damen hadde sort hår nederst, og rødt eller blondt hår øverst.

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Kanskje dette med å "ha lyst" til å farge håret er like lite en tillært og frivillig ting som det at man fjerner hår på kroppen kun fordi man "har lyst".

Selvfølgelig er det kulturelt basert.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 14:54   #104
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.798
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg mener dog at de som prøver å se yngre ut enn de er stort sett hadde kommet mye bedre ut av det om de heller hadde fremhevet det de faktisk var fornøyd med hos seg selv, i stedet for å dekke over alt de ikke var fornøyd med.

Det er jeg enig i. Men så har du sånne som meg da, som farger håret og bruker masse sminke og push-up-bh og hele pakka ikke for å se YNGRE ut, men i et desperat håp om å ikke bli tatt for å være mye ELDRE enn det man er. Jeg er 45 og ser GJERNE 45 ut, men jeg er fullstendig klar over at jeg nok blir tatt for å være eldre, og det føles veldig feil på så mange måter. (Jf. "Nei, jeg skal ikke ha honnørbillett", "Ja, jeg har faktisk barn i barneskolealder", osv.)

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 14:57   #105
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.905
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nåh. Det er mange som har mindre heldige overgangsfaser. Jeg har vært heldig med min naturlige hårfarge, og er bortskjemt med å ha temmelig mørkt, glansfullt hår med naturlig rødskjær, men det er tegn som tyder på at veien mot naturlig grått for meg kommer til å gå via en fase av blast leverposteifarget hår med uregelmessige gråspetter. Det blir sikkert fint til slutt, men jeg synes ikke det er helt Botox å spe på med litt glansvask, akkurat.

Det uthevede beskriver veldig godt hvorfor jeg de siste par årene har gått fra å farge håret mest for moro skyld til å synes det er en absolutt nødvendighet. / Hadde jeg hatt jevnt sølvgrått hår hadde jeg muligens revurdert, i hvert fall om noen år (er 40 nå), men ikke snakk om at jeg går rundt med den fargen der, altså.

Ikke bare har jeg på relativt kort tid fått masse grått hår, resten av håret er gått fra mellomblondt til tja..., en slags mørk kommunefarge, som gjør at det grå vises veldig godt. Absolutt ingen heldig kombinasjon, så her farges det.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:00   #106
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg er veldig grå, og syns jeg må farge oftere og oftere. Et forferdelig pes.
Men jeg er 40 år og slett ikke mentalt klar for å bli grå i håret.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:03   #107
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Ja, selvsagt er det kulturelt basert, akkurat som det er penere* med unaturlig sort kliss på vippene i stedet for naturlig lyse, rene.



*som i at 80-90 % av voksne kvinner og ungdom foretrekker det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:04   #108
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.223
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg synes det er synd at fokuset så ofte settes på hvor ung/gammel man ser ut. Jeg er enig med f.eks. Toffskij i at det er, tja, rimelig og uproblematisk å prøve å se bra ut, og så er det jo gjerne sånn at mange av de pene trekkene man ser hos seg selv er ting som ofte endres/svekkes med økende alder (håret blir tørrere og sprøere, huden mindre glatt, kroppen mindre fast), sånn at det å prøve å se fin ut ofte faller sammen med at man ser litt yngre ut enn man ville gjort uten innsats. Men jeg tror ikke nødvendigvis poenget er at man vil se yngre ut likevel, bare at man vil se penere ut. Så er det en sånn litt trist tanke som gjennomsyrer samfunnet om at folk - særlig damer - må være unge for å være vakre, og dermed setter man mentalt likhetstegn mellom å "prøve å se bra ut" og "prøve å se ung ut".

Når man har bikket førti, bruker folk gjerne "jøss, er du såpass gammel, du ser da mye yngre ut" som synonym for "du ser bra ut". Og det er jo egentlig en tanke jeg er uenig i. Hvis folk ikke synes jeg ser ut som om jeg er midt i førtiårene, så er det fordi de har et forvrengt mentalt bilde av hvordan "damer midt i førtiårene" ser ut. For damer midt i førtiårene, de ser ut som meg og mine jevnaldrende, og sammenligner man med faktiske, ekte damer, så er det faktisk ikke sant at jeg ser yngre ut enn jeg er.

Det var muligens et sidespor. Men jeg er altså litt enig med Maverick i at det er synd, og ofte ikke helt flatterende, dersom noen desperat prøver å se yngre ut enn de er. Jeg er derimot ikke helt enig i at alle forsøk på å farge vekk grå hår (eller jevne ut forskjellen mellom det brune og det grå) trenger å være forsøk på å se yngre ut enn man er. Det kan fint bare være at man ønsker seg en jevnere og/eller mer flatterende farge på håret enn man har fra naturens side, og det synes jeg er like greit å gjøre nå som jeg syntes da jeg var 25.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:04   #109
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.967
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg er nettopp blitt førti og farger håret mitt, jeg har noen grå strå, men ikke mange enda. Jeg farger ikke fordi jeg har noen små grå, men fordi jeg har gjort det de siste 20 årene. nAkkurat nå har jeg en mørkere farge innerst og lysere uover og det tror jeg ikke jeg skal fortsette med. Jeg har egentlig en fin hårfarge, så jeg vurderer å gå naturelle en stund og se hva som skjer.Jeg tipper jeg kommer til å stripe litt etterhvert om det blir mer grått snarlig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:06   #110
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.138
Blogginnlegg: 40
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg er ikke 40 enda, men har blitt skikkelig kjipt kommunegrå. Har alltid vært gylden lysblond, så den mørke, nitriste gråfargen er jeg ikke klar for enda. Farger og kan ha endel ettervekst uten at det synes veldig heldigvis.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:08   #111
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er synd at fokuset så ofte settes på hvor ung/gammel man ser ut. Jeg er enig med f.eks. Toffskij i at det er, tja, rimelig og uproblematisk å prøve å se bra ut, og så er det jo gjerne sånn at mange av de pene trekkene man ser hos seg selv er ting som ofte endres/svekkes med økende alder (håret blir tørrere og sprøere, huden mindre glatt, kroppen mindre fast), sånn at det å prøve å se fin ut ofte faller sammen med at man ser litt yngre ut enn man ville gjort uten innsats. Men jeg tror ikke nødvendigvis poenget er at man vil se yngre ut likevel, bare at man vil se penere ut. Så er det en sånn litt trist tanke som gjennomsyrer samfunnet om at folk - særlig damer - må være unge for å være vakre, og dermed setter man mentalt likhetstegn mellom å "prøve å se bra ut" og "prøve å se ung ut".

