|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#102 |
Textrovert
|
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Jeg kommer. Med hele familien. Jeg vil at verken sekstenåringen eller åtteåringen skal se tv eller spille data, så jeg ønsker at dere har alternative underholdningsformer klare. Jeg tar dessuten med stefaren min. Han blir sur hvis andre spiser noen han ikke liker, og han blir svært amper dersom doen er opptatt når han trenger den, jeg ber innstendig om at all mat som fortæres, godkjennes av han først og at alle sørger for at doen er ledig til enhver tid.
![]() |
#103 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Kan dessverre ikke komme i år. Men regner selvsagt med at dette trigger en sorgreaksjon hos Knerten som varer fra klokken 5 til midnatt julaften. Så da er jeg der på en måte allikevel.
![]() |
#104 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!
Dette byr på ekstra utfordringer når det gjelder serveringen, Knerten. Men du fikser da det du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Textrovert
|
Ja, herre jemini, siden Knerten først inviterer, så må hun da i alle fall vise litt initiativ da.
![]() |
#106 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!I år vil vi også gjerne komme.
![]() |
#107 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Jeg kan komme lillejulaften ettermiddag med guttene mine. De liker så godt å lage snø innendørs med pulverapparatet. De gjorde det her i fjor, og det fungerte kjempebra! Så du trenger ikke bekymre deg for om det blir hvit jul.
![]() |
#108 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Jeg har forresten fått beskjed om at Svigers vil ha norsk jul i år, så det kommer noen ekstra. Det går vel fint? Det blir 5 voksne og 5 gutter under 10. De to svigerinnene bør ikke under noen omstendigheter oppholde seg i samme rom, da de fortsatt krangler om ett eller annet som skjedde for flere år siden, og som ingen husker. Fint om det er enda et rom der svogerne kan oppholde seg for å tilbringe litt tid sammen i smug, da de ikke får lov av konene sine å snakke med hverandre. Svigermor er lite kravstor, hun kan godt ta oppvasken, så slipper du. Guttene er englebarn så lenge de får lov å herje som de vil, og det får de vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Å, dette gleder jeg meg til!
![]() |
#110 |
superbruker
|
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Dette hørtes bra ut! Vi kommer hele familien pluss noen til. Ungene bør ikke oppbevares i samme rom. Da krangler de så busta fyker. Katter og hunder må holdes borte da propellmannen er meget allergisk. Ellers så ser jeg at ingen har nevt svensk julskinka, prinskorvar, kjöttbullar och julmust. Julskinkan skall vara sockersaltad. Den skal gratineres med Slotts sennep og selvsagt må man den sennepen til skinka. Nevnte jeg at treet må være plastikkfantastic? Vil ikke kommer i nærheten av sånne ekle ekte trær. Jo, jeg har ikke minste lyst til å jobbe på julaften. Så jeg regner med at du sender en erstatter for meg til jobben.
![]() |
#111 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Jeg synes den invitasjonen kom lovlig sent, Knerten. Jeg har tross alt ventet siden oktober. Siden du var så sent ute, får ikke vi vært med i år. Men jeg sender gjerne bort mine svogers med fem unger som klatrer i tapeten og slenger i taklampa, samt deres fremmedfiendtlige hund. Den kan nok sette elskeligegullehundeklumpen til svogersene dine, og alle andre i selskapet egentlig, på plass. Den liker ikke noen andre en mor i familien, så alle andre bør egentlig flytte seg for å gjøre plass. En der er forresten veggis, så du må nok varte opp med noe alternativ der. Fisk eller kylling eller lam eller noe sånt.
![]() |
#112 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Jeg kommer og tar med meg mann, barn, svigerfar, stesvigermor, svigerbestemor og oldetante. Svigerfamilien er fra det store utland og ønsker å åpne julegavene 1. juledags morgen, så du må fyre i peisen så det er varmt og godt i 7-tida. Dessuten vil vi ha frokost etter pakkeåpninga. På julaften må vi få egen stue sånn at barn ikke blir så lei seg av at alle andre åpner sine pakker. Svigerbestemor klager over alt og alle og liker best å prate om alle plagene sine, så hun kan du gjøre plass til i en viss kjeller. Oldetante er gammel-jomfru og meget bitter, men tåler ikke svigerbestemor, så du får finne en annen kjeller til henne. Matmessig ser det ut til at det meste vi ønsker allerede er bestilt, og når det gjelder drikke kan du bare kjøpe et eksemplar av det meste de har på polet. Svigerbestemor kan bli litt vanskelig i fylla, men hun sitter jo allerede i kjelleren så hun plager vel bare de andre som sitter der. Vi er alle veldig lite religiøse så vi ønsker verken stjerner eller engler. Hedenske ofringer av dyr og handelsstands-nisser gjør imidlertid feiringen komplett.
![]() |
#113 |
lykkelig
|
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Ok, folkens, nå har jeg banket men ned forran pc'en med et overskudd av en annen verden etter noen dager i sjokk etter antallet som etter alt å dømme dukker opp her på Julaften.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Snikende tiger
|
Men på julaften må du egentlig la være å servere noe alkohol som helst, for svigerinne har hatt problemer med alkohol. Så alle som vil ha alkohol bør egentlig joine svigerbestemor, eller hvem nå det var, nede i kjelleren.
![]() |
#115 |
nju nja njo
|
Jeg vil ha vin men ikke svigerbestemor.
![]() |
#116 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Jeg registrerer at det er mye mindre fuss med meg i år enn i fjor. Det synes jeg du skal verdsette ved å ta litt ekstra godt vare på meg, Knerten.
![]() |
![]() |
#117 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Men altså, siden dere likevel bygger ut - jeg tar gjerne et eget rom å amme på. Pjotten blir så distrahert med andre folk tilstede. Jeg trenger ikke å bruke det hele kvelden, men det må være disponibelt for meg når jeg ønsker det.
![]() |
![]() |
#118 |
can-jur
|
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!Mulig jeg glemte å si i fra? De 87 kuene jeg ska ha med ved du? Jeg orker virkelig ikke stelle dem selv, så jeg forventer at du fikser det? De er snille og greie altså.
![]() |
![]() |
#119 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!I år sender jeg bare ungene. De er 5.5 og 2.5. Jeg tror sikkert ikke de krangler og sloss så mye når de er hos fremmede så det går nok bare fint. De spiser ikke poteter, og er heller ikke så veldig glad i grønnsaker. Dvs noen dager går det greit, mens andre dager er det totalnekt. Når det gjelder annen mat er det litt vanskelig å si, de de liker ene dagen liker de ikke neste dag. Jeg regner med de kommer lillejulaften og blir til over nyttårsaften, men det går vel bare fint.
![]() |
#120 |
wizzzard
|
![]() Sv: Velkommen til Knertens julaftenfest!For ein hyggelig tradisjon! Er det mulig for nye å bli med? Sidan eg ikkje har vore med tidligare så veit eg ikkje heilt korleis de brukar gjere dette, men eg kan da vere såpass omtenksom at eg forklarer korleis me vil ha det. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
juleselskap, klassiker |
|
|