Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-12, 14:18   #101
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

En ting som irritere meg grønn er å sette frå seg ting på kjøkkenbenken eller enda verre, i kjøkkenvasken. Det tar ti sekund å sette det I oppvaskmaskina for søren.

Eg las en plass at all smårydding som tar under 1 minutt bør en aldri utsette. Det er en fin regel i grunn.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 14:56   #102
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.077
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Jeg må altså inn og takke dere, jeg har blitt skikkelig inspirert av denne tråden! Går og plukker med meg ting overalt jeg går, rydder med en gang og gjør sånne småting som nettopp å sette rett inn i oppvaskmaskinen. Det blir jo så mye finere! Ikke at jeg var veldig rotete fra før, men jeg merker at jeg tenker mer bevisst. Takk!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 14:56   #103
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

En ting som irritere meg grønn er å sette frå seg ting på kjøkkenbenken eller enda verre, i kjøkkenvasken. Det tar ti sekund å sette det I oppvaskmaskina for søren.

Dette irriterer vettet av meg også, og jeg har sagt ifra om det x antall ganger, i helt t y d e l i g tale, men i morges som mange andre morgener sto det ting i vasken, som jeg da måtte sette inn innimellom all påkledninga, pussetenninga, bleieskiftet, matboksordninga og frokostlaginga. Jeg ble bare muggen, tok med meg 75 % av ungene og dro til barnehagen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 15:02   #104
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Jeg har vel også hørt at et og annet frustrert utbrudd, type "tror dere virkelig at jeg har lyst til å rydde hele tiden? Er det rettferdig at jeg skal være slaven deres? Hva tror dere egentlig at det gjør med humøret mitt? " kan få både barn, mann og bikkje til å sprette opp og, eh, rydde. Og vaske. Og lage mat. Og legge seg uten protester. Og finne frem bok og vinglass og sjokolade.

Trikset er bare å time det riktig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 15:20   #105
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.624
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

En ting som irritere meg grønn er å sette frå seg ting på kjøkkenbenken eller enda verre, i kjøkkenvasken. Det tar ti sekund å sette det I oppvaskmaskina for søren.

Jeg har det sånn på jobben, men vet ikke hvem jeg skal kjefte på (kontorfellesskap).

Vi sliter også med å få det ryddig hjemme. Noe skyldes nok dårlige vaner og latskap, men jeg savner en litt mer skapplass. Løsning? Utbyggingsplaner.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 15:21   #106
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Skal eg gå frå sofaen på do tar eg med meg noko som skal i oppvaskmaskina, skal eg på soverommet tar eg med klær som er lagt sammen, skal eg i kjelleren og tromle klær tar eg med tomflasker.

Ja, akkurat slik er jeg også.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 15:25   #107
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har vel også hørt at et og annet frustrert utbrudd, type "tror dere virkelig at jeg har lyst til å rydde hele tiden? Er det rettferdig at jeg skal være slaven deres? Hva tror dere egentlig at det gjør med humøret mitt? " kan få både barn, mann og bikkje til å sprette opp og, eh, rydde. Og vaske. Og lage mat. Og legge seg uten protester. Og finne frem bok og vinglass og sjokolade.

Trikset er bare å time det riktig.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 15:41   #108
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har vel også hørt at et og annet frustrert utbrudd, type "tror dere virkelig at jeg har lyst til å rydde hele tiden? Er det rettferdig at jeg skal være slaven deres? Hva tror dere egentlig at det gjør med humøret mitt? " kan få både barn, mann og bikkje til å sprette opp og, eh, rydde. Og vaske. Og lage mat. Og legge seg uten protester. Og finne frem bok og vinglass og sjokolade.

Trikset er bare å time det riktig.

Er åpenbart dårlig på timing, for her funker det ikke.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 17:26   #109
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Jeg har blitt rent inspirert i dag og har lagt en plan for at "ALT skal ha sin plass" skal praktiseres her. Så nå har jeg rydda i tegnesaker et roteskap i stua og fått mye bedre orden. Nå gjenstår det bare å holde orden og få det inn i nøtta til han andre voksne i husholdningen.

Også har jeg svidd av noen tusen på Elfasystem som skal i loftsboden, så der skal også alt får sin plass.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 17:37   #110
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er åpenbart dårlig på timing, for her funker det ikke.

Ikke her heller.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 17:44   #111
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

En ting som irritere meg grønn er å sette frå seg ting på kjøkkenbenken eller enda verre, i kjøkkenvasken. Det tar ti sekund å sette det I oppvaskmaskina for søren.

Eg las en plass at all smårydding som tar under 1 minutt bør en aldri utsette. Det er en fin regel i grunn.

