Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pene klær når man skal ut

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 20:54   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Mannen skal ha den svarte Rogalands. Da står han bra til meg.

Ja men den er også lekker!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:55   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 24-03-07, 20:56   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes faktisk at Bryggendrakten (den heter ikke det) er så fin!

Gammel 24-03-07, 21:01   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ha Rogalandsbunad med blått skjørt og hvit vest.
Har alltid ønsket med den, helt siden jeg fikk låne en til konfirmasjonen min.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:02   #5
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skal ha Rogalandsbunad med blått skjørt og hvit vest.
Har alltid ønsket med den, helt siden jeg fikk låne en til konfirmasjonen min.

Å den har jeg ikke sett! Bilder??

Gammel 24-03-07, 21:04   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Å den har jeg ikke sett! Bilder??

Den i midten. Nå er sjalet litt i veien, men du ser litt av vesten inni der. Den er helt lik den rød til høyre, bare altså hvit/beige.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:03   #7
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Sånn er det i sogn også.

Gammel 24-03-07, 21:07   #8
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Kan du ikke bare kjøpe nytt bærestykke, Sitron?

Gammel 24-03-07, 21:09   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Kan du ikke bare kjøpe nytt bærestykke, Sitron?

Men jeg vil ikke ha den stygge der. Jeg vil ha en annen. :sta:

Gammel 24-03-07, 21:08   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Bestepappa.

Gammel 24-03-07, 21:16   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok mange som er blitt for feite for bunaden sin. Hilsen Finn som selger str 36-40.

Gammel 24-03-07, 21:31   #12
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er nok mange som er blitt for feite for bunaden sin. Hilsen Finn som selger str 36-40.

Ja jeg sydde ny bunad pga dette men har jo ei snuppe på litt over 3 år som skal arve min gamle med tid og stunder. Tok utgiften med å sy ny til meg selv, så kan vi heller bare "rette" litt på hennes.

Min kom på ca 12000 inkl. montering og noe hjelp med sømmen.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:33   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Ja jeg sydde ny bunad pga dette men har jo ei snuppe på litt over 3 år som skal arve min gamle med tid og stunder. Tok utgiften med å sy ny til meg selv, så kan vi heller bare "rette" litt på hennes.

Min kom på ca 12000 inkl. montering og noe hjelp med sømmen.

Har du den vestfoldbunaden? Den sorte? Jeg ønsker meg den.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:39   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Virkelig? Har du lyst å kjøpe en til meg? Jeg har nemlig ikke råd til å bruke 20.000,- kr eller mer på et antrekk jeg skal bruke et par ganger i året.

Jeg har.
Mine barn har også ekte bunader, de er sydd av meg, min mor, gammelt arv (brystduker og belte) og av lokale sydamer.

Jeg har sydd inn og ut bunaden min mange ganger. Ut til barnas dåp (for å få plass til fett og pupper), inn igjen etter endt amming og vektnedgang.

Hva koster det å få sydd en bunad, altså uten sølv og alt dette? Hva koster en komplett bunad med sølv, som regel? :tør ikke vite svaret:

Min bunad koster ca 30 000,- komplett med sølv.

Jeg og jentene har denne bunaden (det er ikke meg på bildet ):

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:33   #15
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Gammel 24-03-07, 21:39   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har selv en som er sydd via Husfliden. Da kom vi i kontakt med en dame som sydde både for Husfliden og "på egen hånd" og derfor sydde mamma og søsteren min til seg direkte fra henne (billigere så klart). Jeg fikk til konfirmasjonen, og jeg synes det er en flott gave. Bunad er nydelig, men jeg synes ikke det er et problem at mine barn må vente noen år med å gå i det liksom. Jeg håper imidlertid iallfall døtrene mine, hvis jeg får noen, kan få en til konfirmasjonen. På den tiden kan man heldigvis sy en som man kan ha resten av livet så lenge man legger inn ekstra stoff i den.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 12:57   #17
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har selv en som er sydd via Husfliden. Da kom vi i kontakt med en dame som sydde både for Husfliden og "på egen hånd" og derfor sydde mamma og søsteren min til seg direkte fra henne (billigere så klart). Jeg fikk til konfirmasjonen, og jeg synes det er en flott gave. Bunad er nydelig, men jeg synes ikke det er et problem at mine barn må vente noen år med å gå i det liksom. Jeg håper imidlertid iallfall døtrene mine, hvis jeg får noen, kan få en til konfirmasjonen. På den tiden kan man heldigvis sy en som man kan ha resten av livet så lenge man legger inn ekstra stoff i den.

Sånn gjorde vi det og. Mamma broderte også hjalp damen oss med å montere. Men nå jobber mamma også på husfliden så jeg får alt gjort før jeg får sukk for meg nesten.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 19:45   #18
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ut og reise, på teater osv. Er det slutt på dette i forhold til slik det var før? Når vi har vært på teater har det vært unger der i typiske hverdagsklær. Jeg kler ikke mine heller i ballkjoler akkurat, men de får finere klær på seg enn om vi skulle på butikken. Det samme om vi skal ut og reise. Kler de ikke i lekeplassklær, for å si det sånn.

Jeg er vokst opp med at man pynter seg litt, ikke så mye nødvendigvis, når man skal noe spesielt.

Har ikke lest resten av tråden. MEN jeg er helt enig med det Sitron har skrevet her

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:49   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle ønske mannen ville ha bunad jeg - det er så sexy

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:30   #20
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske jeg hadde fått bunad til konfirmasjonen min.
Teller veldig på knappene om dagen om jeg skal investere i bunad nå i voksen alder, har veldig, veldig lyst.
Når den tid kommer har jeg også veldig lyst til å gi jentene bunad til konfirmasjonene deres, men det blir i så tilfelle tre bunader på to år - vi bør vel kanskje begynne å spare snart!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.