Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Går "alle" knask og knep?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-11, 22:50   #101
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går "alle" knask og knep?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Å nei du- ikke ta moroa fra meg! Jeg har funnet meg ultraskummel forkledning når jeg skal åpne døra og dele ut godteri i morgen. Moahahahhah

De som kommer på døra har seg selv å takke.

*vurderer heksehatt*

Gammel 30-10-11, 23:34   #102
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her syns "alle" at halloween er noe djevelsk og forferdelig. Tenk å la ungene kle seg stygt!

... så vi holder fest hjemme i år igjen vi skal bake, kle oss ut og spise godis til seine kvelden. Så kan de som syns det er forferdelig heller gjøre noe annet og kle ungene i søte nisseklær og lære dem julesanger til de skal gå lossi i desember.

(jeg gikk julebukk når jeg var liten. Herregud for en ydmykende og ekkel greie synge for fremmede folk, bli invitert inn i stuer med rar lukt og gamle folk som enten syns det var like pinlig som jeg, eller som kløp oss i kinnet og fortalte hvor vakkert vi sang. Unger er søte ALLE andre dager i året. Jeg er 100% for at de kan få lov til å se skumle eller rare eller bling-bling ut den ene dagen i året.)

Gammel 31-10-11, 00:30   #103
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har invitert til fest som kræsjer med idrettsskolen. Vi skrev i invitasjonen at vi visste det kolliderte og at hadde hatt en knallhard prioritering, men Halloween er tross alt 31/10. Alle går på idrettsskolen. Alle kommer. Vi blir 28 stk her i morgen. Halvparten er voksne.

Gammel 31-10-11, 07:52   #104
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

For et dustete utsagn.
Jeg finnes heller ikke sur, men jeg synes bare ikke det er noe ok, denne Halloweenfeiringen. Og når ungene synes det er HELT ok med hyggekveld hjemme i stedet, så føler jeg meg egentlig ganske blid.

Og da er det jo ikke noe problem i det hele tatt. Jeg er heller ikke veldig fan av denne halloweenfeiringen, men jeg er helt sikker på at dersom jeg hadde sagt nei til min sønn så hadde det ikke blitt noe hyggekveld hjemme, og da hadde nok han ment at jeg bare var sur og slem som ikke vil la han gå.

Gammel 31-10-11, 07:52   #105
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit. De går i nabolaget, og på dører de kjenner, og det har de siste fire årene vært fest på selve kvelden. Begge skal på fest og liten runde i dag, og vi deler ut godteri til alle som kommer.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:01   #106
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mine går fordi alle andre går. Orker ikke ta akkurat den kampen, selv om jeg er en sær, gammel kjerring somm egentlig synes Halloween er en av av mange ting vi ikke trengte å adoptere fra USA. Og siden mine unger får snop av naboer, deler jeg også ut snop til naboungene. Men blodige kakefingre og oransje pynt finner du ikke hos oss. Ett sted går grensen.

Signerer hvert eneste ord bortsett fra gammel :-)

Gammel 31-10-11, 08:04   #107
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vi feirer ikke Halloween, så våre unger har aldri gått knask eller knep.

Vi har alltid et alternativ, enten her heime eller hos venner som heller ikke feirer.

Gammel 31-10-11, 08:19   #108
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er min eldste bare straks 5 år, så vi har ikke gått og jeg tror ikke det blir i år eller. Men vi har godis til de som måtte ta veien innom. Kanskje vi skal sette ut en lyslykt også?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:46   #109
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bonusen har gått i de 7 åra jeghar vært her,så når turbo ble stor nok,så fikk han og gå.
Gresskar er klart (med smilefjes).
Batmandrakta og ei hvit bøtte med smilefjes på står klart.
Kurv med snop er fikset
Nå gjelder det bare å få mannen til å huske alt dette,siden jeg er på jobb i kveld.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:49   #110
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg føler ikke at vi feirer Halloween, men siden ungene er opptatt av det, alle andre er jo det, så får de lov å gå. De gjorde det første gang i fjor. De er nå 5 og 9 år.
Har også en skål med litt godis stående til de som kommer og skulle det ikke bli så mange, så skal jeg klare å spise det selv.
Vi bor i ei lita gate. Storebror tar med seg lillebror på en liten runde, så reiser storebror til en gjeng fra klassen. Sammen går dem en liten runde.

Lager ikke masse greier av mat, kaker og pynt. Det blir med kostymer og denne gå-turen.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:51   #111
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør som Grøten. Et enkelt hjemmelaget kostyme, en liten runde på et par hus og snop hjemme til de som kommer på døren. Og jentene er knallfornøyde med det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:52   #112
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal ha med meg tre femåringer på en liten runde i kveld. Eldste skal gå med noen fra klassen. I fjor var første gang vi gikk i nabolaget, og siden de fleste i gata vår har barn som er store var det ikke alle som hadde fått det med seg, så det ble mye rart i godte-kurven. Men alle syns det var veldig hyggelig, bortsett fra en familie som sa det var teit, så de hopper vi over i år.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 13:07   #113
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ungene går ikke på dørene. Det har de ikke spurt om, men tenker at det gjør vi ikke. Vi har vel hatt en gang "knask eller knep" unger på døren.

Ungene er opptatt av Halloween, og jenta og bestevenninnenhadde fest sammen med bestevenninnen lørdags kveld. Stor suksess. Idag skal hele klassen ha filmkveld med halloweentema.

