Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 16:27   #101
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Jeg har "the low carb gourmet" av Karen Barnaby og fant mye god mat der. Det er ikke gourmetmat egentlig, bare mye om alternativer og gode forslag og sånt

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 17:42   #102
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Her er det mange gode oppskrifter:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=potetsalat

Jeg har kjøpt meg denne:



Den er i og for seg grei den, men jeg blir provosert over at de bruker mel og sukker, og viser ris, pasta og brød på bildene (og merker med OBS! Kun serveringsforslag! ). Men det er en del veldig brukbare oppskrifter også, så jeg får heller heve meg over det.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 18:53   #103
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Byggryn: 62,9 g pr 100 g vare

(Sjekket på http://www.matvaretabellen.no)

Det ante meg. Men resten jeg hadde i var det veldig lite karber i da...


Jeg liker heller ikke konsistensen på CC, men om man stavmikser det, så har jeg ingen problemer. Bruker å ta en pakke over i en plastboks og kjøre det med stavmikseren så har jeg til å ta en skje når det passer meg.

Salt: den har jeg og, men er ikke så veldig fornøyd med den, bruker heller "vanlige" okebøker og tilpasser oppskriftene til lavkarbo. Fungerer kjempe greit det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 18:54   #104
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: to speilegg og en banan
Mellommåltid: en gulrot
Lunsj: en avokado og en seikake
Middag: ovnstekt sei og grønnsaker

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 19:01   #105
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Kan bidra med middag: Spareribs med coleslaw. Ikke helt sikker på om det kan gå, men det får stå sin prøve.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 19:03   #106
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Håkkei, nå har jeg kjøpt sånne stix. Det er bra om det er negativt utslag eller positivt??

Middag blir laks og seterrømme + blomkålmos.

Om den blir rosa (altså utslag) så er kroppen i ketose. Men om du har drukket lite vann, så kan de gi utslag likevel.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 21:33   #107
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: Skyr med varme bjørnebær og hakka mandler
Mellom (på kurs og holdt på å sulte ihjel): En Fedonbar
Lunsj: Noen store scampi, noen perletomater og etterpå varm brie med bringebær
Middag: Vegetarlasagne. Dte kom litt lasagneplater i min mat, men i utgnagspunktet brukte jeg aubergine i skiver på min fjerdedel..
Kvelds: Måtte prøve den pizzabunnen av egg, cc og ost. Spekeskinke og ost oppå.

Har ellers spist 70% mintsjokolade i dag. OMG så GODT! Spiste flere biter. Jeg synes 70% er dødssøtt, fordi jeg er vant til 86... knegg:

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 12-08-10, 21:36   #108
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.909
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hva slags pølser er helt uten karber, og hvor kjøpes de??

Jacobs utvalgte, kjøpt på Meny.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 12-08-10, 21:38   #109
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.909
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: Samme som hver dag, 30 g havregryn og CC
Lunch: Nannas knekkebrød med brie
Mellom: Litt mandler og skyr
Før middag som ble litt sen: Samme som lunch
Middag: Spiste tapas ute, hvitløksscampi og mozzarella sticks.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 12-08-10, 21:39   #110
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Om den blir rosa (altså utslag) så er kroppen i ketose. Men om du har drukket lite vann, så kan de gi utslag likevel.

Ble muligen slyse, lyse, lyserosa. Jeg har 3+ på proteiner i urinen til vanslig, men ser ikke ut som at det spilte noen rolle.


Til kveldsmat i dag har jeg spist smoothie med skogbær og skyr. Jeg hadde i en halv banan, men neste gang skal jeg droppe det og heller bruke litt søtstoff og et egg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 21:51   #111
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Dette sukrin-greiene: Jeg stod på helsekosten i stad og så på en pose, på den posen stod det da vitterlig 100 karbohydrater på 100 gram. Trodde det betydde at det ikke var lavkarbo jeg, så hvis noen kan enlighten me please?

Antakelig var det sukkeralkoholer, og de teller ikke

 
Gammel 12-08-10, 21:56   #112
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Skikkelig godt

Har du oppskrift på hurtigbrød i micro? høres veldig praktisk ut.

Jeg bruker 1 egg, frø - jeg bruker litt solsikkefrø, litt sesamfrø, linfrø, kruskakli, fiberhusk og bittelitt salt. Mikser sammen til en ganske fast masse. Smører det utover en microsikker asjett, og micrer i ca 2-3 min. Del i to og nyt.

 
Gammel 12-08-10, 22:14   #113
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

De fleste bruker noen dager før man får utslag. Jeg føler jeg har eksamen hver kveld

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 12-08-10, 23:59   #114
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: 2 nutty cheese muffins
Lunsj: 2 nutty cheese muffins og 1 cherrytomat (grønnsaksalibiet )
Middag: 4 (! )mager karbonade fra Nordfjord, kvart kålhode, surret sopp og løk og en skje med potetmos (orket ikke spm fra jentene som var her på middag om hvorfor jeg ikke smakte på alt)
Kvelds: Bacongull, 4 striper Cloetta Mjølkchocklad utan socker, cola zero

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 08:44   #115
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Frokost: 2 nutty cheese muffins
Lunsj: 2 nutty cheese muffins og 1 cherrytomat (grønnsaksalibiet )
Middag: 4 (! )mager karbonade fra Nordfjord, kvart kålhode, surret sopp og løk og en skje med potetmos (orket ikke spm fra jentene som var her på middag om hvorfor jeg ikke smakte på alt)
Kvelds: Bacongull, 4 striper Cloetta Mjølkchocklad utan socker, cola zero

Jeg forsyner meg med alt jeg, også deler jeg bare opp feks poteten, flytter den litt rundt osv, ingen har oppdaget det ennå. Jeg har ikke lyst til å barna skal oppfatte at mor er på diett.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 09:27   #116
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Middag: 4 (! )mager karbonade fra Nordfjord,

Hett tips - magerprodukter har ofte mere karbohydrater enn ikke-magre, og karbonader er ofte blandingsprodukter og har mer karbohydrater enn rene kjøttprodukter som f.eks hamburger.
Mulig dette er velkjent altså, tenkte jeg bare skulle nevne det

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 09:41   #117
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Jeg lurer på om bringebær er noe man kan spise masse av? Jeg har nemlig lyst på det HELE tiden

Ellers så må jeg jobbe for å få i meg mer fett. Det blir lett salater altså.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 09:59   #118
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Det med bringebær kommer opp her også.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 13:38   #119
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg lurer på om bringebær er noe man kan spise masse av? Jeg har nemlig lyst på det HELE tiden

Ellers så må jeg jobbe for å få i meg mer fett. Det blir lett salater altså.

I 100 g bringebær er 4,6 karbohydrater. I en hel kurv er det da ca 17 karber.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 14:38   #120
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg inntok nettopp en skyr med blåbær og vanilje for første gang. Den var god og ikke sur. Mulig jeg er sukkeravvent, da.

Hvordan smaker de andre? Jeg har smakt en en gang. TRor den var med skogsbær eller noe. Den var grusom. I kjøleskapet står en med granateple og jordbæør og to med granateple og bringebær.

Jeg spiste også blåbærvarianten for første gang i dag og synes den var veldig god, ikke sur.

Jeg har smakt blåbær, skogsbær og bringebær/granateple - liker alle tre, men synes blåbær er best av disse, bringebær/granateple smaker minst av disse tre, men er absolutt mer enn god nok, synes jeg. Står en jordbær/granateple i kjøleskapet som jeg nok får testet ut rimelig kjapt, spiser jo minst en Skyr hver dag fortiden.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no