Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er denne Bergans-jakka litt jentete?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 13:53   #101
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det blir ikke mindre press på barna når foreldrene gir etter for "det er jentefarge/guttefarge"-sutring.

Come on, dette er en kamp det er verdt å ta, og holdningene begynner hos foreldrene. Gjennomføringen av holdningene også.

Nei, men unngår en at barna blir terget for det så synes jeg faktisk at det er greit å gi etter. Jeg tvinger ikke poden til å gå med en rosa genser fordi jeg synes det er fint, hvis han ikke vil gå med den fordi han blir terget når han har den på seg.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 13:55   #102
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Det var da voldsomt til engasjement
Jeg tror gutter over en viss alder vil synes at dette er en litt jentete jakke på grunn av pynten. De som roper her burde vel heller være fornøyde med at mange synes en mørkeblå jakke ser jentete ut



Nå synes jeg du overfortolker en bitteliten smule, gitt. Min holdning er at jeg ikke har råd til å kjøpe klær til barna som de ikke vil bruke. Jeg har 4 barn, hvorav eldste er jente. Jeg har ikke tall på antall "duste-diskusjoner" jeg har hatt med min sønn om hva han kaller jentete og hva som faktisk er det -særlig med tanke på å arve ytterklær og sportsklær. Jeg har bare innsett at i en viss alder er gutter helt "idjåtter" når det gjelder å være redd for at noe skal se jentete ut. For min pode, inntraff det omtrent samtidig som skolestart. Før det, syntes han rosa og lilla var nydelige farger (og jeg kjøpte selvsagt klær i de fargene til ham), det var helt greit å leke med dukker osv. Jeg synes det er helt idiotisk at både kles- og lekemarkedet er så kjønnsdelt, og prøver virkelig å innprente gode holdninger i barna mine (som for eksempel å kjøpe "jentefarger" på klærne og bevisstgjøre ungene på at type leker, filmer, spill osv ikke er bare for jenter eller gutter), men det hjelper ikke så mye akkurat i den alderen han er i nå (han går i 6. klasse). Jeg synes det både blir dumt og rart å tillegge oss de meningene du skriver her, og jeg tror også at du kanskje vil se på det litt annerledes når sønnen din blir noe eldre. Som jeg skrev i mitt første innlegg, synes jeg jakka er unisex opptil en viss alder, men så tror jeg mange gutter ville synes den har for feminine detaljer, og dermed ikke ville brukt den. DET var det jeg ville formidle til trådstarter, så hun kunne unngå å bruke masse penger på en jakke som kanskje ville blitt hengende i skapet.

Helt enig.

  Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 13:58   #103
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det blir ikke mindre press på barna når foreldrene gir etter for "det er jentefarge/guttefarge"-sutring.

Come on, dette er en kamp det er verdt å ta, og holdningene begynner hos foreldrene. Gjennomføringen av holdningene også.


Nei klær til skolebarn der man har reelle valgmuligheter er for meg overhode ikke kamper som er verdt å ta. Jeg driter i hva de går i, så lenge de er passe mainstreame nok til at de selv føler at de passer inn, og jeg har råd til å kjøpe klær som er akseptable. Det unike og selvstendige kommer en dag uansett, og grunnskolen er ikke stedet for å statuere kjønnenes "likeverd" i forhold til klær og utstyr. Det er nok press som det er, om de ikke skal skille seg på en måte de ikke ønsker selv. Der må de møte verden alene, og kan jeg bidra til å gjøre det litt enklere, så gjerne det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:04   #104
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.708
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Vel, den blå var i alle fall fin, som i at JEG kunne tenkt meg den (mye finere enn "jenteutgaven")

Klarer ikke sette ringeren på det, den går fint som unisex, men måte jeg velge gutt eller jente hadde jeg sagt jente selv om Bergans sier gutt. Går for unisex jeg, og den var fin. Finnes den i voksenstr? *ønske seg*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:10   #105
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det blir ikke mindre press på barna når foreldrene gir etter for "det er jentefarge/guttefarge"-sutring.

Come on, dette er en kamp det er verdt å ta, og holdningene begynner hos foreldrene. Gjennomføringen av holdningene også.

Jeg tror du har usedvanlige samarbeidsvillige barn.

