Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 21:50   #101
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

I barnehagen hos oss har det alltid vært mange barn innom i romjula. Jeg har aldri tenkt i de baner at det er dårlig gjort å sende dem dit, jeg? For oss, som ikke reiser noe sted i jula, kjeder ungene r*** av seg etter nesten en uke hjemme, så de vil jo gjerne en liten tur i barnehagen. Mannen min jobber normalt, og han har delvis hjemmekontor, så han vil helst ha oss ut av huset også.

Jeg synes for øvrig ikke det er noe veldig galt i å sende ungene noen timer i barnehagen hvis man selv skal på storhandling, mange kjøreturer, frisøren, fysioterapeuten, legen eller andre ting ungene synes er uuuurkjedelig heller. De har det jo mye bedre i barnehagen der de kan ha det gøy?

Men om det alltid er mange barn så er det jo greit. Da må jo barnehagen ha åpent. Og da vet de jo dette på forhånd. Jeg synes ikke vi som jobber i barnehagen har noe med hvorfor barna har behov for å være der, men vi har noe med at de "holder" det som blir sagt. Dette har med disponering av personal å gjøre, uttak av ferie og også økonomiske grunner.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:50   #102
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg har ikke lest alle innleggene, men vil bare si at jeg har jobbet i barnehage for 13 år siden og da var det alltid så koselig i romjulen. Få unger, og få voksne, men veldig koselig og spesielt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:51   #103
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Og jeg syns ikke at de som av en eller annen grunn velger å ha barn i barnehagen disse romjulsdagene skal ha dårlig samvittighet, jeg tror de har det helt fint der, masse oppmerksomhet fra de voksne og mye kos. (Jeg vet egentlig ikke hvordan det er å jobbe i jula for jeg har faktisk aldri jobbet en eneste jul og jeg har jobbet i barnehage i 15 år)

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:52   #104
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Guniss.. Og det at du sier det kjennes litt sårt når man da ikke har familie som man bare kan levere dem til på slike dager. Når til og med en som jobber i barnehage sier at det kan bli stusselig føler i alle fall jeg presset enda sterkere.

Min erfaring er at det er i feriene det skjer i barnehagen og på SFO. Jeg har det stikk motsatt inntrykket av guniss. Vi har bevisst valgt sein ferie hver sommer, sånn at ungene har vært i barnehage de to første ukene i juli og så har de hatt fire uker ferie etterpå. De to juliukene har blitt som bonusferie nesten. Få unger i barnehagen, helt andre regler for hva som er lov, masse turer og andre aktiviteter enn vanlig fordi det er en del ting som er lettere med færre unger.

Storesøster hadde ikke vinterferie i år, men den siste dagen av ferien fikk jeg organisert noe for henne sånn at hun skulle slippe SFO den dagen i hvert fall. I bilen på vei dit spurte hun hvorfor vi ikke kunne utsatt det én dag, sånn at hun kunne ha sluppet å gå glipp av den SFO-dagen. Jeg hadde hatt dårlig samvittighet helt uten grunn for at hun ikke fikk ferie. Hun hadde det jo som plomma i egget.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:56   #105
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Min erfaring er at det er i feriene det skjer i barnehagen og på SFO. Jeg har det stikk motsatt inntrykket av guniss. Vi har bevisst valgt sein ferie hver sommer, sånn at ungene har vært i barnehage de to første ukene i juli og så har de hatt fire uker ferie etterpå. De to juliukene har blitt som bonusferie nesten. Få unger i barnehagen, helt andre regler for hva som er lov, masse turer og andre aktiviteter enn vanlig fordi det er en del ting som er lettere med færre unger.

Storesøster hadde ikke vinterferie i år, men den siste dagen av ferien fikk jeg organisert noe for henne sånn at hun skulle slippe SFO den dagen i hvert fall. I bilen på vei dit spurte hun hvorfor vi ikke kunne utsatt det én dag, sånn at hun kunne ha sluppet å gå glipp av den SFO-dagen. Jeg hadde hatt dårlig samvittighet helt uten grunn for at hun ikke fikk ferie. Hun hadde det jo som plomma i egget.