Når man har bikket førti, bruker folk gjerne "jøss, er du såpass gammel, du ser da mye yngre ut" som synonym for "du ser bra ut". Og det er jo egentlig en tanke jeg er uenig i. Hvis folk ikke synes jeg ser ut som om jeg er midt i førtiårene, så er det fordi de har et forvrengt mentalt bilde av hvordan "damer midt i førtiårene" ser ut. For damer midt i førtiårene, de ser ut som meg og mine jevnaldrende, og sammenligner man med faktiske, ekte damer, så er det faktisk ikke sant at jeg ser yngre ut enn jeg er.

Det var muligens et sidespor. Men jeg er altså litt enig med Maverick i at det er synd, og ofte ikke helt flatterende, dersom noen desperat prøver å se yngre ut enn de er. Jeg er derimot ikke helt enig i at alle forsøk på å farge vekk grå hår (eller jevne ut forskjellen mellom det brune og det grå) trenger å være forsøk på å se yngre ut enn man er. Det kan fint bare være at man ønsker seg en jevnere og/eller mer flatterende farge på håret enn man har fra naturens side, og det synes jeg er like greit å gjøre nå som jeg syntes da jeg var 25.

Takk. Det var det jeg mente.

(Har prøvd å presisere igjen og igjen at jeg snakker om hårfarging for å se yngre ut.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:13   #112
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg bare skjønner ikke hvordan du kan vite om folk farger håret for å se yngre ut eller for å se finere ut.

Det er jo derfor jeg kverulerer; jeg synes det er litt urettferdig å mene at alle førtiser som farger er despo ungdomsjagere fordi de fortsetter å farge håret. Jeg skulle også ønske at grått ble så kult at jeg gjerne ville ha det, og dermed sparte de tusenlappene - men jeg hadde helt sikkert ikke vært fin med det, uansett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:21   #113
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

For meg ville det nesten vært rarere å tenke "nei, nå er du førr! Du kan ikke farge håret lenger, tilfelle det blir oppfattet som forsøk på å se yngre ut". Jeg har farget håret fra jeg var 16 år. Leverposteifarget hår kler meg verken nå eller den gangen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:24   #114
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.159
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg farger ikke håret fordi jeg vil se yngre ute, men fordi jeg blir litt penere. Jeg ser forholdsvis ung ut uansett.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:25   #115
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.902
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg har forresten farget håret én gang i mitt liv, som ledd i en gave(!) fra ektemannen. Det å sitte der i frisørstolen og vente er noe av det kjedeligste jeg har vært med på. Jeg er forfengelig på mye, men akkurat håret gir jeg en god dag i - derfor tror jeg ikke jeg noen gang kommer til å farge det jevnlig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:26   #116
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Det er jo neste spørsmålet. Er det ok å farge håret for å ville se penere ut?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:29   #117
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.907
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er jo derfor jeg kverulerer; jeg synes det er litt urettferdig å mene at alle førtiser som farger er despo ungdomsjagere fordi de fortsetter å farge håret.

Ja, det er noe med det. Nå erru førti, nå erre slutt på pønting!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:37   #118
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Jeg lurer litt på om jeg noen gang har sett noen med leverposteifarget hår.
Hvilken leverpostei?

Jeg synes det er flott når jeg ser folk med grått hår som ikke farger det, men jeg synes vel ikke det er noe veldig galt i å farge det. Foreløpig vil jeg ikke begynne å farge mitt. Det høres dyrt og kjedelig ut, men det er jo lett å si så lenge det ikke vises så godt. Kanskje jeg en dag føler for å farge det.

Jeg vurderer ikke Botox el. for det føles litt for skummelt, men jeg hadde ikke blitt lei meg om antirynkekremer faktisk hadde fungert, så jeg er tydeligvis ikke fremmed for tanken om å pynte på fasaden. Jeg bruker jo mascara på mine lyse vipper, så hvorfor ikke farge håret? Altså rent bort sett fra at det høres tidkrevende og dyrt ut.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:37   #119
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.701
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Mhm. Og om 20 år, når det er like vanlig å injisiere nervegift og "bare stramme opp litt" som å farge håret, så blir man sjokkert over at noen med smilerynker rundt øynene er under femti.

Jeg liker'e ikke!

Jeg tenker det samme som deg. Så jeg er stygg som en protest mot skjønnhetstyraniet vi har i dag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 15:58   #120
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Leverpostei som har stått åpen i kjøleskapet og blitt gråbrun.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no