Jeg forsøkte å ta kampen, men måtte gi opp. Snuppa var altså 18 måneder da hun la seg ned på gulvet i butikken og hylte fordi jeg skulle kjøpe i brun jakke og hun ville ha jooooooosa. Jeg hadde heller ikke ant at det var mulig hvis jeg ikke hadde opplevd det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:15   #106
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Nei, men unngår en at barna blir terget for det så synes jeg faktisk at det er greit å gi etter. Jeg tvinger ikke poden til å gå med en rosa genser fordi jeg synes det er fint, hvis han ikke vil gå med den fordi han blir terget når han har den på seg.


Unger finner alltids noe å terge for. Om det er fargen eller bladene på jakka slipper man ikke så verst unna.

Et sted må man begynne, om man lar være å tro at sønnen ender opp som en garlic girl fordi han har noe som noen kanskje kan tolke til noe feminint, kan det hende sønnen ikke bryr seg med om noen uopplyste tror at dette er noe man kan terge for.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:16   #107
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror du har usedvanlige samarbeidsvillige barn.

Jeg forsøkte å ta kampen, men måtte gi opp. Snuppa var altså 18 måneder da hun la seg ned på gulvet i butikken og hylte fordi jeg skulle kjøpe i brun jakke og hun ville ha jooooooosa. Jeg hadde heller ikke ant at det var mulig hvis jeg ikke hadde opplevd det.


Ja, jeg har samarbeidsvillige barn, men at det finnes en del i spekteret midt i mellom der er vel ikke så usannsynlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:23   #108
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

aC har kanskje samarbeidsvillige barn, mens Tjorven ikke har det. Poenget er vel egentlig at det burde være mulig å kjøpe klær til barn uten at det er klær til enten er JENTE eller GUTT. Friendsdressene jeg viste frem er et slikt eksempel. Min jente ville også kastet seg på gulvet og sparket om jeg hadde prøvd å kjøpe den svarte dressen. Hadde det derimot vært en blå, rød, grønn eller noe annet "midt i mellom" hadde ikke protestene vært like store. Sånn som det er nå (i veldig mange sammenhenger) er forskjellen på klærne så utrolig stor så jeg skjønner barna også. Jeg trives heller ikke herredress (for å sette det på spissen).

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:23   #109
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Unger finner alltids noe å terge for. Om det er fargen eller bladene på jakka slipper man ikke så verst unna.

Et sted må man begynne, om man lar være å tro at sønnen ender opp som en garlic girl fordi han har noe som noen kanskje kan tolke til noe feminint, kan det hende sønnen ikke bryr seg med om noen uopplyste tror at dette er noe man kan terge for.

He he he, hvor i all verden ut fra mine innlegg kan du se at jeg er redd gutten min skal ende opp som en garlic girl?????
Det er vel heller det at jeg ikke vasser i penger og ikke vil kjøpe en jakke som blir hengende i skapet fordi han finner ut at det er en "jente" jakke.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:24   #110
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Dette er noen ganger et rart forum. Det er greit at en 4-åring blir vegetarianer, men at ungene skal få velge farge på en jakke er fryktelig.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:27   #111
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Dette er noen ganger et rart forum. Det er greit at en 4-åring blir vegetarianer, men at ungene skal få velge farge på en jakke er fryktelig.

Ja det høres nesten ut som om det er like ille som å misshandle dem.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:28   #112
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

He he he, hvor i all verden ut fra mine innlegg kan du se at jeg er redd gutten min skal ende opp som en garlic girl?????
Det er vel heller det at jeg ikke vasser i penger og ikke vil kjøpe en jakke som blir hengende i skapet fordi han finner ut at det er en "jente" jakke.

Det var generelt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:30   #113
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Dette er noen ganger et rart forum. Det er greit at en 4-åring blir vegetarianer, men at ungene skal få velge farge på en jakke er fryktelig.

Hvor i alle dager leser du at det er galt at barnet skal få velge farge på jakka?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:45   #114
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Hadde det derimot vært en blå, rød, grønn eller noe annet "midt i mellom" hadde ikke protestene vært like store. Sånn som det er nå (i veldig mange sammenhenger) er forskjellen på klærne så utrolig stor så jeg skjønner barna også. Jeg trives heller ikke herredress (for å sette det på spissen).

Ikke sant. Man blir tvunget ut til ytterpunktene.

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Dette er noen ganger et rart forum. Det er greit at en 4-åring blir vegetarianer, men at ungene skal få velge farge på en jakke er fryktelig.