Klart det godt kan være sånn! Og som sagt, så legger personalet opp til en fin fin dag! Men sommer blir litt annerledes. Vi drar også på mange utflukter og aktiviteter da. Det er deilig med færre barn, og det er lettere å komme seg bort. Men det gjør vi jo sjelden i romjula. Og det er forskjell på om det feks er 1-2 barn, og om det er 4-5 liksom.

Jeg har hatt erfaring med 2 barn, ett på ca 2 og ett på ca 5. Fra ulike avdelinger. Som også må forholde seg til andre voksne enn normalt kanskje. Og da blir det nok litt annerledes enn de er vant til - men jeg tror IKKE at de opplever noe traumer altså. Jeg bare sier at dagen nok kan være uvant for barna og.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:00   #106
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Presisering: Dette er en oppfølgingsbeskjed som kun ble gitt til de som allerede har meldt på barna sine. Nederst kan du krysse av for "Har ikke behov likevel", så de har kanskje et håp om at flest mulig skal krysse av for dette.

Ok, det er jo en fin blanding av klønete og frekt.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:00   #107
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.784
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

I fjor sommer var sønnen min eneste barn i barnehagen i tre uker. Hadde jeg visst DET på forhånd, hadde jeg vel satt himmel og jord i bevegelse for å unngå det, men det var flere barn påmeldt, men de møtte ikke opp. Poden hadde det toppers, men jeg tror hun som tok seg av han, kjedet seg litt, natulig nok. Jeg følte meg som tidenes mest ufølsomme Tårnfrid, men hva kunne jeg gjøre? Etter den erfaringen, så har jeg virkelig IKKE dårlig samvittighet for å la han være i barnehagen to romjulsdager sammen med 16 andre barn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:04   #108
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I fjor sommer var sønnen min eneste barn i barnehagen i tre uker. Hadde jeg visst DET på forhånd, hadde jeg vel satt himmel og jord i bevegelse for å unngå det, men det var flere barn påmeldt, men de møtte ikke opp. Poden hadde det toppers, men jeg tror hun som tok seg av han, kjedet seg litt, natulig nok. Jeg følte meg som tidenes mest ufølsomme Tårnfrid, men hva kunne jeg gjøre? Etter den erfaringen, så har jeg virkelig IKKE dårlig samvittighet for å la han være i barnehagen to romjulsdager sammen med 16 andre barn.

16 barn er jo en hel avdeling! Stor forskjell på det, og 2 barn ja.
Skjønner at det kanskje ble litt kjipt å være den eneste for gutten din. Det er derfor vi ønsker at de som sier de skal komme, kommer.
Men barna har det nok bedre enn vi tror

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 23:21   #109
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.198
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

"En fin blanding av klønete og frekt" var en god oppsummering. Noe mer fornuftig hadde det vært å si til dere at de har erfaring med at mange likevel ikke kommer i romjulen, og at de helst ser at man enten kommer de dagene eller melder seg av på forhånd, slik at det er lettere for dem å planlegge og disponere ansatte. Slik beskjeden var skrevet, synes jeg absolutt den høres irettesettende ut overfor dem som kanskje ikke har et sterkt nok behov etter barnehagens syn, og det kan de spare seg.

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg har ei god venninne som jobber i barnehagen, og hun forteller at det er mange som sender barna i barnehagen selv om de er hjemme selv. Kanskje dette var en dårlig måte å forsøke å få disse foreldrene til å allikevel ha barna sine hjemme?

Det synes jeg virkelig ikke barnehagen har noe med å blande seg opp i. Det er jo enda frekkere enn slik det var formulert.

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Ingen unger har vondt av å kjede seg.

Hva var det et argument for? At man heller bør holde ungene hjemme i romjulen, selv i de tilfellene der de kjeder seg og heller vil i barnehagen, fordi de ikke har vondt av å kjede seg?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 23:21   #110
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg synes den beskjeden var frekk og nedlatende fra barnehagen sin side.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 23:28   #111
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg har ei god venninne som jobber i barnehagen, og hun forteller at det er mange som sender barna i barnehagen selv om de er hjemme selv.

