Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-14, 10:21   #101
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det eneste jeg reagerer på (med genuin undring, ikke med negativitet) er at jeg bare ikke skjønner hvordan det er mulig å ha så mange i omgangskretsen som gir så store/dyre gaver, samtidig som jeg får inntrykk av i andre tråder at veldig mange er blitt enige om at de voksne ikke gir til hverandre men prioriterer ungene.

Men å bli enige om det kan jo handle om andre relasjonar enn næraste familie. Type vennefamiliar osv. Eg får av foreldre (garasjedøråpnar), søstera mi (LeCreuset-panne), nevøane mine (Bobler-boka til Ingvill Tenfjord samt ei flaske champagne), svigermor (champagne og duftlys), svigerinne og svoger (to Kahler-lyshus) svigerinne og svoger (ullpledd), ungane mine (Marc Jacobs-parfyme), venninne (bilde og skål), venninne (Kari Traa-sokker) nevø og hans kjæreste (bagasjevekt og tags), jobben (genser frå Bergans, pledd og rødvin) og av kjæresten (Michael Kors-veske).

Eg må ærlig innrømme at eg syns det er koselig å få julegaver også som voksen.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 10:29   #102
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.422
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Vi har liten familie og jeg får kun gave fra ett av tre søsken, de andre gir ikke til voksne. Får kun av moren min (type 4-500 kr), aldri av faren min, så de fleste gavene får jeg av mann og barn.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 10:32   #103
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.914
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det eneste jeg reagerer på (med genuin undring, ikke med negativitet) er at jeg bare ikke skjønner hvordan det er mulig å ha så mange i omgangskretsen som gir så store/dyre gaver, samtidig som jeg får inntrykk av i andre tråder at veldig mange er blitt enige om at de voksne ikke gir til hverandre men prioriterer ungene.

Det er nok bare FP-syndromet. Det er mange her, mange nok til at det blir både en stor fraksjon som kutter ut (deler av) voksengavene og en stor fraksjon som opererer med mange voksengaver. Det er ikke de samme folka.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 10:34   #104
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.912
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg satt akkurat og lurte på det samme. Utenom noen venninnegaver (veldig koselige!) får jeg får fra to sett foreldre - de ene bruker å gi for ca 500, de andre for 1000. I tillegg får jeg fra ungene med hjelp fra faren, og noe småtteri fra broren min.

Jeg får fra:
5 venninner
2 arbeidsgivere
Mamma
Mannen min
Barnet mitt
Søster
Bror
2 sett svigerforeldre
Får felles gaver fra to svigerinner

Har kuttet å gi til 2 svogere og noen venninner.


Sist redigert av Chablis : 27-12-14 kl 11:16.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 11:11   #105
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Vi har gitt og fått færre gaver i år enn tidligere.

Gir til
Min bestemor (hun fikk bare fotokalender, og hun gir bare gaver til ungene)
Mannen min, jeg kjøpte bare en til han fra meg og ungene, han kjøpte én fra seg og én fra ungene, disse ble ganske dyre til sammen
Mammaen min og mannen hennes, her får alle gaver fra de
Pappaen min, han gir gaver til alle oss
Søsteren min og familien hennes, her får alle gaver fra de
Svigermor, hun gir gaver til alle oss
Svigerinne, hun gir gaver til alle oss
Kusine til mannen med familie (3 barn), de gir gaver til alle oss
Onkelen min med familie, de gir gaver til alle oss
Mellomste gir til nabogutten og får fra han

Både jeg og mannen har en veldig mye større familie enn dette, så vi velger ut fra hvem vi er mest sammen med. Ingen av oss store gir eller får vennegaver, men akkurat i år fikk jeg fra en kollega fordi jeg hadde hjulpet henne med å strikke lue til nevøen hennes.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 11:31   #106
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.950
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Hun som er gift med den ene broren min har i noen år villet kutte ut gaver til oss voksne. Heldigvis er jeg og brødrene mine så glad i å gi/få gaver at hun har blitt nedstemt.

Jeg var derimot så barnslig i år at siden brødrene mine ikke ga bursdagsgave til mannen min, så fikk ikke konene deres av meg heller. Det er første gangen det skjer. Jeg og brødrene mine gir alltid til hverandre.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 11:45   #107
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.918
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det eneste jeg reagerer på (med genuin undring, ikke med negativitet) er at jeg bare ikke skjønner hvordan det er mulig å ha så mange i omgangskretsen som gir så store/dyre gaver, samtidig som jeg får inntrykk av i andre tråder at veldig mange er blitt enige om at de voksne ikke gir til hverandre men prioriterer ungene.

Sånn i motsetning til en del andre, så har vi tre generøse foreldrepar og noen gjenlevende besteforeldre med god råd. I tillegg har vi voksne venner vi fremdeles gir til og får fra. Men i familien gir vi ikke til voksne søsken med barn. Da gir vi kun til barna.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 18:26   #108
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.039
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Vi har tonet ned julegavene kraftig i år fordi vi er lei av å kjøpe - og få - svindyre og overdådige gaver. Det har de siste årene vært rene penge- og gavegaloppen. Vi har en grense med våre vennepar på rundt 200 kroner. Både vi og ungene har alt vi trenger, og barna ble kjempeglade for gavene de fikk, selv pakkene med truser jublet de for. Vi brukte under 500 kr per barn.
Vi fikk likevel mye vi satte stor pris på; Steketakke fra foreldre, god vin, god kaffe, litt uteklær og diverse interiør. Samt litt penger og gavekort.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 20:07   #109
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.523
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Jeg er veldig fornøyd. Jeg fikk printer, dessertskåler, støvler, kokebøker, billetter til standup, litt penger, parfyme, og den aller beste gaven: En diger pose med bare banantwist.


Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1823.jpg (39,4 KB, 147 visninger)
Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 21:44   #110
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.701
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Åh, bare banantwist! DEN gaven er fra noen som virkelig elsker deg!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no