Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har barna deres mye klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Har barna deres mye klær?
Ja 90 52,94%
Nei 18 10,59%
Akkurat passe 62 36,47%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 12:35   #101
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Akkurat passe tror jeg. Vasker nå hvertfall hver dag for å ha rent til enhver tid.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 13:05   #102
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Tror ikke han har noe særlig mer enn han trenger, egentlig. Vi har ingen å arve fra, og kjøper sjelden dyrt "pentøy" (farmor kjøper litt sånt av og til, da). Han er ikke voldsomt opptatt av klær selv, går stort sett i dongeribukse og t-skjorte eller ulltrøye, og har nok av dette (pluss undertøy og sokker) til at vi sjelden trenger vaske mer enn én gang i uken. 3-4 pysjer, et par tynne utejakker, én tykkere, to par joggesko, en vinterdress, to regnsett og to par støvler (ett i barnehagen og ett hjemme), noen luer og votter og slikt - nei, jeg kan ikke se at han har spesielt mye. Det blir jo fullt i skuffene likevel, siden han vokser fra ting ganske fort, men til enhver tid er det ikke veldig mye som passer.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:27   #103
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Jeg stemte nei. Andre (les; mannen og mamma/svigermor) synes de har mye klær, men jeg som kler dem synes ikke de har mye. Det kan se mye ut i skapet, men det er mange plagg som enten er for små (enda jeg ryddet ut for ikke så lenge siden!) eller som ikke blir heeeelt rene (kun for hjemmebruk...) Klærne de bruker i barnehagen blir derfor ofte de samme, så nei - de har ikke mye klær.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 23:16   #104
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Da han var baby arvet han så mye klær at jeg omtrent måtte skifte klær hver dag for å komme igjennom alt før det ble for lite.

Nå har han vel akkurat passe. Vi får brukt alle klærne mange ganger før det blir for lite. (Noe som ikke er noe problem siden han som regel ikke kan bruke genser og/eller bukse mer enn to dager etter hverandre pga møkk eller søl.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 23:20   #105
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Guttene mine har sykt mye klær...

Mye fordi gutta har fødselsdag rett etter jul - januargutter begge to, så de får mye klær i gave. (Dessuten har Lillemann ikke noe forhold til leker - han griper jo ikke engang, så da blir det lettere å kjøpe klær i gave til ham, de har han jo til en viss grad glede av.)

Vi er også veldig heldige å få arve en haug med flott tøy fra en eldre gutt i vår utvidede familie. Denne gutten er eneste gutt i sin familie, og har en shoppinggal bestemor. Gjett om vi nyter godt av det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:26   #106
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Vi har mye klær til jenta, mye skyldes at hun er det første barnebarnet...

Jeg kjøper ikke så mye til henne selv, men litt blir det jo. Men tenker på miljøet også, så det er mye jeg ikke kjøper selv om jeg har lyst =)

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 21:42   #107
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Vet ikke hva det kommer av, men jeg har "tatt litt av" på det med at ungene mine kun fortjener det beste.

Før jeg fikk barn, var jeg sikker på at jeg skulle være nøktern, miljøbevisst, kjøpe brukt og ikke minst at jeg skulle lære barna mine å ta sine egne valg, tørre å være selvstendige, drite i hva andre mener og bli tøffe nok til å gå i det de vil.

Det vil jeg jo egentlig enda, selvsagt. Men jeg må innrømme at det er få jeg kjenner som har kjøpt dyrere ytterklær til barna enn meg. Det er ikke det at det trenger å være dyrt, tvert imot, men jeg ble plutselig veldig opptatt av kvalitet nesten over natta da ungene begynte i barnehage. Jeg investerer gladelig i skikkelige dresser, godt regntøy, gode sko, luer og vanter. Jeg vil være sikker på at frossenpinnene mine ikke fryser når mamma ikke er der og kan passe på.

Jeg er vel etterhvert også blitt noe mer forfengelig på barnas vegne enn jeg var tidligere. Jeg bruker egentlig ikke mye penger på vanlige inneklær, men jeg oppdaget jo raskt da jeg begynte min internettkarriere at det var mye kult, litt sjeldent og ikke minst nokså rimelig å få tak i på nettet. For all del, de går også i H&M og Lindex-klær, men det finnes også andre merker i skapet etterhvert, og jeg kjøper stadig mindre på butikker type H&M, merker jeg. Det er jo så mye annet fint og rimelig å få tak i. Jeg kjøper egentlig ikke så mye klær heller, men ungene har besteforeldre som stadig handler litt. Og sist, men absolutt ikke minst: Jeg synes ikke ungene vokser så mye lenger. De er 3 og 6 år, og kan ha samme plagg i et år omtrent, enkelte plagg både to og tre år. Så når jeg teller over, så er det temmelig fullt i skapene deres.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 16:20   #108
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Har nok alt for mye tøy...
Det er 17 mnd i forsjell på jentene mine så di bruker samme str omtrendt.
Jeg kjøper masse klær.. å arver en haug fra niesen min
Jeg er også opptatt av at di skal se kule ut i klærene å jeg eeeelsker å handle til dem

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 16:53   #109
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Ja, barna mine har mye klær, innrømmer det.
Liker godt å shoppe.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:58   #110
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Jentene mine har mye klær, ja...veldig mye! Må innrømme at jeg elsker å shoppe klær!!!

Jeg er dog blitt flinkere til å finne fram arvetøy til den minste nå....kjøper ikke så mye nytt til henne. Men jeg har mange sekker med tøy på loftet. Går igjennom alt en gang i året, og gir bort det som er for smått til minstejenta.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no