Øh, ja? Er det forbudt? Hvor mor eller far befinner seg har faktisk ikke barnehageansatte noe som helst med!

Divine, jeg hadde ikke blitt fornærmet, men jeg syns det var en særdeles merkelig beskjed.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 23:32   #112
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg har også opplevd mange som har ført på ungene for sikkerhets skyld. Ikke kult når man forventer 13 barn og sitter igjen med 4. Men jeg ville heller snakket med foreldrene enn å sende ut et generelt skriv. Jeg skjønner at noen må jobbe og dermed er avhengig av plassen de dagene, men argumentet om at ungene kjeder seg hjemme og dermed må i barnehage - det kjøper jeg ikke. Da får man jobbe litt for å finne litt underholdning.

Dette er et viktig poeng - og sikkert grunnen til at de sendte ut lapp nummer to.

Jeg forstår godt grunnen - men den var da utrolig dårlig formulert!!! (Men - typisk noe som "vår" styrer kunne ha skrevet, om det ikke var for at vi i styret hjelp henne litt med slikt...)

  Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 23:40   #113
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg har ei god venninne som jobber i barnehagen, og hun forteller at det er mange som sender barna i barnehagen selv om de er hjemme selv. Kanskje dette var en dårlig måte å forsøke å få disse foreldrene til å allikevel ha barna sine hjemme?

Og jeg synes fortsatt at selv om det er et tilbud vi har rett til å benytte, så syns jeg for barnas skyld at man bare benytter det om det er helt nødvendig. Og det er kanskje det barnehagen mener også?

Hvis du tenker over dette en gang til skjønner du kanskje hvor tøvete dette er.

Det kan være mange gode grunner til at barn er i barnehagen selv om foreldrene er hjemme. Det kan være at foreldre trenger en dag for seg selv, det kan være at de jobber med husarbeid eller må handle.

(Jeg synes f. eks. det er litt synd på store unger som trilles rundt i vogn på kjøpesentre hver lørdag. Kanskje hadde de hatt det bedre på et barnehjem enn hos foreldrene sine? Nei, jeg tror ikke det nei.)

  Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 23:45   #114
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg gjentar sikkert noe som alt er sagt. Barnehagen er et servicetilbud, så at man melder fra om barna benytter/ ikke benytter tilbudet bør være mer enn nok. Hva gjør disse arbeidsdagene så utrolig mye mer hellig enn andre? Det er da mange foreldre som har en fridag i uka, og har barna i barnehagen den dagen. Tenk om de hadde fått et slikt skriv; "vi vet du har blitt observert på et kjøpesenter, så har du virkelig behov for at "prinsen" skal være hos oss da?" Selvfølgelig satt veldig på spissen, men som sagt barnehgen må ta utgangspunkt i at foreldrene gjør en vurdering utfra sin situasjon hvorvidt barna bør være hjemme eller ikke. Hva vet vel andre om spesielle familiesituasjoner, eller at jula kan være en psykisk tung tid for mange. Jeg kan sikkert ramse opp mange ting som kan gjøre en dag eller to i barnhagen et kjærkommet avbrekk for noen rundt juletider. (Bare for å påpeke at det må jo ikke være jobb)

Hvis noen av "latskap" og kun det skulle ville ha barna i barnehagen, så har vel antageligvis barna det bedre i barnehagen enn hjemme også. Jeg er så heldig å ha fri hver jul og påske, og har jentene hjemme. Men kjenner jeg synes formuleringen av denne beskjeden provoserte meg litt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 23:46   #115
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.253
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Svarer på hovedinnlegget bare:

Jeg hadde satt pris på en annen formulering:

- Av hensyn til ferieavvikling setter vi pris på om kun de som virkelig trenger det melder at de ønsker plass i romjula

eller noe sånt. Og selvsagt i forkant, ikke i etterkant.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 23:51   #116
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Polyanna klarte å koke det ned i litt mer sømmelige former enn jeg, ble litt sint

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 00:20   #117
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg hadde nok gitt tilbakemelding til barnehagen hvis jeg hadde fått en slik lapp etter at påmeldingen var gjort Divine. Jeg skjønner at det er irriterende for de ansatte og egentlig ønske seg fri, og bli sittende med lite arbeid når romjulsdagene kommer fordi foreldrene ikke har meldt i fra. Dette gjelder forsåvidt andre typer jobber også. Da jeg jobbet i en kommune med åpent på julaften, var det to brukere eller noe sånt som meldte seg i løpet av hele dagen. Jeg har også jobbet i en butikk hvor det ikke var en kjeft som møtte opp i løpet av arbeidsdagen på julaften. Sånn er det når man jobber med service og er pliktig å holde et tilbud oppe å gå.