Guttene våre har ikke hatt noen feiring annet enn vi hadde halloween servietter til middagen på lørdag

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 13:25   #114
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Gutta mine (6 og 8 år) gikk en sånn runde for første gang i fjor og syntes det var superstas. De skal få ta en liten runde i kveld også, men det blir ikke så lenge og bare i blokka vår.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 13:33   #115
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vesla har fått gå om hun har hatt lyst, og det har hun bare hatt lyst til om hun har hatt noen å gå med. Da har hun på seg hjemmelaget kostyme og masse sminke, kreppet hår etc. Vi gir godteri til dem som kommer, hvis det kommer noen. Det er lite halloweengjengere i vår nabolag. Jeg ender opp med å spise godteriet helt selv.

Jeg nekter sjelden ungene mine å være med på noe som de fleste andre får lov til.

Jeg syns også den norske versjonen av Halloween er helt grei. Har null motforestillinger så lenge ingen egger huset mitt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 17:18   #116
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Vi har aldri gått,jeg synnes det er helt på bærtur,vi kjøper ikke inn godteri for masse penger for å fore andre unger med det når ikke våre(turbo) kan spise sånt.og pga det så har turbo aldri spurt om å få gå.
Vi slår av alle lys og så er vi som oftest borte. men få som går her, ofte dritt vær på den dagen.

Turbo skal på trening kl 18. Og har enda ikke spurt om å gå "hallovin" som snoopy kaldte det. han skal på "hallovin" party på ungdomsklubben på onsdag.Og snoppy har bare erklært at det er "hallovin" i dag, og vet ikke helt hva det er

Vi har av utelys og kjøkkenlys ergo man ser ikke en cm fremfor seg i innkjørsla vår nå. I tillegg regner det og er tåke, tåka var egentlig stilig, var sånn skummel tåke før i dag

Håper virkelig ingen kommer å ringre på for det om vi er hjemme og det er lys i stua som vender mot veien men ikke innkjørsla. For da får de hver sin gulerot Eneste vi har

Men på søndag skal vi på kirkegården å tenne lys til svigerfar og pappaen til gudmora for da er det allhelgens aften og det vet de hva er

Ja jeg er kanskje kjip men ser ikke vist med å dele ut godteri når de ikke vil gå selv eller kan spise det han får.

Men har vært 2 puljer og ringt på, skjønner fortsatt ikke hvordan de fant trappa ene var ei i klassen til turbo og hun hadde mora med, skjønner ikke at ikke folk kan "regler" tilogmed stått i avisa. Utelys av = ikke ring på, Eller ikke pynt på trappa, ikke ring på.

hilsen ultrakjipe Honda. Ikke ring på døra vår

Sist redigert av Honda : 31-10-11 kl 17:54.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 17:28   #117
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa på 6 har gått på sitt første halloweenparty hos en nabo.
Pjokken på 3,5 skjønner ikke helt opplegget, men ble litt sjalu. Så han fikk ha på seg skummel maske, og så gikk vi ut og ringte på her, og fikk skremt mannen
Fikk to godteri, og er

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:31   #118
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Var ute halvannen time, og ungene syntes det var veldig flott. Møtte på veldig mange hyggelige folk, og ble veldig takknemlig egentlig over at folk bryr seg - unge som gamle. Mannen var hjemme og delte ut til de som ringte på hos oss.

Vi snakket litt om på forhånd at det ikke er sikkert alle kjente til tradisjonen eller hadde lyst til å gi ut godteri, og da skulle de bare si "det er greit" og "hadet".

Jeg ser jo at jeg selv ikke har noen følelser rundt dette, men ungene - som jeg derimot har veldig sterke følelser for - har gledet seg noe enormt, og da eldstemor la seg og sa det hadde vært en suveren Halloween, ja da var verden ganske fin for meg også.

Det er godt å gjøre egne og andres barn glade. Kjempegodt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:37   #119
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Her respekteres muligens det utlyset av-greia litt vel godt... vi HAR på utlyset, men den stoplen som står ved veien har ødelagt pære/dsokkel/ett-eller-annet, så den lyser ikke. Men lyset ved døra er på. Bøtta med snop står klar. Vi hører og ser unger ute (eller så var det Åsgardsreia, sier mannen om de han observerte) Men ringer det på? Nope. Har vi, som har ikke-snop-i-ukedagene-heller-ikke-til-de-voksne-regler, snop i lange baner som altså kommer til å bli spist av husets egne innbyggere? Jepp.

Knerten var lovet å få litt snop fra den bøtta dersom han kledde seg ut (Han er av og på med brannmanndrakta han fikk til Halloweenfesten på lørdag tre ganger før frokost uansett, og kles ellers ut som pirat (i helt ikke-piratklær, men jeg innbilte ham det) ved etterlysning) så den skulle være grei, men han fikk det uten å kle seg ut, for han har likegodt feber.

så det var aldri aktuelt å sende ham ut på snopejakt i dag, han var mer enn godt fornøyd med at han fikk noe (tre små ting eller noe sånn) når det ikke er lørdag.

Men jeg har planer om gresskarlykt på trappa neste år, så får vi kanskje noe avsetning på snopeskåla!

Gammel 31-10-11, 21:42   #120
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde en lykt + lys på veggen, men syntes andre hadde pyntet ganske fint og koselig, så vi øker nok med et par Nille-lykter til neste år. Nye generasjoner og nye tradisjoner.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.