Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kommentarer på offentlig blogg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-13, 13:33   #101
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Det er slike tråder som dette som gjør at jeg mener at moderatorene muligens burde gå inn å beskytte folk mot seg selv innimellom, selv om jeg er glad for å være på et forum med stor selvjustis.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:38   #102
Cecilie - interiørblogger
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 3
Cecilie - interiørblogger er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Bildet er offentlig det.
Ligger på www.google.no

Den ligger ikke ute på google, du har hentet bilde fra bloglovin som er fra min blogg som jeg igjen har rettighetene til siden det er MITT bilde. Men forventer jo ikke at du forstår det heller..

Cecilie - interiørblogger er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:39   #103
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av Cecilie - interiørblogger, her.

Den ligger ikke ute på google, du har hentet bilde fra bloglovin som er fra min blogg som jeg igjen har rettighetene til siden det er MITT bilde. Men forventer jo ikke at du forstår det heller..

Sjekk fakta før du anklager meg for løgn.

https://www.google.no/search?hl=no&q...DKT14QTF1oDACA

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:40   #104
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Eh ... Bildet ligger på google dersom du googler "utstoppet svane."

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:43   #105
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.731
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av Cecilie - interiørblogger, her.

Den ligger ikke ute på google, du har hentet bilde fra bloglovin som er fra min blogg som jeg igjen har rettighetene til siden det er MITT bilde. Men forventer jo ikke at du forstår det heller..

Bildet er ikke stjålet, det er kun lagt inn link med bildetags. Dersom du sletter det fra server vil ikke bildet vises her inne. Ja, det er ditt bilde, men du har lagt det ut offentlig på internett og det kan dermed googles.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:43   #106
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.506
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Men det at bildet ligger tilgjengelig via google, som kun er en søkemotor, betyr ikke at det er greit å linke til bildet, som ligger på en blogg, som atpåtil er lukket nå. Så det synes jeg faktisk du skal vurdere å ta bort, Sneglo, spesielt når du blir spurt om det av bildeeier.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:44   #107
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Sjekk fakta før du anklager meg for løgn.

https://www.google.no/search?hl=no&q...DKT14QTF1oDACA

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Eh ... Bildet ligger på google dersom du googler "utstoppet svane."

Bildet ligger vel ikke på google? Google viser treff på andre nettsider.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:45   #108
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Bildet ligger vel ikke på google? Google viser treff på andre nettsider.

Ja, selvfølgeig. My mistake.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:45   #109
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.559
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Alle bildene dine kommer opp dersom man googler bloggnavnet ditt.
Denne tråden - med ditt navn - er også åpen for Google. Du er dermed identifiserbar for en evt. arbeidsgiver eller samarbeidspartner, som Enhjørning sier.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:45   #110
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Bildet er ikke stjålet, det er kun lagt inn link med bildetags. Dersom du sletter det fra server vil ikke bildet vises her inne. Ja, det er ditt bilde, men du har lagt det ut offentlig på internett og det kan dermed googles.

Det kan googles, men det betyr ikke at det kan legges på andre nettsider uten at eier spørres - sånn egentlig. Og jeg er enig med Adrienne.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:47   #111
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.229
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Det er høfligst å fjerne bilder når man blir bedt om det av den som eier både bildet og det som avbildes. Det er ikke forbudt å bli trassig, og jeg skjønner at man kan bli det, men det er hyggeligere om man kan heve seg over trassen og være høflig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:47   #112
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men det at bildet ligger tilgjengelig via google, som kun er en søkemotor, betyr ikke at det er greit å linke til bildet, som ligger på en blogg, som atpåtil er lukket nå. Så det synes jeg faktisk du skal vurdere å ta bort, Sneglo, spesielt når du blir spurt om det av bildeeier.

Har ikke blitt bedt om å fjerne det faktisk, så ser ikke problemet.


Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Bildet ligger vel ikke på google? Google viser treff på andre nettsider.

Jo men det ligger jo når man søker på google.
At man linker til bilder på google er jo helt vanlig, og det er jo noe alle gjør.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:48   #113
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er høfligst å fjerne bilder når man blir bedt om det av den som eier både bildet og det som avbildes. Det er ikke forbudt å bli trassig, og jeg skjønner at man kan bli det, men det er hyggeligere om man kan heve seg over trassen og være høflig.

Som sagt, har ikke blitt bedt om å fjerne bildet.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:49   #114
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.914
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Som sagt, har ikke blitt bedt om å fjerne bildet.

Hvis hun sier at hun ikke liker at du poster bildet hennes her, så er vel det omtrent det samme?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:50   #115
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvis hun sier at hun ikke liker at du poster bildet hennes her, så er vel det omtrent det samme?

Vel, som sagt har hun ikke bedt meg fjerne bildet. Hun har kun passet på å kalle med dust. Så ser virkelig ikke problemet.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:51   #116
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.229
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av Cecilie - interiørblogger, her.

Jeg syns godt dere kan slutte nå.. Og legge ut bilde og holde på som dette er helt unødvendig. Dere har gått langt over streken -håper dere liker å såre andre bak feige alias - dere burde skamme dere - rett og slett..

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Som sagt, har ikke blitt bedt om å fjerne bildet.

Jeg tolket det øverste her som at hun ikke ville at du skulle legge ut bildet, selv om hun ikke eksplisitt formulerte det som en anmodning om å fjerne det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:51   #117
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.731
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det kan googles, men det betyr ikke at det kan legges på andre nettsider uten at eier spørres - sånn egentlig. Og jeg er enig med Adrienne.

Men det er jo noe som er ganske vanlig å gjøre på forum. Jeg bruker iallefall ofte google bildesøk for å kunne illustrere poster på forum. Da er det altså som oftest snakk om produktbilder fra produsenter, nettbutikker eller lignende, men jeg låner jo også noen ganger fra blogger dersom jeg ikke finner bra bilder fra produsent.

Føler det er annerledes dersom det er snakk om bilder av mennesker da, for da blir det mer privat. Iallefall så lenge det ikke er kommersielle bilder med modeller.

Kan være enig i at i denne saken kan man vel godt fjerne siden eier av bildet ber om det. Men hun har også mulighet til å fjerne det selv dersom det er noe hun ønsker ved å slette bildet fra bloggen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:52   #118
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tolket det øverste her som at hun ikke ville at du skulle legge ut bildet, selv om hun ikke eksplisitt formulerte det som en anmodning om å fjerne det.

Nei hun burde bedt om at det skulle fjernes da.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:53   #119
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Nå synes jeg du gjør deg barnslig vanskelig, Sneglo.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 13:53   #120
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.914
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer på offentlig blogg

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Vel, som sagt har hun ikke bedt meg fjerne bildet. Hun har kun passet på å kalle med dust. Så ser virkelig ikke problemet.

jeg skulle ønsker du kunne gjøre det fordi denne tråden er blitt litt dum og under sedvanlig FP-standard - så da hadde det vært fint om en var the better person.

mvh kan-ikke-alle-bare-være-venner-pøblis

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no