|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
maler
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?
![]() |
#102 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Her syns "alle" at halloween er noe djevelsk og forferdelig. Tenk å la ungene kle seg stygt!
![]() |
#103 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vi har invitert til fest som kræsjer med idrettsskolen. Vi skrev i invitasjonen at vi visste det kolliderte og at hadde hatt en knallhard prioritering, men Halloween er tross alt 31/10. Alle går på idrettsskolen. Alle kommer. Vi blir 28 stk her i morgen. Halvparten er voksne.
![]() |
#104 |
Tittel og tittel....
|
Og da er det jo ikke noe problem i det hele tatt. Jeg er heller ikke veldig fan av denne halloweenfeiringen, men jeg er helt sikker på at dersom jeg hadde sagt nei til min sønn så hadde det ikke blitt noe hyggekveld hjemme, og da hadde nok han ment at jeg bare var sur og slem som ikke vil la han gå.
![]() |
#105 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg synes det er helt greit. De går i nabolaget, og på dører de kjenner, og det har de siste fire årene vært fest på selve kvelden. Begge skal på fest og liten runde i dag, og vi deler ut godteri til alle som kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Er frisk!
|
Signerer hvert eneste ord bortsett fra gammel :-)
![]() |
#107 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vi feirer ikke Halloween, så våre unger har aldri gått knask eller knep.
![]() |
#108 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Nå er min eldste bare straks 5 år, så vi har ikke gått og jeg tror ikke det blir i år eller. Men vi har godis til de som måtte ta veien innom. Kanskje vi skal sette ut en lyslykt også?
![]() |
#109 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Bonusen har gått i de 7 åra jeghar vært her,så når turbo ble stor nok,så fikk han og gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg føler ikke at vi feirer Halloween, men siden ungene er opptatt av det, alle andre er jo det, så får de lov å gå. De gjorde det første gang i fjor. De er nå 5 og 9 år.
![]() |
![]() |
#112 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg skal ha med meg tre femåringer på en liten runde i kveld. Eldste skal gå med noen fra klassen. I fjor var første gang vi gikk i nabolaget, og siden de fleste i gata vår har barn som er store var det ikke alle som hadde fått det med seg, så det ble mye rart i godte-kurven. Men alle syns det var veldig hyggelig, bortsett fra en familie som sa det var teit, så de hopper vi over i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Ungene går ikke på dørene. Det har de ikke spurt om, men tenker at det gjør vi ikke. Vi har vel hatt en gang "knask eller knep" unger på døren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
aldrende
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Gutta mine (6 og 8 år) gikk en sånn runde for første gang i fjor og syntes det var superstas. De skal få ta en liten runde i kveld også, men det blir ikke så lenge og bare i blokka vår.
![]() |
![]() |
#115 |
Borte
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vesla har fått gå om hun har hatt lyst, og det har hun bare hatt lyst til om hun har hatt noen å gå med. Da har hun på seg hjemmelaget kostyme og masse sminke, kreppet hår etc. Vi gir godteri til dem som kommer, hvis det kommer noen. Det er lite halloweengjengere i vår nabolag. Jeg ender opp med å spise godteriet helt selv.
![]() |
#116 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Turbo skal på trening kl 18. Og har enda ikke spurt om å gå "hallovin" som snoopy kaldte det. han skal på "hallovin" party på ungdomsklubben på onsdag.Og snoppy har bare erklært at det er "hallovin" i dag, og vet ikke helt hva det er
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 31-10-11 kl 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Snuppa på 6 har gått på sitt første halloweenparty hos en nabo.
![]() |
#118 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Var ute halvannen time, og ungene syntes det var veldig flott. Møtte på veldig mange hyggelige folk, og ble veldig takknemlig egentlig over at folk bryr seg - unge som gamle. Mannen var hjemme og delte ut til de som ringte på hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Her respekteres muligens det utlyset av-greia litt vel godt... vi HAR på utlyset, men den stoplen som står ved veien har ødelagt pære/dsokkel/ett-eller-annet, så den lyser ikke. Men lyset ved døra er på. Bøtta med snop står klar. Vi hører og ser unger ute (eller så var det Åsgardsreia, sier mannen om de han observerte) Men ringer det på? Nope. Har vi, som har ikke-snop-i-ukedagene-heller-ikke-til-de-voksne-regler, snop i lange baner som altså kommer til å bli spist av husets egne innbyggere? Jepp.
![]() |
#120 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vi hadde en lykt + lys på veggen, men syntes andre hadde pyntet ganske fint og koselig, så vi øker nok med et par Nille-lykter til neste år. Nye generasjoner og nye tradisjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|