Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

8 år for drap på barn ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-09, 17:01   #101
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Såvidt jeg vet iallefall så er det ikke noe oppfølging her.
Sist jeg snakket med moren til C. så var hun så knekt at det var grusomt å se på, hun turte ikke møte blikket mitt eller noe. Og stefaren var med.

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Dere antar så mye her at jeg blir helt svett.
At mor og stefar hadde årets nyttårsbarn har stått i avisen. Jeg har ikke referert til noe møte md barnets far! Derimot til barnets mor og stefar, og igjen, dette er noe som har vært diskutert i retten.

Helt riktig og jeg beklager at jeg hadde misforstått. Du har jo skrevet om ditt møte med hans mor og det er nok et møte som hverken har vært i avisen eller blitt snakket om under rettssaken.

Misforstå meg ikke, jeg er ikke ute etter deg men når man utgir at man vet såpass mye om en sak og attpåtil velger å debattere den i et åpent forum kan man stille de spørsmålene som Mim stiller.

  Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:14   #102
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Nei, det synes jeg faktisk ikke.
Hadde jg visst noe om hva som skjedde hadde jeg selvsagt meldt ifra.
Det var ett kort møte i en butikk, ett "hei og to ord", og det med at hun fremstår som kuet og underdanig, det kom fram i retten.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:17   #103
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Wow. For en diskusjon..

Alle som har kjent noen som har vært involvert i disse personenene en eller annen gang, er medskyldige altså? Jøsses!

Ellers så syntes jeg saken er urtragisk. Mener at det er rutinene på skolen som har sviktet mest, da de ansatte hadde meldt i fra gang på gang, uten at rektor tok affære. Tipper vedkomne har lært.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:22   #104
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

...


Sist redigert av Trixie : 01-05-09 kl 18:35.
Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:30   #105
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

[quote=Trixie;1625323][quote=Skvetten;1625095]Slik jeg oppfatter Trixie er hun en av disse, nå bekymrer hun seg visst for en baby her i forumet.

Sitat:

Ingen baby her i forumet, men babyen til moren og stefaren.

Det er jo det Skvetten skriver, Trixie. Du uttrykker din bekymring for babyen her i forumet.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:35   #106
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Det er en alt for kort straff i mine øyne. Stefaren burde ha straffes hardere.Det var mange som sviktet denne gutten. Skolen, sykehus og alle andre som så at noe var galt uten å gjøre det riktige. Hvor stor skyld faren har i å ikke gjøre nok kan vi bare spekulere i. Alle som var i nærheten av gutten er og forblir skyldige i og ikke gjort nok. De burde ha meldt videre til barnevernet. Alle som unnlot å gjøre det er skyldige enten de er i slekt med gutten, jobbet på skole og sykehus, var naboer/bekjente av han osv.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:35   #107
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Legemsbeskadigelse med døden til følge er for øvrig noe også voksen som utøver vold mot andre voksne også stadig blir dømt for. Synes man strafferammen er for lav, får man klage til politikerne. Ikke påtalemyndighetene eller rettsvesenet.

Strafferammen her er vel i sitt maksimale 11 år, og det er vel merkelig at det ikke ble ilagt ønske om 11 år fra påtalemyndighet. 11 år hadde i praksis gitt 7 år til prøveløslatelse.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 20:34   #108
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.158
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Strafferammen her er vel i sitt maksimale 11 år, og det er vel merkelig at det ikke ble ilagt ønske om 11 år fra påtalemyndighet. 11 år hadde i praksis gitt 7 år til prøveløslatelse.

Hva de ber om kommer jo ann på hva som er praksis. De henter ikke bare et tall ned fra lufta.

Den strengeste straffen regner jeg med at de avventer med å bruke, i all den grad man kan tenke seg verre tilfeller. Han kunne feks. drept moren i samme slengen osv. Eller så finnes det praksis som tilsier når man skal be om 11 år.

For øvrig er det ikke like rutine lenger på at man prøveløslates etter 2/3 tid, reglene er strammet inn (så vidt jeg vet).

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 20:37   #109
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.816
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Alle som har kjent noen som har vært involvert i disse personenene en eller annen gang, er medskyldige altså? Jøsses!

Veldig enig i dette. Verden er ikke så svart/hvitt at situasjonene man kommer opp i er så enkle. Det er grove og vonde beskyldninger som er fremsatt her.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 20:43   #110
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, hvorfor melder/meldte ikke du bekymring, Trixie? Sitter du bare og gjør deg interessant her? Hvis du kjenner de involverte er du defintivt en av de jeg mener har sviktet Christoffer.

Denne synes jeg var over streken, Mim.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 20:52   #111
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Jeg synes Mim er krass i talen her og kommer med harde spørsmål. Men samtidig folkens, så er dette et veldig godt eksempel hvor sinte folk blir over dette. Når folk blir sinte over det enkle spørsmålet "Hva gjorde du?" kan dere tenke hvor forbannet folk blir når man spør om hva som skjer med et barn.

Det må være lov å spørre om hva som skjer med et barn, og det må være lov å spørre om noen gjorde noe eller ei for å hjelpe. Om man ikke var i nærheten nok til å se barnet så er det bare å svare det. Om man var i nærheten så må man tåle spørsmålet.

