Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Baker du cupcakes eler muffins?
Muffins 154 87,50%
Cupcakes 4 2,27%
Baker ikke 11 6,25%
Dustepoll 7 3,98%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-11, 05:01   #101
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

70-tallets cupcakes



Rent bortsett fra at man vel aner krepsehaler, og ikke reker, under aspik-laget på bildet du har lagt ved ? Eller var man så fancy på 70-tallet? Og la oss også ta med et par sånne:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 08:19   #102
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Er forøvrig imponert over engasjementet i denne tråden (inkludert mitt eget ).

Mitt engasjement skyldes at det er litt jantis over "Amagadd, det er skikkelig jålete å kalle det cupcakes, assa!" Jeg liker presise betegnelser, jeg. Og om man kaller de supertynne pannekakene sine crepes og de små, tjukke amerikanske pannekaker eller lapper, så er det finfint også.

En cupcake er en muffin med pynt på. En crepe og en lappe er to helt forskjellige ting, ikke bare i størrelse/tykkelse. Jeg har ikke noe imot engelske betegnelser og nymotens navn på nye oppfinnelser, men det er fryktelig harry å gi noe allerede eksisterende et nytt navn, bare fordi det er mer fancy.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 08:38   #103
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Eg veit godt forskjell på muffins og cupcakes, og baker vel i grunn begge deler. Men eg kaller alt muffins, og lar barna pynte. :enkel: Mykje pynt? Oh yes, sir! Vakre? Nja. Smaker godt? Alltid!

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 09:13   #104
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

En cupcake er en muffin med pynt på. En crepe og en lappe er to helt forskjellige ting, ikke bare i størrelse/tykkelse. Jeg har ikke noe imot engelske betegnelser og nymotens navn på nye oppfinnelser, men det er fryktelig harry å gi noe allerede eksisterende et nytt navn, bare fordi det er mer fancy.

Fasiten, jo! Da er det vel ingenting mer å snakke om, da?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 09:17   #105
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Fasiten, jo! Da er det vel ingenting mer å snakke om, da?

Jepp! Nå var det nok svar i tråden!

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 09:20   #106
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Saken er vel helst at vi allerede putter for mye i sekkebetegnelsen "muffins" - vi betegner alt fra de groveste matmuffins til søte selskapsmuffins med melis som muffins.

Cupcakes er mer en liten kake, og inneholder langt mer sukker og fett enn en standard blåbærmuffin f.eks.

Jeg er ikke så opptatt av å disse rosabloggere - jeg er mye mer opptatt av å ha preisise betegnelser på alt som er. Det er langt større forskjell på en blåbærmuffin og en cupcake enn det er på en vanlig pannekake og en crepe.

Om jeg er på cafe og sitter med en meny i hendene hvor jeg finner både muffins og cupcake, så ville jeg bestilt en muffins om jeg ville hatt noe som var litt mer mat enn kliss og en cupcake om jeg hadde hatt skikkelig lyst på noe søte kakegreier.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 09:22   #107
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

My gådd - nå fikk jeg lyst på en muffins til kaffen!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 09:49   #108
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Mer sukker og fett enn en standard blåbærmuffins? Inneholder ikke den sånn ca. 500 kalorier eller noe? Går det AN å putte i mer sukker og fett enn det?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 09:49   #109
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Og nå vil jeg ha blåbærmuffins!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 16:00   #110
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Jeg har bakt crispomuffins i dag på grunn av denne tråden. Oh my god!
(Jeg manglet melkesjokolade og tok crispo istedenfor, det skal jeg gjøre igjen!)

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:13   #111
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.525
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Moro at tråden ble underholdene.
Jeg har bursdag i morgen (og undersøkelsen avsluttes ), nå skal jeg bake muffins med rosa melisglasur til meg selv.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 18:41   #112
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Jeg er trønder, og vi bruker ikke så mange ulike ord om ting. Alt er fat. Så da er alt muffins også.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 18:42   #113
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Jeg elsker for øvrig terteskjell. Det var luksus da jeg var lita. Små fiskeboller i hvit saus med karry på i terteskjell.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 09:13   #114
tyggis
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 9
tyggis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg elsker for øvrig terteskjell. Det var luksus da jeg var lita. Små fiskeboller i hvit saus med karry på i terteskjell.

Terteskjell får du jo i nesten hvilket som helst bryllup så sørg for å ha mange gode venner som gifter seg haha.
Muffins vs cupcakes? Jeg lager muffins: Muffins

__________________
Ha en god dag.
tyggis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 09:32   #115
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Ikke alle cupcakes eller hva fankern det skal hete, har kvalmende smørkremer på. Jeg bruker ofte frisk krem med bringebær, feks. Diverse syrlige ostekremer er godt, og jeg laget også noen gode Snickers-cupcakes i sommer som var ganske gode, med peanøttsmørkrem på (høres mer kvalmende ut enn det er). Bountycupcakes med kokoskrem oppå er også digg.
Vanlige smørkremer er ikke alltid gode nei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 09:34   #116
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Oppskrift på peanøttsmørkrem, takk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 09:37   #117
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Min cupcakes-bakende venninne, som har holdt på med muffins og cupcakes halve livet og vel er den med mest peiling på sånt av de jeg kjenner, sier at cupcakes er som en liten kake, altså mer "kakedeig" enn muffins, som er mer smuldrete og litt grovere i konsistensen. Hun mener det i hvert fall absolutt ikke har noe å gjøre med eggedosis og ikke eggedosis.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 17-01-12 kl 09:44.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 09:43   #118
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Oppskrift på peanøttsmørkrem, takk.

Fra bloggen min (jeg linker ikke til oppskriften siden bildet var så pinlig elendig, hehe).

Peanøttkrem til Snickers cupcakes

100 gram margarin
100 gram peanøttsmør (jeg bruker en økologisk og sukkerfri fra Obs, Green Choice eller noe sånt)
3-4 dl melis
1 ts vaniljesukker
Litt sirup, gjerne lønne- eller agavesirup (kan sløyfes)
Peanøtter til pynt, gjerne raspet sjokolade også

Kjør margarin, peanøttsmør, halvparten av melisen og vaniljesukkeret i maskinen til en glatt masse. Tilsett resten av melisen, men ikke på en gang. Ha kremen i en sprøytepose og fordel den pent over cupcakesene. Drypp litt sirup over kremen og pynt med peanøtter, og gjerne også litt raspet sjokolade.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 09:46   #119
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Tusen takk!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 11:22   #120
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.686
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av tyggis, her.

Terteskjell får du jo i nesten hvilket som helst bryllup så sørg for å ha mange gode venner som gifter seg haha.

Jeg har ikke fått terteskjell i et eneste bryllup siden 1990. Jeg må ha kjipe venner.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no