Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mimre 1970-tallet

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-09, 08:04   #101
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.


Husker ikke om det er nevnt tidligere i tråden men jeg husker veldig godt et program hvor det var sang som dette "Gubben og gamla lå å dro og kunne ikke få opp rota, og en ball(?) kom og to ball kom osv, og en ball dro og to ball dro osv". Tror de var ute på en øy?
Noen som husker dette?

Jepp. Det var et sangprogram med Birgitte Grimstad. Hun satt i kano og sang "Å vi seilte opp ad åen, vi seilte der igjen" eller noe sånt. Så gikk hun i land på en øy og møtte masse barn og så sang de.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 08:23   #102
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Sånn var det på 70-tallet:



Født i 1972 og husker dermed en del fra slutten av dette sagnomsuste tiåret. Var eldst i søskenflokken, men hadde en haug søskenbarn som var fra 3 til 14 år eldre, så ble utsatt for en del populærkultur. Jeg var den irriterende snørrungen som alltid skulle være med. Det var innmari tøft med Apache-sykler, radiostyrte biler, lydbåndspillere (tror foreldrene mine har den gamle Tandberg-stereoen ennå), Tempo-blader, osv.

Når vi fikk brusflaske slo vi hull på korka med en spiker sånn at det skulle ta lenger tid å drikke den opp. Det var ingen som hadde hørt om bilbelter eller bilstoler for unger, men vi ble i det minste ikke sluppet ut i båt uten redningsvest. Vokste opp på kysten med en haug fiskere i slekta, så det ble mye ut i båt, tror nesten vi lærte å ro før vi kunne sykle.

Husker også de tider da det ikke var barne-TV på mandager, og det stod spesielt merka i TV-programmet når det var fargesending.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 09:54   #103
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

-Samegutten Ante husker vel alle. Den melodien i serien gikk rett inn i hjernebarken. Husker den ennå. det regner jeg med dere andre gjør også.

Så er det 70 talls gåten, så får vi se hvem som husker hvilket program dette var:
-"Bank, bank på. Hva kommer nå? Jo ...........

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 09:59   #104
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Født i -71 og husker ikke så mye fra 70-tallet.
Men noe husker jeg jo: Barne-tv ( ikke pompel og Pilt; de var skumle), Slengbukser, Colargol ( hadde tapet på rommet), Fru Pigalopp, lange bilturer, trim for eldre, velourtapeter med svæære mønstre.

Sikkert mere, men har ikek tid til å mimre mer akkurat nå.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 10:49   #105
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg husker skole på LØRDAG!!!
.....



Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg husker serien, og scenen du beskriver, så jeg tror ikke du har drømt, men det hjelper jo ikke stort da.

Jeg burde kanskje gjøre alvor av å få laget en database med TV-programmet for NRK fra hele 70-tallet, fordi det var fantastiske greier: Ingen barne-tv på mandager. Torsdag reprise fra tirsdag.

Ben "Holdt for narr" Murphy

Ikke barne-TV på mandager husker jeg godt. Reprisene også.
Og pausefiskene.
Onkel hadde TV med myntinnkast(brukte samme krone hele tiden, med fiskesene i, så den ble aldri nedbetalt). Vi hadde TV i teak med sjalusi som ble dratt for hver gang vi skrudde av.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

............
Ellers har jeg et bilde av tanta mi - liggende på kjøkkengulvet og med bestemor stående med en nebbtank i glidlåsen for å få til å lukke igjen den åletrange buksa hennes!

...........

Sånn prøvde vi bukser på Børsen i Storgaten, Knut Smith dro opp smekke med tang. New Man bredstripet cord. I 1978.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

.......
Også husker jeg skøytestjernen Ard Schenk - jeg ville nemlig at lillebroren min som ble født i 1971 skulle hete Ard. Fikk underlig nok ikke viljen min.

Pappa seilte ute til sjøs og hele vinteren fulgte vi med på skøyteløp. Skrev opp rundetider og førte nøye regnskap. Når pappa ringte hjem over Rogaland radio brukte vi lang tid på å gå igjennom resultatene. Ard Schenk var et stort idol, og vi hadde orange luer og sjerf som pappa hadde kjøpt i Nederland.