Det er ikke bare offentligheten som skal ansvarliggjøres det er hver enkelt og en av oss og alle som har sett et barn som man finner ut i ettertid har blitt mishandlet skal tenke etter: Hva gjorde jeg? Kunne jeg ha gjort mer? Kunne jeg ha oppdaget det? Burde jeg ha skjønt det?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 21:00   #112
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det må være lov å spørre om hva som skjer med et barn, og det må være lov å spørre om noen gjorde noe eller ei for å hjelpe. Om man ikke var i nærheten nok til å se barnet så er det bare å svare det. Om man var i nærheten så må man tåle spørsmålet.

Helt og fullstendig enig. Gir man tydelig uttrykk for at man kjenner til saken og de involverte bør man forvente sånne spørsmål.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 21:05   #113
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er ikke bare offentligheten som skal ansvarliggjøres det er hver enkelt og en av oss og alle som har sett et barn som man finner ut i ettertid har blitt mishandlet skal tenke etter: Hva gjorde jeg? Kunne jeg ha gjort mer? Kunne jeg ha oppdaget det? Burde jeg ha skjønt det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 21:29   #114
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det er jo det Skvetten skriver, Trixie. Du uttrykker din bekymring for babyen her i forumet.

Jeg syntes også det er bekymringsverdi at det nå er født et nytt barn i samme hjem. Alt annet ville vel vært rart?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 22:14   #115
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hva de ber om kommer jo ann på hva som er praksis. De henter ikke bare et tall ned fra lufta.

Den strengeste straffen regner jeg med at de avventer med å bruke, i all den grad man kan tenke seg verre tilfeller. Han kunne feks. drept moren i samme slengen osv. Eller så finnes det praksis som tilsier når man skal be om 11 år.

For øvrig er det ikke like rutine lenger på at man prøveløslates etter 2/3 tid, reglene er strammet inn (så vidt jeg vet).

En del av det som har vært vist til i media, er at det for vold med senere døden til følge i en god del tilfeller har blitt pålagt strengere straffer. Med andre ord finnes det rettspraksis for strengere straff.

Når det her i tillegg er bakgrunn med vold over tid mot barnet synes jeg det virker merkelig at man ikke ber om strengeste straff, eller prøver å få endret rettspraksis for å få strengere straff....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 22:41   #116
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Jeg så det mer som en beskyldning. Og det var det jeg reagerte på.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 22:58   #117
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes også det er bekymringsverdi at det nå er født et nytt barn i samme hjem. Alt annet ville vel vært rart?

Det ville forundre meg like sterkt om du da uttrykte din bekymring her heller enn til de instanser som kunne gjøre noe med det. For om vi vet eller mener at vi vet at det er forhold som ikke er gode for et lite barn så er det vel slik at enhver plikter å gjøre et eller annet. Om ikke en lovpålagt forpliktelse slik enkelte her inne har men mer en etisk og medmenneskelig forpliktelse. Det er hva jeg har stilt meg spørsmålstegn ved, intet annet.

  Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 23:08   #118
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Når folk blir sinte over det enkle spørsmålet "Hva gjorde du?" kan dere tenke hvor forbannet folk blir når man spør om hva som skjer med et barn.

Det må være lov å spørre om hva som skjer med et barn, og det må være lov å spørre om noen gjorde noe eller ei for å hjelpe. Om man ikke var i nærheten nok til å se barnet så er det bare å svare det. Om man var i nærheten så må man tåle spørsmålet.

Enig i dette på generelt grunnlag, men slett ikke når det gjelder Mims innlegg. Hun spør ikke ganske enkelt " Hva gjorde du?"
Dette er ikke et nøytralt spørsmål:

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, hvorfor melder/meldte ikke du bekymring, Trixie? Sitter du bare og gjør deg interessant her? Hvis du kjenner de involverte er du defintivt en av de jeg mener har sviktet Christoffer.

Jeg har generelt sansen for Mims klare tale jeg, men denne var ubehagelig drøy.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 23:13   #119
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det ville forundre meg like sterkt om du da uttrykte din bekymring her heller enn til de instanser som kunne gjøre noe med det. For om vi vet eller mener at vi vet at det er forhold som ikke er gode for et lite barn så er det vel slik at enhver plikter å gjøre et eller annet. Om ikke en lovpålagt forpliktelse slik enkelte her inne har men mer en etisk og medmenneskelig forpliktelse. Det er hva jeg har stilt meg spørsmålstegn ved, intet annet.

Helt enig.

Men når det gjelder akkurat denne saken så er det åpenbart for absolutt alle i nærmiljøet - også barnevernet - at denne moren må følges opp i forhold til ivaretakelse av babyen? I slike saker går det vel automatikk i det? Hvis ikke er systemet fullstendig udugelig

Om jeg var en i periferien i en slik alvorlig og fullstendig eksponert sak, ville jeg ikke tenkt tanken en gang at det skulle være nødvendig for meg å melde bekymring.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 23:15   #120
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 8 år for drap på barn ...

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Helt enig.

Men når det gjelder akkurat denne saken så er det åpenbart for absolutt alle i nærmiljøet - også barnevernet - at denne moren må følges opp i forhold til ivaretakelse av babyen? I slike saker går det vel automatikk i det? Hvis ikke er systemet fullstendig udugelig

Om jeg var en i periferien i en slik alvorlig og fullstendig eksponert sak, ville jeg ikke tenkt tanken en gang at det skulle være nødvendig for meg å melde bekymring.

Desverre må det meldes. Det er slik at det må bygges en ny sak til tross for dommen, til tross for alle mistanker og anklager. Jeg håper jo inderlig at noen har tatt mot til seg og gjort nettopp det. Alikevel vil nok familien være under oppsyn av barnevernet men for å kunne gjøre vedtak må de kunne dokumentere.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no