Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

AMK, Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 13:52   #101
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AMK, Oslo

Kanina: Ja, det er helt sant, man skulle/burde formulert seg sånn og sånn. Og jeg er helt sikker på at man nok ville formulert ordene perfekt hadde det ikke vært for at man møter på sånne innringere stadig vekk. Ikke bare i helgene når folk drikker, men på hverdagene, og mange, mange ganger om dagen. Det er så klart jobben man har, men det er vanskelig for andre å vite hvordan det er å ta imot så mye dritt som det (spesielt) AMK-Oslo gjør. Klart det gjør noe med en, man er da ikke roboter. I tillegg har AMK mye kontakt med annet helsepersonell som ikke alltid oppfører seg fint heller. Og det kan bli mye i løpet av en dag, og selv om man er trent og burde vite bedre, kan det toppe seg. Det blir nesten umulig å ikke ta det personlig. Jeg har gått gråtende fra vakt mange ganger, og i begynnelsen lå jeg gjerne våken om natta og tenkte på det som hadde blitt sagt. Jeg synes det blir veldig feil å si at AMK bare får ta seg sammen og ta imot dritten, for som jeg nevnte tidligere, det er sjelden noe problem å skille på mennesker som er i sjokk og som bare er regelrett bedritne. Så selv om jeg er enig i at operatøren burde vært høfligere, forstår jeg veldig godt operatøren. Jobben ble likevel gjort, ambulansen ble sendt, for å prøve å snakke den type sinte innringere til fornuft, har av erfaring sjelden noe for seg.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 14:18   #102
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AMK, Oslo

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Kanina: Ja, det er helt sant, man skulle/burde formulert seg sånn og sånn. Og jeg er helt sikker på at man nok ville formulert ordene perfekt hadde det ikke vært for at man møter på sånne innringere stadig vekk. Ikke bare i helgene når folk drikker, men på hverdagene, og mange, mange ganger om dagen. Det er så klart jobben man har, men det er vanskelig for andre å vite hvordan det er å ta imot så mye dritt som det (spesielt) AMK-Oslo gjør. Klart det gjør noe med en, man er da ikke roboter. I tillegg har AMK mye kontakt med annet helsepersonell som ikke alltid oppfører seg fint heller. Og det kan bli mye i løpet av en dag, og selv om man er trent og burde vite bedre, kan det toppe seg. Det blir nesten umulig å ikke ta det personlig. Jeg har gått gråtende fra vakt mange ganger, og i begynnelsen lå jeg gjerne våken om natta og tenkte på det som hadde blitt sagt. Jeg synes det blir veldig feil å si at AMK bare får ta seg sammen og ta imot dritten, for som jeg nevnte tidligere, det er sjelden noe problem å skille på mennesker som er i sjokk og som bare er regelrett bedritne. Så selv om jeg er enig i at operatøren burde vært høfligere, forstår jeg veldig godt operatøren. Jobben ble likevel gjort, ambulansen ble sendt, for å prøve å snakke den type sinte innringere til fornuft, har av erfaring sjelden noe for seg.

Nettopp. Og jeg synes det er helt sinnsykt at på den ene side så skal "privatpersoner" få lov til å oppføre seg akkurat som de vil, mens mennesker som er på jobb "skal være profesjonelle" og dermed settes ofte helt uvirkelige krav til. Det gjelder alt av servicejobber, lærere, sosionomer, barn, politi etc.

Mennesker er mennesker og alle kan ta seg en del sammen, og ingen klarer det alltid.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 14:23   #103
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AMK, Oslo

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er vel dette som folk reagerer på som "oppdragende". (Det er i alle fall det jeg reagerer på) Jeg kan ikke se noen som helst grunn til at den som sitter på AMK skal rette på språket til de som ringer inn. Jeg synes ikke forpult er noe sjarmerende ord (men har brukt det selv), men det har jo absolutt ingenting med den medisinske tilstanden til vedkommende som er dårlig.

I: Hør da, slutt å mas, å, bare send en jævla forpult ambulanse!
M: Det er ikke noe forpult ambulanse. Det er ikke det det heter.


Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er absolutt lov å be vedkommende roe seg ned og snakke til deg på en ordentlig måte.

Ja, men det synes jeg ikke AMK gjorde her? Jeg synes det var lite beroligende prat fra AMK egentlig, med tanke på at folk som ringer inn både kan være hysteriske, fortvilt og i sjokk.

Det er der jeg synes forskjellen kommer inn, på privatperson og de som er på jobb. De er jo på jobb FOR å takle hysteriske og redde folk, selv om kommunikasjon kan slå litt feil ut pga kultur og språk.

Men slike ting er det uansett vanskelig å ta stilling til ut i fra logger/media etc synes jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 18:02   #104
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.100
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AMK, Oslo

Vi er vel alle enige om at AMK kunne løst dette annerledes, men også at det er lett i ettertid (og for oss..) å si hvordan det kunne vært gjort. Når det er sagt: Jeg hørte denne gjengen uttale seg på TV rett etter hendelsen. Og hvis det som kom fram der er representativt for hvordan de uttrykker seg, forstår jeg nesten at de ikke får hjelp jeg. Ikke som en straff, men fordi det rett og slett ikke høres seriøst ut. Uttalelser av typen "min far døde, nå døde min mor - takk Norge!" hører ingen steds hjemme. Vi snakker jo i tillegg her om en kvinne som ikke hadde lovlig opphold i landet. Uten at hun skal nektes hjelp av den grunn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 20:00   #105
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: AMK, Oslo

Jeg har nå hørt på lydfilene.
Jeg må bare si at jeg er rystet. Dypt rystet. Sjokkert.
De prøvde så godt de bare kunne å få hjelp såvidt jeg kan høre. De høres ut til å ha gjort så godt de bare overhode kunne for å få hjelp.

  Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 21:15   #106
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: AMK, Oslo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har nå hørt på lydfilene.
Jeg må bare si at jeg er rystet. Dypt rystet. Sjokkert.
De prøvde så godt de bare kunne å få hjelp såvidt jeg kan høre. De høres ut til å ha gjort så godt de bare overhode kunne for å få hjelp.

Fleiper du eller? SÅ godt de bare overhode kunne? Je je, suge, pule.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:21   #107
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: AMK, Oslo

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Fleiper du eller? SÅ godt de bare overhode kunne? Je je, suge, pule.

Har du hørt på det selv?
Hvis ikke tror jeg du skal gjøre det.

  Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:27   #108
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: AMK, Oslo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Har du hørt på det selv?
Hvis ikke tror jeg du skal gjøre det.

Jada. Synes du de var villige til å forklare situasjonen til hjelp for operatøren?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:35   #109
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AMK, Oslo

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jada. Synes du de var villige til å forklare situasjonen til hjelp for operatøren?

Det er stor forskjell på om folk sier noe med gråtkvalt stemme eller en forbannet stemme. I dette tilfelle er det jo bare å høre på opptaket så kan man gjøre seg opp en mening. Det skader i alle fall ikke.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:36   #110
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AMK, Oslo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har nå hørt på lydfilene.
Jeg må bare si at jeg er rystet. Dypt rystet. Sjokkert.
De prøvde så godt de bare kunne å få hjelp såvidt jeg kan høre. De høres ut til å ha gjort så godt de bare overhode kunne for å få hjelp.

Har vi hørt samme opptak?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 22:43   #111
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: AMK, Oslo

Disse lydklippene var jo også redigert. Og det var tydelig hva journalistene ville få frem her.

Jeg synes nok han første på AMK tok vel lett på dette, men det virket tydelig på meg at det var språkproblemer der. Komentaren om "forpult det er ikke det det heter" var vel den setningen som ble mest endret for meg på lydfil.

På lydfilen gjøres det et poeng av at en av de på AMK komenterer at dette høyst sansynlig er en bagatell. Tror du ikke de sier dette av erfaring. Selv med siling og utspørring er det mange turer til bagateller og de blir vel preget av det.