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg husker Fred Anton Maier, og at jeg begynte på skolen i 1971. Roteloftet med bustehuene var kjempemoro og andre tv-program jeg husker er Follyfoot, Kruttrøyk, Silkesvarten, Daktari, Elefantgutten, Skippy, McCloud på detektimen osv. Jeg fikk min første levis 501 bukse på 70 tallet ennå mens mange fortsatt gikk med slengbukser. Musikken jeg hørte på var Rolling Stones, Elton John, David Cassidy, Slade, Nazareth, Tina Charles
med I love to love, Dire Straits, Kiss, T.rex, Dr.Hook, og gud vet hva. For en tid. Jeg ble konfirmert i 1979, og tenk for et tiår. Verden lå for våre føtter.

Jeg er et år eldre enn deg, og husker alt!

Rutete terylensbukser=skolebukse.
Fotformsko og Sigrun Berg ulljakker og sjal.
Isbastøvler og Moncler eller Fusalphjakker.
Skinnsekker eller rutete sekk med litt skinn på. En skolevenninne hadde ransel med Stars&Stripes.
Champ gikk på kino og vi gråt hele tiden.
Travolta ble helt og Grease var helt topp.
Haisommer ble vist på kino. Jeg satt på annen rad balkong.
Jeg var med i NGU og klespoker var en hit!
Gutta hadde knallfargete fløyelsbukser og krepp pologensere(gul bukse og rød polo). Og puddelhår.
Jeg hadde hvitt plisseskjørt, rosa storpolo, hvitt langt skjerf surret to ganger rundt halsen, rosa knestrømper(Eton) og hvite Sebago seilersko.
Lyseblå ekte Catalinajakke og blå moccasiner kjøpt på Ferner Jacobsen for pengene jeg tjente på min første ordentlige sommerjobb. 3 uker i oppvaske på Borge Pensjonat.
Skoletannlegen hadde skjorte med damer på, så ut som ern rev og hadde dårlig ånde!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 22:07   #106
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Husker jeg var på kino og satt på fanget til broren min for å se lerretet for å se Flåklypa Grand Prix jeg. Bygdakino. Det var saker.

Jeg husker første gangen jeg spiste spagetti. Det var rar mat.

Det jeg kanskje husker mest i dag var at det var så mye nytt. Så mange endringer hele tiden. Bare det å først få en tv i hus, det var i 1969, for siden få fargetv. Platespiller og så kassettspiller, ut med min mors gamle grammafon og inn med Rolling Stones, og ikke minst Anita Hegerland. Jeg er ganske sikker på at den som kjøpte den plata til meg angret inderlig. De må ha vært veldig lei av å høre I drømmenes land med henne. Jeg med headphones og gaulet med. Stakkars familien min.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 00:22   #107
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Jeg er født i 1970 og må dytte frem fine mimretråden.

Husker pappa som kom hjem fra sjøen med esker med Wrigley's Juicy Fruit og Spearmint. Men gikk gjerne til kiosken og kjøpte Donald Tyggis, sånne kuler med to papirknyt. Toy var også stas, deilig konsistens.

Følelsen av vegg-til-vegg-teppet av mørkegrønt ullfilt (??) på hele stua, og stoffet i den oransje sofaen. Følelsen av å trykke på PÅ-knappen på sort-hvitt-tv'n. Spille LP-singler med barnemusikk. Noen av singlene var røde, en med ToveMette. (Ikke sant Tove Mette, Joa Pappa!)

Skumle Pompel og Pilt. Jeg måtte løpe inn på kjøkkenet for å holde mamma rundt kneet/beinet, det var tryggere. Det var de kostene som gikk opp og ned og pep, som var skumlest.

Elsket "I sandkassa" og Lekestue. Husker også "du og jeg og kaktusen" såvidt, og psyke Vibeke Sæter som gikk med trillebår med trekantet hjul, og ristet fortvilet på hodet. Likte også Fru Pigalopp og Et Puslespill, selv om Vidar Lønn-Arnesen var teit.

