Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Alt det fine med korps!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-12, 20:33   #101
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Guttungens korps vant 6 av 7 priser på årets Rennebuspæll og masse skyt! Gøy!

Gratulerer!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 20:46   #102
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Jeg ser først denne tråden nå, men skynder meg med å bidra ! Begge guttene mine spiller i korps, og elsker det. Eldstesønnen sikter nå mot musikklinja, fordi musikken har gitt ham så mange fine opplevelser. Uten korpset hadde sosiallivet hans vært temmelig traust, for han trives ikke så veldig i klassemiljøet sitt. Dugnadsmengden er helt overkommelig. Vi har to store veddugnader i året, og så stiller vi på konserter og til turer og festivaler, men det er bare hyggelig.

I utlandet pleier jeg å skryte voldsomt over norsk korpskultur. Dengang jeg lærte å spille i Nederland var det dyrt (man måtte selv kjøpe instrument og private spilletimer) og, medmindre man var god nok og det var plass i et orkester, var det også ensomt. Her får ungene et fellesskap nesten med en gang, og de kan låne instrument av korpset.

Så heia for korps !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 22:11   #103
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Gutten vår har blomstret veldig etter han begynte i korpset, på mange plan.
Jeg tror han føler at han har funnet sin ting, og nå har en annen i klassen hans også lyst til å begynne og det er jo supert!
Kjenner meg selv litt igjen, korpset var livet.
Gleder meg til han skal spille på konserter.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 22:12   #104
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Gutten vår har blomstret veldig etter han begynte i korpset, på mange plan.
Jeg tror han føler at han har funnet sin ting, og nå har en annen i klassen hans også lyst til å begynne og det er jo supert!
Kjenner meg selv litt igjen, korpset var livet.
Gleder meg til han skal spille på konserter.

Så gøy å høre Guttemammis! Konserter er høytidelig, spennende og veldig gøy!

Frøkna kom hjem med sitt instrument nr 2 på mandag. Jeg trodde Color Line hadde parkert i kjelleren her.
Hun spiller Walthorn som hovedinstrument, men hun syntes Tuba er ett så utrolig kult instrument, så nå har
hun tatt det som nr 2..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 22:19   #105
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Fløyel: Ja, det er kjempegodt å se.
Merket på loppemarkedet hvor godt miljø det er, og da jeg hentet på forrige
asprant-samspill kom de løpende i fyr og flamme og skulle høre på juniorkorpset.
De var jo så søte og så flinke, gutten min syntes det var så kult når de spilte "James Bond".
Har veldig god følelse for dette her, med så mange engasjerte og hyggelige voksne(akkkurat som mitt gamle korps ).

Tuba er jo bare døds kult, venninnen min var utrolig god på tuba.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 21:56   #106
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Dette er bare den fineste tråden

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 12:44   #107
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Dette er bare den fineste tråden

Jaaa !!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 14:40   #108
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.021
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Tuppa mi ville på korps fordi to av venninnene skulle. Vi sa nei pga måtte stille opp hver mandag og tirsdag med kjøring (nei, ikke bare bare med bytte etc) og vi har to andre barn også som skal følges på ting. Likegreit med aktiviteter heller i nærområdet der de IKKE må kjøres, men kan gå selv. Evnt at jeg skal løpe opp med dem for så å gå hjem igjen.
Så her er det ikke dugnaden som stopper oss. Men det å måtte sette av to ukerdager i middagstid til et barn. Og siden vi ikke har korpsentusiasme, tuppa er langt fra musikalsk og veninnene angrer allerede fordi det er så kjeeedelig, så er jeg utrolig glad for jeg ikke gav etter.

Så korps er nok for dem som brenner litt for det.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 14:53   #109
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

..men hun hadde fått lov om det var i gangavstand? Med sånne kriterier måtte vi sagt nei til det meste av fritidsaktiviteter.

Men nå er dette tråden for "Alt det fine med korps!", faktisk..

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 23:33   #110
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.946
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Så korps er nok for dem som brenner litt for det.

Hmm. Er det?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 13:59   #111
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Denne helgen er seminarhelg med avsluttende storkonsert med band og vokalist. Ungene er slitne og forventningsfulle og de føler de er med på noe skikkelig som publikum gleder seg til.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 09:48   #112
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Har vært på korpstur selv i helgen ! Spilt konkurranse (med voksenkorps), møtt masse kjentfolk, hatt en herlig tur med nydelige mennesker, god mat, fest og flott musikk. Verdens beste hobby it is !!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:20   #113
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.335
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Jeg har ikke lest hele tråden, så mulig det er snakket om før, men hva koster egentlig kontingenten i skolekorpsene deres? Jeg gikk inn og sjekket hos oss og pr år koster det altså 2 200 som skal betales til kulturskolen, pluss 3000 pr år til korpset. Det synes jeg er fryktelig dyrt, men det er kanskje helt vanlig?
Av foreldreinnsats var det dugnader pluss ett stort loppemarked pr år.

Jeg spør ikke for å være sur og negativ altså, storebror er glad i musikk og han kan fort ha lyst til å spille i korps når han blir litt større.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:26   #114
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.888
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Vi betaler ca. det samme som deg til kulturskolen, skyfri, men korpshonoraret er lavere; vi betaler 1.000,- per skoleår - det er inklusive instrumentleie. Vi har to store loppemarkeder i året og det finansierer korpsdriften - med god margin.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 05-11-12 kl 10:58.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:54   #115
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Vi har også vært på korpsseminar i helgen. Vår lille aspirant vil egentlig bytte instrument og har sagt at dersom hun ikke får lov til det vil hun slutte, men hun er strålende fornøyd etter seminaret. Spilling, lek og mange timer bading, avsluttet med pizza og brus i badeland. Ingen er vel misfornøyd etter noe sånt.

For oss voksne var det også hyggelig, selv om det var mye venting( aspirantene måtte ha med seg en voksen), men om jeg sitter hjemme i sofaen eller i foajeen på et hotell sammen med masse andre hyggelige folk, gjør jeg gjerne det for at ungene skal kose seg.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:59   #116
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Vi har hatt høstkonsert i helgen. Og for første gang på mange år var det ett stort aspirantkorps som underholdt med trillende toner. De er så fine og forventningsfulle når de står på scenen med sine instrumenter. Ett utrolig koselig arrangement med mange flotte musikanter og hyggelige foreldre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 11:59   #117
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Siddis Akseliane?

Aspirantene bringer frem tårer i mine øyne. Jeg blir så rørt over å se disse bittesmå menneskene lage musikk, også blir jeg så glad for at de er like heldige som meg og får oppleve korpsmiljøet

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 12:03   #118
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Her er korpskontigenten 1000,- pr halvår. Til kulturskolen betaler vi ca 1100,- pr halvår, men får søskenmoderasjon. Vi betaler bare til kulturskolen om barnet går der. Korpset er helt adskilt fra kulturskolen, iallefall når det kommer til foreldrebetaling.

Men når dere reiser på turer med korpset, hva pleier det å koste? F.eks en tur på NM? Betaler foreldrene som er med, eller går de gratis siden de gjør en jobb som ledere på turen? Får dere støtte til turer fra bedrifter, eller er det kun støtte til drift og instrumentkjøp?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 12:22   #119
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.888
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Hos oss betaler foreldre en egenandel.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 12:25   #120
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.335
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alt det fine med korps!

Nå har bare jeg lest på korpsets nettsider, men det så ut for meg at andelen som skulle betales til kulturskolen var obligatorisk. Dyrt, men vil ungene begynne i korps når den tid kommer, så får de nok det.
Når er det forresten vanlig å begynne?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no