|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?
Vi laget vår egen pinjata, og den klarte ungene å slå aldeles i stykker, så akkurat det var ikke noe problem. (Et romskip, laget av elektrokabel, gaffa-tape og aluminiumsfolie, i anledning Frøknas romvesenbursdag. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Jeg tror jeg forstår hva HV mener, og jeg er enig. Jeg synes det er langt mindre appetittelig med mye godteri, i stor skål, enn litt. Og så dreier det seg ofte om billig og mindre godt (
|
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vanlig frokost, dvs jeg lagde grovbrød med ketshup og ost i ovnen for da vet jeg de spiser godt alle mann.
|
|
|
|
#4 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Jentene fikk alt de ville ha i går, bortsett fra sukkerspinn.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Skikkelig frokost på morran, deretter er det bare å kjøre på. I går resulterte igrunnen det i at de spiste en is hver, tre stykker kake og litt brus også ostesmørbrød til kvelds. (Det skulle være fin middag, men jeg spiste et stykke kake jeg også og det ødela hele dagen for meg matmessig så da sklei det ut.) |
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Sitter dere her og sier fråtseri, vulgær og sånn som om det er noe dårlig? |
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Ja, det er noe sånt.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Godteri har ikke vi noen kultur for å spise på 17 mai heller. Det hører ikke til på en måte? |
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Enig, og det er faktisk en av de dagene jeg ikke forstår når jeg skulle fått inn noe godteri, det er da mer enn nok annet godis. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
navnet sjemmer ingen
Fisker dere ikke godtepose? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tidsklemma
|
Dette er jeg også vokst opp med. Her ble godteposen i år byttet ut med is. Det var ingen protester på det.
|
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Min yngste spiste ti is i går. Det ser jeg på som helt uproblematisk.
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Det er pietisten i deg, HV.
|
|
|
#16 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Det er fritt frem på slike dager, men det ble 1 brus og en is. Storesøster spiste 3 små kakestykker i tillegg, lillesøster ingen.
|
|
|
#17 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi spiser frokost (brødskiver), grillet kjøtt og salat og havregryn til kvelds. I tillegg fikk de det de måtte ønske av is, kaker, brus, godis etc. Det er bare 17. mai en gang i året og den dagen har vi ikke regler. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Teo; Det hørtes vanvittig kult ut! Jeg kjøpte en ferdig Buzz Lightyear, som man skulle dra i noen tråder for å få den til å eksplodere. Vel, det funket ikke. I stedet kastet 11 blodtørstige barn seg over ham og rev ham i filler i stedet. etterfulgt av den tørre kommentaren "Nå ern dau".
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
|
|
|
|
![]() |
|
|