Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Press om valpekull fra hundeoppdretter

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-10, 21:35   #101
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men da ville en proff oppdretter valgt en annen som ville bli forvert. Tro meg, mange vil det, både for interessens skyld, få en spesiell hund og ikke minst; slippe å betale for den.

Det er jeg helt enig i. Oppdretter har ikke vært proff, men mocci har inngått en avtale hun sier hun allerede da avtalen ble inngått ikke hadde tenkt til å følge. Det er ugreit.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:36   #102
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Jvalpene må sannsynligvis forløses vha keisersnitt da denne rasen som regel ikke klarer å føde selv

Hva er dette for slags merkelig rase? Hunder som ikke kan føde selv?

Jeg synes -malapropos diskusjonen - at man burde la være å kjøpe rare ihjelavlede hunderaser som ikke kan leve gode normale hundeliv.

Hvis jeg skal ha hund, skal jeg ha en fin og gøyal blandings, som ikke er sin egen halvbror, kan føde selv, spise selv og ikke mister øyet... Blandingshundeeiere slipper antagelig denne problemstillingen også, antar jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:42   #103
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Helt enig med deg Mim, men det finnes mange raser som er friske og ikke har noen skavanker. Men når valpene må tas med KS, synes jeg i grunn det har gått for langt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:42   #104
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hva er dette for slags merkelig rase? Hunder som ikke kan føde selv?

Jeg synes -malapropos diskusjonen - at man burde la være å kjøpe rare ihjelavlede hunderaser som ikke kan leve gode normale hundeliv.

Hvis jeg skal ha hund, skal jeg ha en fin og gøyal blandings, som ikke er sin egen halvbror, kan føde selv, spise selv og ikke mister øyet... Blandingshundeeiere slipper antagelig denne problemstillingen også, antar jeg.

Faktisk sa en dyrlege det med friskere blandingshunder ikke stemmer. Litt fornuftig, all den tid det må handle om hva du blander. Og hell/uflaks. Ellers er jeg så enig, så enig i det du sier

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:45   #105
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Vi blir sikkert ikke enig om dette, men jeg blir engasjert også. Kjøper har håndtert dette klønete, men jeg forstår at man kan bli litt revet med også etter lang ventetid og få utsikter til å få en hund av denne rasen.

Jeg vil likevel ikke råde henne til å holde avtalen når den er gjort på denne måten. En forvertavtale gjør oppdretter ansvarlig for alt som har med svangerskap å gjøre, også vetrinærutgiftene. Hva om noe går galt, dyre inngrep, medisiner, avtale om ny hund? Osv, osv, lista er lang. Vi fikk spørsmål om å bli forverter, men etter mye snakk med oppdretter fant vi ut at det fikk vente til eventuelt hund nr 2.

Som eier av en populær rasehund (som heldigvis kan føde på gamlemåten ) som det finnes få av har jeg som sagt stått på flere ventelister i både Norge og Sverige. Deltatt på hundeutstillinger for å snakke med oppdrettere osv. Fransk Bulldog er det mange som ønsker seg, så jeg tror neppe det hadde vært et problem å finne en som var en god eier og kanskje også innen miljøet. I slike tilfeller kjører faktisk endel oppdrettere intervjurunder for å finne riktig eier. Har aldri hørt om noen som forventer noe utenom de skrevne kontraktene der.

Dette var klønete av begge parter, jeg ville rådet dette til å bli en lekse for dem begge til neste runde.


Sist redigert av emm : 04-02-10 kl 21:59.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 22:16   #106
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

HI kan jo gå i dialog med oppdretter og si at hun har ombestemt seg og ikke lenger ønsker å ha valper på bikkjen, og spørre hva oppdretter kunne tenke seg i kompensasjon.

Hvis man absolutt ikke blir enige så vil jeg tro at et uavhengig konfliktråd eller en voldgift vil ha sympati med HI, ettersom man kan argumentere med at et svangerskap, med den risiko dette innebærer, ikke er til hundens beste.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 22:17   #107
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.310
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Tusen takk spetakkelrandi! Jeg får nemlig følelsen av å bli korsfestet i denne diskusjonen, har ikke fått så mye tips og råd, snarere tvert om, en svindler av verste sort er visst mitt nye middlename......
Jeg forventer selvsagt ikke at alle skal dele mitt syn, men det er jo mange måter å gi en tilbakemelding på.

Jeg kan ikke se at du har blitt korsfestet, men det er mulig jeg har oversett et innlegg eller to. Jeg skjønner godt at folk reagerer, for jeg syns det er uærlig å gå tilbake på en avtale du har inngått.