Vi fikk streng beskjed om å gi riktig tilbakemelding på romjula med tanke på de ansattes mulighet for avspasering. Det føltes helt greit, men så var dette en beskjed som ble gitt før vi ga tilbakemelding.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 00:24   #118
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Svarer på hovedinnlegget bare:

Jeg hadde satt pris på en annen formulering:

- Av hensyn til ferieavvikling setter vi pris på om kun de som virkelig trenger det melder at de ønsker plass i romjula

eller noe sånt. Og selvsagt i forkant, ikke i etterkant.



Med hensyn til "å melde på for sikkerhets skyld": det begyndte vi å gjøre etter to dårlige erfaringer, hvor vi ikke hadde meldt på podene p.g.a. ferieplaner, og da disse falt i vannet kunne ikke poden komme i barnehage/SFO likevel. Jeg skjønner behovet for personaldisponering, men siden vi betaler for disse plasser også når vi ikke bruker dem, er det utrolig surt når gutten sitter og surmuler hjemme fordi det er alt for dårlig vejr til å stå på ski, og alle vennene er i SFO. Eller at Dibmann var nødt til å flytte sin ferie p.g.a. sykdom på jobben, men minsten kan ikke komme i barnehage fordi vi 2 måneder tidligere meldte ifra om, at han tok ferie den uken. Så minsten ender opp hos naboen, mens vi betaler for plassen hans.

Dibmann jobber hele romjulen samt nyttårsaften, og jammen har ikke jeg lyst til å sitte alene hjemme med 2 kranglefanter. Har tenkt meg å levere minsten, og stå litt på ski med storebror.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 00:27   #119
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.198
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Svarer på hovedinnlegget bare:

Jeg hadde satt pris på en annen formulering:

- Av hensyn til ferieavvikling setter vi pris på om kun de som virkelig trenger det melder at de ønsker plass i romjula

eller noe sånt. Og selvsagt i forkant, ikke i etterkant.


Jeg synes "(...) setter vi pris på om kun de som er sikre på at de vil benytte seg av tilbudet, melder (...)" ville vært bedre. Jeg synes det er utidig av barnehagen å antyde at noen av familiene kan tenkes å ha for dårlige grunner til å ville la barna gå i barnehagen i romjulen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 00:35   #120
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I fjor sommer var sønnen min eneste barn i barnehagen i tre uker. Hadde jeg visst DET på forhånd, hadde jeg vel satt himmel og jord i bevegelse for å unngå det, men det var flere barn påmeldt, men de møtte ikke opp. Poden hadde det toppers, men jeg tror hun som tok seg av han, kjedet seg litt, natulig nok. Jeg følte meg som tidenes mest ufølsomme Tårnfrid, men hva kunne jeg gjøre? Etter den erfaringen, så har jeg virkelig IKKE dårlig samvittighet for å la han være i barnehagen to romjulsdager sammen med 16 andre barn.

lillegutt var aleine en uke i sommer med to ansatte mens jeg var alene på jobb Jeg hadde heller ikke ønsket det akkurat sånn... Det endte med at de ansatte tok med egne barn og lillegutt og dro på hoppeloppeland to av dagene, gikk på lang tur to av dagene, og dro på biltur og kjøpte is en dag og jeg tok litt kortere dager.

Svar på hovedinnlegget: kanskje de er redd for at folk helgarderer for å være føre var, og at de har fått fler unger enn de har voksne til - egentlig? Krøkkete formulering som gjør at det høres litt småfrekt ut, men sikkert et forsøk på å løse et praktisk problem.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no