|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?
Mhm.
|
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Forøvrig fikk jeg høre nå og da, både av kunder og kolleger, at jeg hadde en viktig jobb da jeg jobbet med trafikksikkerhet? Kanskje de bare patroniserte meg?
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg har også hørt uttrykket om anestesilege som setter epidural ("engelen i grønt").
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg tror jeg til og med har kommet med kjærlighetserklæringer av typen "jeg elsker deg!" når noen (det være it-mannen eller en datakyndig kollega) har løst dataproblemer for meg. Kunne de ha anmeldt meg for sexpress på jobben?
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Niks.
|
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Har blitt kalt engel av en elev en gang - "Takk, du er en engel
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg nekter å gå med på at noen (her i tråden) sier vaskeengel til vedkommende. Man sier kanskje "takk, du er en engel", og ikke "takk, vaskeengel!" At man kan bruke det som et ord i useriøs dagligtale, blir noe annet, altså.
|
|
|
#19 |
|
Sånn passe sane
|
"Takk, du er en vaskeengel!"
|
|
|
#20 |
|
En som trener
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Anestesileger som gir epidural må det være lov å kalle engel. |
|
|
|
![]() |
|
|