|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
30-01-13, 19:53 | #101 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?Man blir litt formet av forum når det gjelder både smiley-bruk og en del andre ting. Som da min mor sendte SIN FØRSTE (og muligens siste?) E-POST OG IKKE KLARTE Å SLÅ AV CAPS LOCK! Jeg ble litt bekymret for at hun var sint på meg. |
30-01-13, 19:55 | #102 |
Metallica!!
|
Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?
Klisjeer er klisjeer av en grunn, ikke nødvendigvis for at de har blitt sagt ofte.
30-01-13, 20:23 | #103 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
|
De mener ikke noe vondt med det, men det oppfattes allikevel belærende og er preget av unnvikelse, man prøver på en måte å snu kritikk til å bli noe positivt ved hjelp av en smiley. Mulig det funker for noen, men jeg synes det er ganske gjennomsiktig og opplever det som om den jeg snakker med ikke har tillit til at jeg kan gjøre mine egne vurderinger eller avgjøre for meg selv.
30-01-13, 21:06 | #104 |
By the Sea
|
Poenget her er vel at det er ganske mange faste ord og uttrykk vi alle bruker i hverdagen og som ikke blir mindre verdt om man bruker de ofte. Jeg sier "gratulerer med dagen" jeg, altså, når folk har bursdag. Jeg jobber ikke hardt for å finne på noe mer omfattende og originalt å si for at det hele skal virke enda mer genuint og ektefølt.
30-01-13, 21:25 | #105 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
|
Jeg gjør det ofte, for jeg syns det er koselig. Mye i sms, en del på FB,og her inne eller fordi de er de eneste jeg kan utenat. Og så slenger jeg ofte på et smilefjes i eposter til sjefen, for jeg vet at han av prinsipp ikke bruker det selv.
02-02-13, 22:37 | #106 |
Librocubicularist
|
Farmor gjer slikt heile vegen. Eg blir stressa av det. Sist eg hadde bursdag, skreiv ho følgjande sms:
02-02-13, 23:11 | #107 |
By the Sea
|
02-02-13, 23:22 | #108 |
Librocubicularist
|
Ikkje sant! Og så så randomisert bruk av roping. Det gir ikkje meining.
02-02-13, 23:24 | #109 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
|
Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?Jeg bruker nesten aldrismileys, aldri hjerter. Finner det ikke naturlig |
02-02-13, 23:54 | #111 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
|
Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?Jeg liker smilefjes, jeg er dog ikke så glad i hjerter overalt. Det som irriterer meg er alle de som slenger på en million prikker overalt det er jo omtrent det samme som eller eller hva? En annen ting som irriterer meg er alle de omtrent uleselige meldingene på fb som bare er en lang rekke med hashtags og usammenhengende ord. De orker jeg ofte ikke å lese engang.
03-02-13, 11:29 | #112 |
Halloen!
|
Jeg tror ganske en del av den eldre garde ikke har et særlig bevisst forhold til slike ting. (Smilyer, store bokstaver osv) og er glade bare de får logget seg på og sendt "beskjeden" sin avgårde. Min svigermor ringer ganske ofte for å høre om vi har mottat SMS-en hun sendte hvis vi ikke svarer i løpet av ti minutter. |
03-02-13, 12:25 | #113 |
Ringskrømt
|
Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?En jeg kjenner brukte + fordi hun ikke fant mellomromknappen på telefonen. I tillegg til å rope.
03-02-13, 12:43 | #114 |
Halloen!
|
Sv: Bruker du hjerter og smilefjes? |
03-02-13, 13:26 | #115 |
By the Sea
|
03-02-13, 13:28 | #116 |
By the Sea
|
Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?Denne ukyndige tekstingen fra den eldre garde minner meg om en av disse autocorrect-eksemplene; moren sender datteren meldingen "Your aunt is dead. LOL" Og når datteren svarer med forferdelse over bruken av LOL, svarer moren at hun trodde det betydde Lots Of Love.
03-02-13, 18:14 | #117 |
Librocubicularist
|
Den som står på side 3 i denne tråden, innlegg 48?
03-02-13, 19:17 | #118 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
|
Dette er det jeg tenker også, om min egen bruk av smilefjes og slikt. Spesielt siden jeg er kjent for å bruke en del ironi, under- og overdrivelse, så derfor føler jeg det er spesielt viktig å få poengtert med smilefjes meningen min med det jeg skriver der og da. Hehehe.
Dette synes jeg er en veldig negativ tolkning av folks bruk av hjerter. Spesielt i slike sammenhenger der noen man kjenner har mistet noen nære og kjære, er det høyst menneskelig og ikke minst vanlig at man veldig gjerne vil formidle at man bryr seg og synes ting er trist samtidig som det er vanskelig å finne "de riktige ordene". Det å da si at folk er feige fordi de bruker et hjerte for å utrykke dette synes jeg egentlig er ganske slemt. Ikke alle er like flinke til å uttrykke de de vil i så vanskelige situasjoner. Jeg vet i alle fall med meg selv at jeg ville satt stor pris på at folk viser at de bryr seg ved å sende meg et hjerte eller en klem eller "kondolerer", heller enn å ikke si noe som helst hvis jeg hadde mistet noen.
Det er litt sånn jeg også tenker om dette smilefjeset. Jeg bruker det som oftest i situasjoner hvor jeg er selvironisk og ønsker å forsterke det.
03-02-13, 19:21 | #119 |
Ringskrømt
|
Du har ikke vært her lenge nok.