Og så stiller jeg meg bak dem som syns det er hårreisende at det avles videre på raser som egentlig ikke er levedyktige.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 22:45   #108
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.574
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Er det virkelig ingen som synes det er ugreit at en proff selger har brutt kjøpsloven og prøver å true seg til rettigheter denne slettes ikke har?
Oppdretter har da vitterligen ikke krav på noe som helst. Oppdretter har solgt en vare TIL FULL PRIS! helt frivillig. Ingen tvang oppdretter til å selge til kjøper. Har man 2 år med venteliste, finnes det et HAV av potensielle kjøpere og oppdrette kan velge og vrake. Oppdretter er og blir useriøs og har brutt loven. Selvfølgelig bør ikke valpekjøper føle seg bundet av en avtale som bryter med kjøpsloven, inngått muntlig, under tvang.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 23:25   #109
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Full pris? Hva skjedde med tilbud, etterspørsel og fri kapitalisme?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 23:39   #110
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Mye mer etterspørsel enn tilbud.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 23:49   #111
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Oppdretter virker useriøs, og Floksa har sannsynligvis rett i at den avtalen ikke kan anses som bindende. Oppdretter har gjort en tabbe ved å selge en valp hun vil ha i avlsporteføljen sin, hvorfor vites ikke. Kanskje hun trengte penger, kanskje hun likte kjøper så godt at hun følte dette var en grei måte å gjøre det på gitt den avtalen de hadde. Hva som er "full pris" kan sikkert diskuteres. Dette var vel i utgangspunktet en valp som ikke var til salgs. Det blir litt som å få kjøpe det spesialbygde eksemplaret av en bil likevel selv om selger egentlig hadde tenkt å ha den selv. Og få den til samme pris som de andre masseproduserte bilene, fordi man liker hverandre og fordi man lover at joda, han kan få låne den til datterens bryllup i mai. Ingen bindende avtale sikkert, men en avtale man regner med skal holdes.

Jeg tenker i utgangspunktet HI bør holde avtalen. Men være smart og forhandle frem en skriftlig avtale rundt valpekullet. Hvem betaler hva, hvem får hvilke inntekter. Og sikre seg mot økonomisk tap. At jeg synes at slike hunder som ikke kan leve normale liv ikke burde vært avlet på i utgangspunktet er vel litt irrelevant når man først har valgt seg den rasen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 06:59   #112
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det virkelig ingen som synes det er ugreit at en proff selger har brutt kjøpsloven og prøver å true seg til rettigheter denne slettes ikke har?
Oppdretter har da vitterligen ikke krav på noe som helst. Oppdretter har solgt en vare TIL FULL PRIS! helt frivillig. Ingen tvang oppdretter til å selge til kjøper. Har man 2 år med venteliste, finnes det et HAV av potensielle kjøpere og oppdrette kan velge og vrake. Oppdretter er og blir useriøs og har brutt loven. Selvfølgelig bør ikke valpekjøper føle seg bundet av en avtale som bryter med kjøpsloven, inngått muntlig, under tvang.

Jeg synes det er ugreit - svært ugreit, og kjøper har ingen forpliktelser overfor selger.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 10:21   #113
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Godt mulig at oppdretter ikke har noe juridisk å holde frem, men jeg synes at hun i anstendighetens navn burde gi oppdretteren et godt argument på hvorfor hun ikke vil ha kull på hunden, siden det er noe det var snakk om når hun fikk den.

Når oppdretter kan ha hunden hjemme hos seg og ta seg av all valpestell så blir det veldig ullent på hvorfor hun skal bryte avtalen (selv om den ikke er juridisk bindende).

Jeg har flere argumenter og grunner for at jeg ikke vil ha kull, det skyldes ikke bare utelukkende keisersnittproblematikken. Som eier må jeg ta hele kostnaden med keisersnitt og eventuelle andre veterinærutgifter, det dreier om beløp mellom 10.000-20.000 kr. På nåværende tidspunkt kan jeg ikke ta meg råd til en slik ekstraordinær kostnad.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kjenner at jeg blir uggen av hele temaet jeg. Oppdrett og hundekjøp- og salg er åpenbart ikke greia for meg.

At livssituasjoner endrer seg synes jeg er forståelig, og mocci - jeg har ingen problemer med å se at presset ifht. hunden og SA som kom litt etterpå er noe du forbinder med hverandre. Ikke som i at presset var årsaken til SA, men at tanken på hundegraviditet og mas og jag ikke er en lur ting samtidig som du er gravid og sårbar.

Tusen takk Irma for din støtte, du virkelig forstår hvor jeg kommer fra. For meg vil en graviditet være mer enn nok å takle i seg selv om jeg ikke også skal være bekymret og stresset for en drektig hund, valpekull og alt ekstraarbeidet det medfører. Er det så galt å ville prioritere å starte sin egen familie fremfor å avle på hund? Jeg er allerede 34, så tiden jobber allerede mot meg.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg har vært på let etter en spesiell hund i et par år, og hatt kontakt med utrolig mange oppdrettere. Oppdretter her virker veldig useriøs, det er vel ingen som driver med dette på skikkelig vis som lar seg presse til å selge en hund de i utgangspunktet vil ha selv. Det fremgår ganske tydelig her at oppdretter ville ha i både pose og sekk, full pris på hunden og et kull på den. Det er rett og slett å forsøke å lure en kunde.
Man kan være etterpåklok og tenke man burde holdt seg unna kjøpet, men nå har eier selvsagt også rukket å bli glad i og oppdra hunden, som hun med kontrakt er rettmessig eier av. Hvorfor skulle hun da holde en lurvete avtale, utsette hunden for et svangerskap med stor risiko og så stå uten rettigheter hvis alt går galt? Hvis oppdretter ønsket et kull på denne tispen hadde det vært null problem å finne en forvert, det står folk i kø for å bli det, særlig når rasen har ventelister.