Når det er sagt synes jeg det er rart at AMK ikke spør om flere detaljer i klipp 1. MEN det er ingen avrunding på den samtalen. I en nødsituasjon holdes du gjerne på tråden en stund.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 23:39   #112
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AMK, Oslo

Jeg syntes å høre folk som var svært opprørt og hadde problemer med å forklare situasjonen og fortvilelsen muntlig for operatøren (enten det er språk/atferdsproblemer/krise/idioti som er årsaken, vanskelig å vite) og operatør(er) som ikke brukte en kalori på å forsøke og berolige og roe ned situasjonen. Jeg kan ikke huske at jeg leste dette i loggen, men jeg hørte iallefall på TV2 tidligere noe slikt:

M: "Nå må du roe deg ned!"
I: "Ja, jeg skal prøve å roe meg ned!"
M: "Ikke skrik sånn til meg!"

Og slik kunne jeg holde på en god stund, med eksempler på uttalelser som er direkte provokative framfor å være dempende. Jeg forstår at det er vanskelig å ta sånne telefoner på strak arm. Jeg har selv fått beskjed om at trynet mitt skal knuses og at folk skal stå utenfor å vente på meg når jeg er ferdig på jobb. Eller at bygget jeg sitter i skal bombes. Av folk som er troende til å gjøre det. Slike uttalelser er uansett totalt uakseptable og bør politianmeldes og straffeforfølges. At trusler og stygg munnbruk skaper opprør innvendig er fullt forståelig, også at profesjonaliteten tidvis kan glippe i en slik situasjon. Min mening er allikevel at når man har med ustabile tosker av noen mennesker å gjøre så har man som profesjonell fortsatt en ansvar for sin del av kommunikasjonen. Som nyutdannet skyldte jeg ofte på brukeren hvis samtalene gikk ræva, brukeren truet eller brukte stygge ord. Brukeren var håpløs = jeg var uten ansvar. Men etter at jeg via veiledning endret min adferd (blant annet ved å være obs på å unngå provokative uttalelser, samt det å være opptatt av å berolige) så falt antallet aggresjonsutbrudd og trusler drastisk. Det gjorde selvsagt ikke tidligere uttalelser a la "Fittekjerring!" eller "Jeg skal knuse trynet ditt!" noe bedre, men det viste at jeg også hadde et ansvar og påvirkningsmulighet i samtaler med absurd utagerende mennesker å gjøre. Nå skal det sies at det å se sin rolle i en slik situasjon krever ganske mye hard jobbing fra den profesjonelle sin side, og jeg antar at håndtering av utagerende brukere ikke akkurat er hovedfaget til en sykepleier på AMK. Jeg mener allikevel at man ikke må være utdannet psykolog eller krigsmegler for å se at samtalen bar veldig feil av sted profesjonelt sett. Hvis operatøren hadde tatt signalet; "Så flott at du skal roe deg nå, slik at jeg får den informasjonen jeg trenger." framfor "Ikke skrik til meg!", brukt tid på å berolige og sløyfe mange andre klart provokative uttalelser så ville nok samtalene ha utviklet seg annerledes.

Jeg håper at konklusjonen på denne saken blir at det i AMK blir satt fokus på hensiktsmessig håndtering av ustabile/utagerende brukere, og at direkte rasistiske utsagn som framkom av denne samtalen (og som får overraskende lite oppmerksomhet synes jeg, iallefall sammenlignet med Farah-saken hvor rasismekortet var svakere) ikke blir rettferdiggjort. I tillegg til at potensielle trusselbærere lærer at det å bruke trusler som våpen svært sjelden bærer frukter i positiv forstand.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 13-01-10 kl 23:45.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 08:06   #113
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: AMK, Oslo

Irma sa det mye bedre enn meg.

  Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 08:17   #114
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AMK, Oslo

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi er vel alle enige om at AMK kunne løst dette annerledes, men også at det er lett i ettertid (og for oss..) å si hvordan det kunne vært gjort.