Å, ja, hva feiler det sånne? Det er de samme som legger smørkniver på benken og kaffeskjeer rundt om. Og setter ny dorull oppå den tomme, slik at andre må kaste den. Og legger aviser på gulvet. Dummingene.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 17:44   #112
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Det som irriterer meg mest er at eg kan rydda og organisera, men eg bur saman med ein som er selektiv blind, og temmeleg døv til tider. Han ser ikkje rot, og høyrer ikkje etter. Så eg rydder og rydder, og han roter og roter.
Eg har gjort fleire forsøk på å få han til å forstå at det er betre å rydda litt kvar dag, men når tydelegvis ikkje inn. Så eg rydder min del mens hans rot flyter, noko som gjev litt (for meg) artige konsekvenser. Akkurat no slapper eg av etter middag, mens han panikkrydder huset fordi søster hans kjem innom. Han seier ingen ting, fordi han veit kva eg meiner om den saken. Det er hans del som er bomba.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 09:16   #113
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.894
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er åpenbart dårlig på timing, for her funker det ikke.


Ikke her heller.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:15   #114
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Det eneste som funker er jo å rydde, og å piske ungene sine til å rydde, for å m o t i v e r e dem til å rydde, se det har jeg omtrent slutta med. Bortkastet energi har jeg funnet ut.
"Det er jo så mye hyggeligere om vi har det ryddig rundt oss, og det er lettere å finne ting man trenger om de ligger på plassen sin". DAH!

Jeg får noen anfall innimellom, og blir skikkelig bitchemamma i noen dager, men så gir jeg opp, og vi faller tilbake til gamle synder, hvor heimen ser ut som et nedslagsfelt. Jadda, sånn går nu dagan.

De har faste oppgaver de skal gjøre, men jeg må mase, mase, mase, og det er jeg ganske lei av må jeg si...men da får de heller ikke ukelønn, så sånn sett sparer jeg jo penger om ikke annet

"Du kan ønske til du blir blå i fjeset, men så lenge du ikke gjør noe for fellesskapet, hvorfor skal jeg gi deg noe som helst utover det du m å ha"?

  Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:21   #115
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Vi merker forskjell etter vi har flyttet, i hovedsak ift oppbevaring. Men vi prøver å ha rutiner. Og hos oss er det sånn at barna har leker på rommet sitt (det er stort), de kan ta de ned - men må ta de med opp igjen når de er ferdige.

Jeg har kommode med oppbevaring av diverse «rot» og papirer på stua, sånn at rotet iallefall blir gjemt bort. Jeg har gode oppbevaringsmuligheter til skittentøy på badet, og vi har mange knagger som ting kan henge på (klær), sånn at det ikke flyter.

Og jeg rydder litt hele tiden. Tar med meg noe hele tiden. Og vi rydder alltid opp etter middag, sånn at vi kan sette oss med god samvittighet.

Vi har det ikke så rent, men jeg må ha system for å ha det litt ryddig.
Men nå bor vi i litt oppussing, og det er utfordrende, for da flyter det litt mer enn jeg er glad i.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:34   #116
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er åpenbart dårlig på timing, for her funker det ikke.

Ikke her heller.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 11:01   #117
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Jeg har det ryddig fram til Husets Herre kommer hjem og strør om seg med halvdrukne kaffekopper, sure sokker, glemte pc-dingser og generelt mannerot.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 11:24   #118
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Både jeg og mannen er ganske ryddige av oss da, tror jeg. Vi er ikke sånn at vi lar mat stå igjen på kjøkkenbenken, middagen på bordet i flere timer etc. Vi er ganske gode på å ta det etter hvert. Ikke hele tiden, men som regel.

Klær tror jeg nesten vi ikke har på stua og sånn. Eneste er evt min cardigan som henger over en stol, eller noen vesker Men nå har jeg ordnet meg oppheng til de også I gangen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 11:25   #119
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Det flyter til tider hos oss også. Jeg må innrømme at jeg ikke har fått utdelt det beste ryddegenet, men jeg klarer fint å ordne opp i mitt eget rot. Problemet er når det er 3 andre som roter i tillegg og ikke rydder opp Mannen har ryddegen, men han har resignert litt. Så lenge kjøkken og stue er noenlunde, så går det bra.

Hovedproblemet hos oss er at det samler seg på alle flater. Vi kan ikke ha ledige flater for der legges ting hele tiden og det forsvinner jo aldri.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 11:26   #120
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Men. Om feks Pjokken bare slenger fra seg ytterklærne i vår LILLE gang, og jeg ser det en stund etterpå. Så tar jeg alltid han med tilbake, og ber han henge opp. Jeg gjør det ikke for han. Og det blir av og til hyl og grining og jeg er så sliiiiiiiiiiiiten
Men han får pent gjøre det. Og kanskje til slutt lærer han at det kan være lik så greit å henge opp klærne med en gang han tar de av.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no