|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Og så er jeg like fascinert over at Ulvefar har en favorittnevrolog. Bør jeg skaffe meg en slik? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?
Jeg gjør det enkelt og stoler på at han har funnet min også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Ja. Og om du vil være riktig sær, bør du også ha en favorittnekrolog. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Legesenteret mitt søkte på slutten av 2010 etter kandidater til et forskningsprosjekt rundt synestesi. Noen som har hørt om slikt?
|
|
|
#6 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Det med lukt og smak synes jeg er enda mer spennende enn farger. Her i huset er det for mange bleier i omsetning til at jeg har klare luktepreferanser for tiden, men hvordan lukter eller smaker for eksempel en tirsdag? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Jeg liker at ting slutter på null. Jo flere, jo bedre. Telefonnummer, bilskilt*), you name it. Men det er bare fordi det ser estetisk pent og rent ut, ikke fordi det trigger sanser i meg.
|
|
|
|
#8 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Hver måned har sin farge, den synes ikke så godt, annet enn ved månedsskille. Jeg klarer ikke å si hvilken farge de har, men det er stor forskjell fra 29.februar til 1.mars! Hver uke er en trapp, hvor de 5 første dagene er på et langt førstetrinn, og de to siste er på neste trinn. Deretter begynner neste uke enda et trinn høyere opp, men da er det nullstilt, og vi har begynt på første trinn igjen, selv om vi har gått oppover.
|
|
|
#9 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Så morsomt! Jeg har det ikke så klart for meg nå som jeg hadde før men for meg har ukedagene alltid hatt farger. Jeg tror ikke jeg husker alle nå, men mandager er blå, litt sånn mellomblå, tirsdag er oransje, torsdag er mørk blå og lørdag er gul! Noen få tall også - blant annet så er tallet 4 rødt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Nei men både jeg og broren min (uten at vi visste om at den andre gjorde det før nylig) teller i terningform. Jeg sitter og dunker hodet (veldig svakt) i retning terningøyne når jeg teller.
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Dixie: Det gjør jeg også!
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Jeg teller usynlig med tommelen. Så klart er det terningøyne det går i |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Fireåringen min ser former og bokstaver i alt mulig i omgivelsene rundt seg. Han gir også personer farge. Ante ikke at dette fenomenet hadde et eget navn. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Har ukedager/bokstaver/tall farge/fasong for deg?Husket at det var en tråd om dette her inne og måtte lete den opp, etter at guttungen (12år) akkurat hadde en lang utgreiing om at personer og situasjoner har farger og lukt. Jeg er skiftende, men alltid lys (hvit, gul, lys blå), pappaen er mørk grønn, nesten svart, lillesøster er orange, men ikke samme orangsje som gymtimene på skolen. Luktene kunne han ikke beskrive bare at enkelte ord/opplevelser lukter han. F.eks når jeg sier "gå ut å lek" så kjenner han en spesiell lukt.
|
![]() |
|
|