Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-10, 16:52   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Albertine skal selge gammel bolig og pusse opp ny

GRATULERER!!!!

Fy fader, det der er nervepirrende greier! Kjenner det helt hit!

Gammel 27-10-10, 16:55   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så deilig å ha solgt! Gratulerer!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 17:55   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer med salget!! Jeg er veldig enig med deg; når det først ikke ble noen boom, så er det jo en risiko å ta en ny runde også - da er kanskje ikke de som var interesserte, interessert lenger og man ender dårligere ut ...

Nå blir det full fokus på nyheimen her - jeg gleder meg til fortsettelsen! Når overtar dere?

Gammel 27-10-10, 17:59   #4
Albertine
Passiv

Standard

Vi hadde overtakelse 15. desember, men kjøperen på dette huset ville gjerne overta den 20. desember... Litt kort tid, ja. Jeg ringte selgeren vår og spurte om de klarte overtakelse tidligere, og de kunne være ute til den 10. Så vi har ti dager til å ordne kjøkkenet. Håper virkelig det går greit. Nå må jeg ut og shoppe benkeplate, det er 4-6 ukers leveringstid.

Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:06   #5
Albertine
Passiv

Standard

Men nå begynner masinga mi igjen:

Det er snaue halvannen måned til vi overtar. Hva er det lurt å begynne med nå? Vi har allerede kastet og ryddet til den store gullmedalje, og nå skal vi få ut møbler vi ikke skal ha med oss. Men er det lurt å pakke andre ting nå? Hva bør gjøres?

Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:27   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer så mye, Albertine!

Gammel 27-10-10, 18:39   #7
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gratulerer med salg!

Jeg vet ikke jeg altså, men jeg tenker at det kan være lurt å pakke ned alt dere skal ha med, og som dere ikke trenger de neste ukene, bøker f.eks. Penservise og alt sånt. HVis dere da ikke skal ha noen til å pakke og flytte for dere da?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:49   #8
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gjort som Nasse foreslår, når dere har kastet/kvittet dere med det dere ikke skal ha med videre, så gå løs på det dere skal ha.
Pakk ned alt dere garantert ikke vil få bruk for de neste ukene, merk eskene godt og planlegg deretter rom for rom. Det er lurt å pakke ned et rom av gangen, da blir tingene pakket samlet og greit.
Når dagen nærmer seg er det bare å pakke i vei, da er det jo bare helt vanlige ting dere trenger for de siste dagene og det går lett å pakke det når nøklene er overtatt og dere kan ta det nye huset i bruk.
Da har du også klær og utstyr for de første dagene i nyhuset, som du hadde de siste dagene i det gamle.
Var det forståelig?

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:54   #9
Left
Passiv

Standard

Du pakker ned alt du ikke kommer til å trenge de neste ukene i store pappesker, som du merker med rom og litt om hva som er i. Det forenkler utpakking veldig, og skulle du trenge noe, så vet du i hvilken kasse du finner det. Man klarer å leve litt på halv tolv i noen uker.

Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:01   #10
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow! Gratulerer, Albertine!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:01   #11
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte gratulere med salget

GRATULERER!!!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:12   #12
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer med salget! Det er jo deilig å få det overstått også, eller?

Vi betalte 100 000 over verditaksten, 110 000 over prisantydning. Jeg tror huset vårt er ompriset en gang allerede, for jeg synes å ha sett det på en kikkerunde tidligere i høst.

De andre husene vi har sett på har steget mye, mye mer i løpet av budrundene. Her om dagen gikk et "tilsvarende hus" for 3.8 mill, 800 000 over prisantydning!

Vi får pakke om kapp framover.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:34   #13
Albertine
Passiv

Standard

Dette er 24. gangen jeg flytter, så jeg har gjort det noen ganger. Men det har bare vært meg og mitt lille pikkpakk, de gangene jeg har flyttet med unger har jeg flyttet over lange avstander og stablet ting i containere og sånt. Nå har jeg mulighet til å pakke litt og flytte litt, og det er så uvant. Og aldri har jeg begynt så tidlig som halvannen måned før. Først skal jeg ta en uke eller så uten pakking eller rydding eller shining. For så rent og ryddig har det aldri vært i Albertineheimen før.

tink, når overtar dere?

Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:59   #14
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer med salget!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:09   #15
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gratulerer med solgt bolig!

Gammel 27-10-10, 20:17   #16
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Gratulerer med salget

Gammel 27-10-10, 20:29   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer, Albertine! Jeg hadde også solgt, og ikke ventet. Og så hadde jeg satt meg ned med et digert glass rødvin i kveld, og ikke startet pakkingen riktig med en gang...

Jeg pakket ned litt etter litt en gang, og det var snodig hvor mye vi ikke hadde bruk for i det daglige, fant jeg ut da...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:30   #18
Albertine
Passiv

Standard

Rødvin var et godt tips. Jeg fikk roser av mannen min, da.

Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 22:43   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med hussalg, Albertine!

Gammel 27-10-10, 23:41   #20
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gratulerer med salget og lykke til videre!
Kjenner at jeg er rimelig spent på vårt salg til våren nå...

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.