Husker noen yndlingsplagg: Munkejakka (ca 1974), den var gul med hvitt frottefor inni og hadde hette. Sørgelig da jeg mistet den! Så var det Catalinajakka (ca 1978), mørkeblå. Nesten alle hadde en slik; mørk eller lys blå - eller beige. Ønsket meg rød Levis, men hadde "bare" oransje med teite lommer. Gutten jeg var forelsket i hadde rødt merke, med kule store, lave lommer. Han hadde også mørkblå Levis-genser og skjevt smil, lang lys lugg. (1979)

Når jeg skulle være fin, krøllet mamma håret mitt med krølltang. Mamma syns det var finest at krøllvippen gikk innover, men jeg ville være litt crazy og ha utovervipp, i panneluggen også.

Lørdagen gikk eller syklet jeg til kiosken (76-77) og kjøpte enten smågodt for kr 5 eller hvis jeg var heldig fikk jeg Stjerneposen. Av smågodt likte jeg Dunder salt, dunder sur og dundersøt best. "Så skal jeg ha 1 kr av den, femti øre av den, og to kroner av den. Og en Donald-kjærlighet."
Til lørdagskos hadde vi broiler ( )eller gryterett. Men det beste var pizza, hjemmelaga med tykk bunn som gikk i en langpanne. Og ukas høydepunkt da jeg var 8-9 år var selvsagt Halvsju med Brødrene Dahl.
Jeg var også litt forelska i Emil i lønneberget, og muligens Ante.

I feriene reiste vi gjerne med campingvogn. Da var det populært med Spaghetti a'la capri på boks, eller Spaghetti Rimini. Evt joika-boller med stappe.

Jeg digget smurfene, musikken, å leke med smurfer, hadde smurfehus ala fluesopp, og vi lekte ute i hagene til hverandre med disse små blå. Jeg kunne nummeret til Geir Børresen utenat og syns han var kul. Så jeg slo av en prat med ham på tlf en formiddag mamma var en tur på butikken.
Når vi var over smurfeperioden, var det Grand Prix-låter og Anita Skorgan, på platespilleren til bestevenninnen min. Hun hadde bar også, og en gang fikk vi guttebesøk.

Jeg husker følelsen av å gå på skolen, lukten av blyanter, viskelær, stemningen og respekten for lærerne. På skolen hadde vi gammeldans i valgfag og lærte jenka. Det var gøy å bli kjørt til skolen en sjelden gang av moren til venninnen min. Hun hadde Citroën, og når den startet hevet den seg opp. Vi satt baki og kjente på eksoslukten mens moren skrapte is av rutene.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 01:40   #108
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Puslingen, Fleksnes og Pompel og Pilt skremte vettet av meg!

Jeg er 73-modell og husker best møblene, tapetene, gardinene og vegg-til-vegg-teppene våre. Et salig sammensurium i oransje, brunt og gult.
Gul mazda hadde vi, selvfølgelig uten seler. Jeg husker mamma lå og åla seg på gulvet for å komme inn i de trange buksene sine, selv gikk jeg mest i cordfløyel med drøy sleng og høyhalsa acrylgensere, det smalt og gnistra rundt meg der jeg gikk med håret rett til vers av statiske grunner.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 06:46   #109
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg ble født i 1973 og hadde colargolgardiner frem til 1980.

Og jeg ble født i 1973 og hadde Colargoltapet.

Skole på lørdager!??

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 08:53   #110
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Jeg er født i -71 og husker mye av det samme som Amelie. Vi dro ikke på camping da.

Jeg hadde Colargol-tapet ganske lenge.

