Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? (Tråd II)

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-16, 10:21   #101
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.023
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

For første gang strikker jeg strømper. Mariusmønster i kvikk lunchfarger. Det går treeeegt da det er så som så med tålmodighet og telling. Men etter at jeg fikk tak i 30 cm rundpinne, og slapp å stikke med 5 pinner går det adskillig bedre. Det gjør det.

Kanskje jeg blir ferdig til neste påske.

Ville bare tipse om magic loop, som er en uendelig mye bedre måte å strikke på i stedet for å bruke 5 pinner/små rundpinner:
(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Du kan til og med strikke to sokker samtidig - helt genialt:

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Det kan være litt knølete helt i starten, før man har blitt vant til teknikken, og jeg ville nok begynt med å strikke en av gangen, Men jeg bruker alltid magic loop nå som jeg har lært det, og strikker alltid sokker, votter og ermer til gensere/jakker samtidig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 11:01   #102
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg strikker ermene på vimpelgenseren jeg strikker til Hiawata med magic loop. Jeg tror nesten det er magic loop sin fortjeneste at jeg holdt interessen for strikking oppe i denne omgangen, og fortsatte etter at jeg hadde gjort ferdig jakken jeg strikket sist. Jeg hadde begynt å grine om jeg hadde strikket ett erme, og deretter var nødt til å gjøre det samme igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 11:10   #103
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Skal me sjå. Eg har kjappstrikka seleskjørt på pinnane, ein islandgenser til mannen og ei bøvertun kofte til meg sjølv. Og jammen meg så ligger det garn klart til ein genser til meg sjølv og.
Må strikke på genseren til mannen, men vil helst strikke på kofta mi.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 11:17   #104
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.977
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ville bare tipse om magic loop, som er en uendelig mye bedre måte å strikke på i stedet for å bruke 5 pinner/små rundpinner:


Enig. Strikking ble helt forandret for meg etter at jeg oppdaget magic loop. Jeg fikk aldri overgangen mellom pinnene pene med strømpepinner, men med magic loop er det ingen kunst.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 13:33   #105
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg strikker Go'morgengenser fra Marte Helgetun, litt kjedelig siden det ikke er mønster.
Men jeg kan variere litt, har en lue i Fair Isle liggende i kurven og en genser til W, men den er også litt kjedelig fordi den er ensfarget.
Men jeg har godt utvalg i sokkegarn, og jeg har kjøpt noe lammeullsgarn fra Danmark som bare roper på meg. Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jakke jeg skal velge.
http://www.ravelry.com/patterns/library/hedgerow
Eller denne
http://www.ravelry.com/patterns/library/orkney

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 17:16   #106
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ville bare tipse om magic loop, som er en uendelig mye bedre måte å strikke på i stedet for å bruke 5 pinner/små rundpinner:

Takk for tipset, jeg kjøpte en 80 cm rundpinne til det formålet,men så tipset mamma meg om en pitteliten rundpinne på 30 cm, og nå er jeg er straks ferdig med en strømpe, og mangler bare foten på den andre, så jammen går det unna.

Nå har jeg lovet mannen at jeg skal strikke mariusgenser til han. Jeg må skylde på sukkerrusen fra inneholdet i påskeegget.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 17:50   #107
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.105
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Er i gang med denne.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (8,3 KB, 38 visninger)
__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 19:57   #108
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Er i gang med denne.

Den var fin.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no