Enig, jeg har også tenkt hvordan det var for hver og en av oss hvis alt vi sa på jobb ble tatt opp på bånd og til enhver tid kunne frigis pressen. Ikke for det, jeg har ingen situasjoner på liv og død i mitt arbeid, men ta for eksempel sykepleiere og leger. Man er som nevnt tidligere i tråden kun et menneske, uansett hva slags yrke man har.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 08:21   #115
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AMK, Oslo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har nå hørt på lydfilene.
Jeg må bare si at jeg er rystet. Dypt rystet. Sjokkert.
De prøvde så godt de bare kunne å få hjelp såvidt jeg kan høre. De høres ut til å ha gjort så godt de bare overhode kunne for å få hjelp.

Vi kan umulig ha hørt samme klipp. På AMK har man startkort man følger, uansett case. Første spørsmål er HVOR er pasienten - dette er man nødt til å ha spikret først, det hjelper ikke at innringer snakker om hvor dårlig svigermor er, når man ikke vet hvor hun er. Som du sikkert vet jobber det flere mennesker på AMK, så ressurskoordinator kan bryte inn i samtalen og spørre om adresse hvis noe skulle være uklart. Man SKAL altså sikre adresse, kommune og hvilket telefonnummer vedkommende ringer fra først. Blir linjen brutt eller noe, må operatøren ringe opp igjen til pasient/innringer, så da er det viktig at innringer oppgir hvilket nummer han eller hun ringer fra, slik at man kan kontrollere at opprinnelsesmarkeringen er riktig. Deretter spør man HVA er problemet. I den rekkefølgen.

Operatøren sier i lydklippet at hun er i ferd med å sende ut ambulanse, hun må bare få svar på noen spørsmål først. Det at han legger på og ringer opp igjen forårsaker også et tidstap her. Når han ringer på igjen, er det neppe samme personen som tar telefonen, og da må den nye opertøren finne turen og prøve å sette seg inn i saken. Ergo stille spørsmål på nytt. Det at innringer også sier at svigermor blør eller noe, viser jo også at det er vanskelig å avgjøre hastegraden når innringer gjør det så vanskelig for operatøren å innhente nødvendig informasjon om pasienten. Det ringer stadig vekk folk og forlanger ambulanse til kutt i fingeren og lignende.

Ved å sikre alle disse opplysningene hjelper man absolutt innringer og pasient. Jeg skjønner ikke helt hva det er med spørsmålene til operatøren du mener er lite til hjelp? Det er først når innringer blir ufin og frekk at operatøren kommenterer det. Jeg oppfatter her en innringer som ikke samarbeider og svarer på spørsmålene, og som bare er ute etter å true og være ufin. Det virker ikke som han prøver å hjelpe svigermor, det virker som han prøver å hevde seg på et vis, og han behandler operatøren som en "sendegutt" som bare har med å adlyde hans ordre!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 08:48   #116
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: AMK, Oslo

Jeg har hørt flere lydklipp. Jeg opplever operatøren som ubehagelig først. Jeg opplever de som ringer inn som panikkslagne og desperate etter å klare å få frem saken, prøve å svare og få dette til. Jeg opplever dem ikke som det aller minste ufine før operatøren er godt i gang.

For meg er det tydelig at de ikke får med seg at ambulansen er sendt.

  Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:36   #117
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.440
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: AMK, Oslo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

For meg er det tydelig at de ikke får med seg at ambulansen er sendt.

Det oppfatter ikke jeg heller, jeg skulle ikke selv ha oppfattet det, nemlig.

Jeg skulle ha oppfattet at de ikke hadde sendt noen bil. Jeg er ellers enig med Irma. Innringeren sier jo ting som absolutt ikke bør sies, men jeg syns at AMK mer eller mindre burde ha ignorert det (foruten den delen med å sende politi) og konsentrert seg om å roe ned vedkommende og få frem informasjon.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 23:22   #118
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: AMK, Oslo

Overlagt drap, faktisk.... Mao at AMK på forhånd planla å drepe deres mor. Jeje.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=593416

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 23:31   #119
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: AMK, Oslo

Fin måte å miste all sympati...

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 11:41   #120
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: AMK, Oslo

Nå tar jeg vel ikke akkurat VG for å være en veldig seriøs kilde til korrekt informasjon. VG skal bare selge aviser, og er nok ikke mest opptatt av å gi riktig informasjon. De klipper og limer inn det som fenger mest. VG = avisenes Se&Hør i min verden.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no