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Ja det høres nesten ut som om det er like ille som å misshandle dem.

Jeez, det var da voldsomt til såre tær og massive overdrivelser. Ingen sier at barn ikke skal få velge farge på jakke, men vi foreldre trenger vitterlig ikke å fore redselen for å bli tatt i feil farge heller?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:49   #115
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Ja det høres nesten ut som om det er like ille som å misshandle dem.

Det er ikke noe galt med tråden din, ei heller noe galt i at du startet den. Dette er en bra ting å diskutere, og det tvinger folk til å tenke. Good, good!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 14:53   #116
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er ikke noe galt med tråden din, ei heller noe galt i at du startet den. Dette er en bra ting å diskutere, og det tvinger folk til å tenke. Good, good!

Jepp, men av og til høres ting veldig dramatisk ut
Men ja, det er bra å få en tankevekker innimellom.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 15:09   #117
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Jeg syns det var en nydelig farge på den jakken, og kunne handlet den både til storesøster og storebror. Jentemodellen hadde en kjedelig rosafarge.

Her er også ungene opplært med at det ikke er noe som heter jentefarger eller guttefarger, jenteleker eller gutteleker. Storebror er enig, men jeg får ikke på han rosa uansett. Lillebror har litt rosa, og han kler den fargen veldig godt. Selv om enkelte kaller han "Nora" de dagene.
Storesøster ønsker seg blått og grønt rom i nyhuset, og det skal hun få.

Men jeg kler ikke på guttene verken kjoler, skjørt, blonder eller rysjer altså, der går min grense. Det ligger i karnevalskurven. De har heller ikke spurt om å få gå med det, og jeg skal være den første til å innrømme at det hadde satt langt inn å latt de gå med utenfor huset. For meg så er det jenteklær. Jeg har heller ikke tatt på storesøster slips eller klippet håret hennes i en typisk guttefrisyre.
Jeg syns ikke det er dumt at det er litt forskjell kjønnene., for det er det jo.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 15:51   #118
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Janus er jo et skrekkeksempel. I fjor vinter kjøpte jeg strømpebukser til minsten. Den ene var merket Prinsesseull. Jeg pakket den ut i butikken i smug for å kikke, den var som antatt helbrun uten blonder, tant eller fjas. Så brunt er visst kun for jenter. Mens grått passer kun for gutter. I janus sin verden. (Ja jeg skjønner det er for å matche "prins og prinsesseull"-konseptet deres, men tullete blir det). På mandag var jeg på obs og kjøpte medlemstilbudet med ullongs+trøye i pakke. De var pent dandert i røde og blå esker i hver sin boks i butikken. På pakken står det "til gutt" og "til pike". Jadda. Blått med oransje stripe og regnbuefarget linning til gutter, rødt med oransje striper til jentene. Jeg kasta boksen før poden så hva som sto der og presenterte det som rødt og blått ullsett slik Janus også kunne gjort.

Jeg liker forøvrig reklamen til polarn o pyret, de sier at de ikke lager klær til gutter eller jenter, kun til barn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 16:03   #119
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.037
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Jeg vil egentlig ha meg frabedt å bli kalt tåpelig altså.
Av en eller annen grunn så fikk jeg inntrykk av at det var en jentejakke da jeg så den på butikken uten at jeg kan sette fingeren på hvorfor. Den har nøytrale farger og snitt, så kanskje det er fordi det ER pynt på den, jeg vet ikke
Selv om jeg da syns det, så betyr det ikke at jeg innprenter dette på gutta. Hadde eldste valgt denne jakka så hadde han selvfølgelig fått den. Han er også veldig glad i rødt og har nå jakke nr.3 med den fargen. Han har også nå i flere år syklet rundt på det som karakteriseres som en jentesykkel med kurv forran, så det så.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 16:20   #120
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vel, når man starter en tråd på et diskusjonsforum, må man være forberedt på at det kan bli debatt.

Bør man være forberedt på det på markedsplassen også. :aldri fred å få:



Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Dette er noen ganger et rart forum. Det er greit at en 4-åring blir vegetarianer, men at ungene skal få velge farge på en jakke er fryktelig.



Jeg kunne forresten kjøpt den jakken til mine gutter, jeg tror nemlig ikke de har fått med seg det med bladene ennå. Jeg ser jo likevel at det hadde blitt ramaskrik hvis en av jentene i klassen hadde dukket opp i akkurat lik jakke.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no