Kjempebra innlegg Emm!

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men da ville en proff oppdretter valgt en annen som ville bli forvert. Tro meg, mange vil det, både for interessens skyld, få en spesiell hund og ikke minst; slippe å betale for den.

Ja, oppdretter ville ikke hatt problemer med å skaffe en fôrvert for å si det slik. Jeg vet at oppdretter har flere fôrvert avtaler gående.

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hvis dette er riktig fremstilling av kjøpet kjenner jeg at sympatien min ligger hos oppdretter. Uavhengig av hva som blir juridisk korrekt eller ikke. Kjøpte du altså valpen, lovte å avle på hunden, men mente det ikke?

På det tidspunktet var jeg ikke fremmed for tanken om å avle, spesielt siden jeg da ønsket meg en hund til. Nå 3 år senere har vi endret oppfatning pga livssituasjon, vi er fornøyd med bare å ha en hund om gangen, dessuten vil jeg ikke ta på meg alt arbeidet med valp i tillegg til å starte min egen familie.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 10:33   #114
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vi blir sikkert ikke enig om dette, men jeg blir engasjert også. Kjøper har håndtert dette klønete, men jeg forstår at man kan bli litt revet med også etter lang ventetid og få utsikter til å få en hund av denne rasen.

Jeg vil likevel ikke råde henne til å holde avtalen når den er gjort på denne måten. En forvertavtale gjør oppdretter ansvarlig for alt som har med svangerskap å gjøre, også vetrinærutgiftene. Hva om noe går galt, dyre inngrep, medisiner, avtale om ny hund? Osv, osv, lista er lang. Vi fikk spørsmål om å bli forverter, men etter mye snakk med oppdretter fant vi ut at det fikk vente til eventuelt hund nr 2.

Som eier av en populær rasehund (som heldigvis kan føde på gamlemåten ) som det finnes få av har jeg som sagt stått på flere ventelister i både Norge og Sverige. Deltatt på hundeutstillinger for å snakke med oppdrettere osv. Fransk Bulldog er det mange som ønsker seg, så jeg tror neppe det hadde vært et problem å finne en som var en god eier og kanskje også innen miljøet. I slike tilfeller kjører faktisk endel oppdrettere intervjurunder for å finne riktig eier. Har aldri hørt om noen som forventer noe utenom de skrevne kontraktene der.

Dette var klønete av begge parter, jeg ville rådet dette til å bli en lekse for dem begge til neste runde.

Ja du har helt rett Emm, tror både jeg og oppdretter har fått oss en lærepenge.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 10:57   #115
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Da har jeg snakket med oppdretter. Hun synes selvsagt at det er synd at jeg ikke vil ha kull men respekterer min avgjørelse fullt ut. Det har ikke vært en lett avgjørelse for meg, jeg har utrolig dårlig samvittighet overfor oppdretter fordi jeg vet at hun ønsket seg valper som bidrag til hennes oppdrett. Det føles også sårt for meg fordi hunden min er et utmerket eksemplar av rasen, både i gemytt og eksteriør, med gode muligheter for å gi flotte avkom. Jeg syns det er leit for rasens del at det ikke blir noe av. Samtidig føler jeg allikevel at hensynet til min egen livssituasjon veier tyngre. Jeg er på et annet sted i livet enn hvor jeg var for 3 år siden og med det har flere ting endret seg. Vi ønsker ikke lenger å ha 2 hunder og hovedgrunnen min til å avle, var nettopp for å kunne skaffe seg en valp til. Nå da dette ønsket ikke er tilstede og at jeg i tillegg må ta hele den økonomiske belastningen, så føles det ikke riktig. Dessuten er jeg blitt veldig glad i hunden min og tanken på å utsette henne for unødvendige kirurgiske inngrep som et keisersnitt vil være, føles ikke ok. På kjøpstidpunktet hadde jeg ikke noe forhold til valpen og så ikke på keisersnitt som noe urovekkende.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 11:21   #116
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Så fint at det ordnet seg etter samtale med oppdretter mocci.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 11:40   #117
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.514
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Så bra at det ordnet seg mocci. Utrolig hva kommunikasjon kan utrette. Lykke til videre,med både hund og baby.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 11:43   #118
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Så kjekt at du fikk til en dialog med oppdretter og at det ordnet seg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 11:58   #119
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Så bra det ordnet seg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 12:15   #120
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Så fint at det gikk greit. Lykke til med alt videre da!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no