Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredning" av bildetråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 22:51   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Trøsting er overvurdert. La nå ungene herdes mens de blir kameravante.

Ja, å ha bilder til å scrappe med er det ingenting som slår.

Gammel 20-03-07, 22:52   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville aldri gitt en sånn kommentar som du kom med i en bildetråd bina. Er noe med hvor man gjør det vet du.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:52   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, å ha bilder til å scrappe med er det ingenting som slår.

Nå var vi skremmende enige.

Jeg har forøvrig rota meg inn på NM og gremmes over ting jeg har sagt. Hildrande du!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:50   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ganske mye - se bare her!

Gammel 20-03-07, 22:51   #5
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis jeg skal si litt hva jeg mener, og det skal jeg, så syns jeg at barnebildeskrytetråder skal være fredet for usmakelige, surmagede negative bemerkninger!!

Om jeg hadde lagt ut bilder av mine barn og noen hadde skrivi no sånt(henviser til nevnte tråd) hadde jeg blitt utrolig lei meg!!! Og om noen hadde lagd en egen tråd som omhandlet meg og mitt barn hadde jeg blitt helt knust.

En ting er om en mor spør hva andre syns, en annen ting er å være direkte ufin.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:54   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, der ser du Bergljot. Enige er vi og har unger i samme kull. Vi er dømt til å bli bestevenninner.

Gammel 20-03-07, 22:59   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Iiik!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:59   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Gammel 20-03-07, 23:16   #9
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Nettet har fusket, og når det endelig kom opp igjen var diskusjonen over.

Gammel 20-03-07, 23:27   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Om alle barn må være pene, så må jo alle voksne være det også.

Gammel 21-03-07, 00:41   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner bina - som helt klart spissformulere for å eksemplifisere. (Har ikke lest den andre tråden).

Jeg kan godt se at "skrytetråder" ikke fisker etter annet enn skryt, og at alle andre kommentarer (det være seg alt fra bildeteknisk kritikk til spydigheter angående ungen på bildet) ikke er velkomment.

På den andre siden er slike tråder ganske kjedelige å lese, ikke sant... (med mindre det er ens egne unger )

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 00:43   #12
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og :dåner: litt fordi jeg ikke klarer å følge med i timen. Hadde lastet siden før jeg gikk på kveldstur, og svarte da jeg kom inn igjen og aktiverte PCen igjen. Da jeg "svarte" lå jeg som innlegg nr. tre. Men i mellomtiden var det blitt noen flere gitt...

Så bare ignorer. Jeg lover å bruke refresh-knappen før neste innlegg.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 02:50   #13
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: "Fredning" av bildetråder

Ja, nå var jo morroa over da såklart

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:33   #14
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg er tilhenger av normal folkeskikk - ser ikke ut til at alle her inne helt kjenner det begrepet. Det handler som andre før har nevnt om å kjenne litt på situasjonen før en tramper uti med sterke meninger. En må endelig mene, men da hjelper det med evne til å reflektere og argumentere.

For å svare på hovedinnlegger så mener jeg at reine skrytebilder godt kan "fredes" i selve tråden. Synes en det ekkelt at mødre klistrer inn bilde av barn bare for å få skryt, bør man kanskje ikke bevege seg inne på et foreldreforum. Men heldigvis er det mange meninger om akkurat den saken.

Dersom jeg ser noe som provoserer meg i et skrytebilde, vil jeg heller ta det på en prikk eller i en annen tråd. Det kunne jo vært en interessant diskusjon om barn og religion - dessverre tror jeg det i dette tilfellet handler mer om folkeskikk og fordommer (blant både binas tilhengere og motstandere).

Sitron og skremmern er sikkert greie de, men dere kan ihvertfall ordlegge dere på en måte som provoserer meg mye mer enn enkelte litt ugjennomtenkte påstander.

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:06   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes din kommentar var upassende i den diskusjonen. Jeg reagerer på at du uten videre konkluderer med at de driver med indoktrinering, på grunnlag av ett bilde av et barn på et bønneteppe. Jeg lurer som Nabbe på om du mener de voksne skal gjemme seg når de ber, eller om de skal forby toåringen å delta. Jeg er selv ikke religiøs, men hvis jeg hadde vært det hadde jeg nok ikke nektet barna mine å ta del i min religion.

I noen tilfeller ville jeg synes at det var greit å si fra i en bildetråd hvis man syntes det man så på bildet var langt over streken. Hvis det ikke hersker noen tvil om at det foregår noe galt (kan du ut fra dette bildet si at her foregår det uten tvil indoktrinering?). Og selv da går det an å stille et høflig spørsmål (hva med å spørre Nabbe "synes du ikke det er litt vel tidlig å inkludere henne i religiøse handlinger allerede som toåring?", som en bisetning til "et fint bilde, men ... ") i stedet for å kaste ut beskyldninger og sure kommentarer. Være litt åpen, gi Nabbe en mulighet til å forklare noe som du åpenbart ikke skjønner hvordan foregår. Det handler som Tink sier om folkeskikk.

Spørsmålet ditt i hovedinnlegget er stilt idiotisk. Enten har man lov til å slenge ut hvilke kommentarer som helst til skrytebildene folk legger ut, eller så er de fredet. Hva med å bruke skjønn, fintfølelse og oppføre seg som folk? Eller er du av den typen som ikke har sosiale antenner overhodet, så du må ha helt klare regler for hva du kan si og ikke?

Gammel 21-03-07, 11:08   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Sitron og skremmern er sikkert greie de,

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:57   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Gammel 21-03-07, 11:15   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp, Lille*My. Det er forskjell på å barbere bikinilinjen og ta en full omskjæring, liksom. Jeg kunne sikkert også kommentert noe hvis jeg fant det helt ubeskrivelig sjokkerende, men terskelen ville vært temmelig høy hvis noen stolt viser frem den lille håpefulle. Som i RL.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:20   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fullstendig enig med Lille*My på alle punkter.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 12:00   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er fullstendig enig med Lille*My på alle punkter.

Eg og.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.