Og nå så jeg at jeg hadde svart rett over her tidligere :teflonhjerne:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 14:00   #111
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Jeg er født i -77 og husker ikke så mye av selve 70-tallet. Noe av det jeg husker var at jeg alltid hadde lue med stor dusk, uansett hvilken lue det var hadde den alltid stor dusk og knyting. Min mor hadde kjempestore briller som ble mørke i solen. Sekken jeg brukte i barnehagen var rød med hvite skinnremmer. Mormor og de hadde en grønn Datsun stasjonsvogn som fikk plass til ALT. Vi kjørte alltid på ferie i den, og det var utrolig hva den rommet. Min første sykkel ble forøvrig omlakkert av min morfar i denne vakre grønnfargen.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 18:01   #112
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.075
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Jeg irriterte med over at de så sjelden åpnet det ovale vinduet på barnetv. Jeg klarte å løpe fra sofaen til do, tisse, og tilbake på 10 sekunder (det var jo klokke på tv før barnetv) og jeg spydde i nakken til farmor som satt framme i bobla vi kjørte i fra ovss og hjem etter et kakeselskap. Og har man kjørt fra Voss til Hardanger vet man at den veien ikke akkurat er bein...

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 18:08   #113
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Og jeg ble født i 1973 og hadde Colargoltapet.

Skole på lørdager!??

Jeg er født i 1965 og i Holmestrand var det skole på lørdager da jeg gikk i første klasse.
Da jeg begynte i andre klasse var det slutt på skole på lørdag, til alle elevers store glede.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 20:04   #114
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

70- tallet. Mammas lilla hjemmesydde ballongbukser og kjoler, med blomsterapplikasjoner på, er jo et minne. Mammas hjemmemalte lilla boble (bil) likeså.

Ellers var det mye slengbukser, visesang, Geir Lystrup, Abba, og byggeplass (vi bygget hus i 77) som jeg fornemmer. Jeg kan også kjenne lukten av de plommerøde skaisetene i Renaultens bakseter en varm sommerdag.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 09:10   #115
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Nå kom jeg på "Pernille og mister Nelson" Noen som husker den ??

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 09:33   #116
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Nå kom jeg på "Pernille og mister Nelson" Noen som husker den ??

Den husker jeg. Og ettersom jeg er ganske så ung, , så må den vel ha vært på 80-tallet?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 10:14   #117
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.473
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Jeg husker Pernille og Mr. Nelson fra barnehagen, mon tro om de spilte plate som vi hørte på? Det tror jeg var på slutten av 70-tallet?

Ellers tror jeg Majka - jenta fra verdensrommet er fra 70-tallet? Hun var utrolig kul, skimrende i ansiktet og det var jo en veldig spennende serie!!

Vi kjørte rød boble (mammas bil) og grønn fiat (pappas bil), hadde mye fløyelsklær. Var mye kledd i rødt, hvitt og blått mot slutten av 70-tallet. Hadde (såklart) lyseblå catalinajakke, og den moten varte vel litt inn i 80-tallet? Jeg husker godt Emma og Thomas bøken, som jo fremdeles finnes. Når jeg leser dem for jentene mine synes jeg at de representerer mye ved 70-tallet :-) F.eks den der Thomas og Kristine er like/forskjellige og ender opp med å kle av seg for å vise at de har forskjellige tisser, og den om Emma og Per som har forskjellige familier (kjernefamilie/bor sammen med mamma) og bor i forskjellige hus (enebolig/leilighet). Emma går i en barnehage hvor det også jobber en mann.

Så var det jo Mormor og de åtte ungene, Guro og andre Anne-Cath Vestly filmatiseringer. Jeg syntes det var veldig trist for Guro som måtte bo på pensjonat og bare leke med dukkene sine, Valdemar og ett-eller-annet. Men så fikk hun jo flytte og moren fikk jobb som vaktmester! Likestillingen lenge leve!!

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 10:37   #118
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Mathis - barne-TV for voksne
Broren min hadde Apache-sykkel. Det var det helt store, husker jeg.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 11:00   #119
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Da må den ha gått i reprise, for jeg så den på¨70- tallet. På 80- tallet var jeg mye mer interessert i å spille i korps og å fly etter gutter enn å se på barneTV

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 11:12   #120
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

psst - gnuri: dette er 70-tallstråden.

Jeg husker også denne karen:


Vi pleide å pante flasker, og dra ned på kiosken og kjøpe Kojak-kjærlighet.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no