|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem tjener mest? | |||
| Far tjener mest |
|
119 | 53,13% |
| Mor tjener mest |
|
61 | 27,23% |
| Omtrentlig likt |
|
31 | 13,84% |
| Er ikke i et forhold |
|
10 | 4,46% |
| Dustepoll |
|
3 | 1,34% |
| Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestMin mann tjener 3-4 ganger mer enn meg, så han vil jeg nok aldri ta igjen. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Audacious
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestFram til i fjor har jeg alltid tjent mer enn Ulvefar. Han har enten vært student eller stipendiat mens jeg har vært førstekonsulent i staten, stort sett i de høyeste alternativene i lønnsramma. Nå er jeg homeschooling mom, og selv amerikansk post.doc-lønn (som er helt vanvittig lav) blir betalt høyere enn det. (Jeg unnlater å komme med kvalmende uttalelser om alt det ikke-materielle jeg blir betalt med.
2001&2005 Sist redigert av Acsa : 27-02-12 kl 17:04. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjente mer enn mannen min inntil i fjor da han fikk en mellomlederstilling. Jeg har lenger utdannelse, og kommer nok til å tjene mer enn han igjen neste gang jeg stiger på lønnsstigen.
|
|
|
#109 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjener litt mer enn husbonden. Han er også den som tar mesteparten av hverdagsstresset med hus og barn. Hvis jeg skal jobbe deltid blir det for å ha tid til frilansjobbing i tillegg.
|
|
|
#110 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg har høyere utdannelse enn kjæresten min og tjener litt mer. Ikke mye mer, men litt mer. Men jeg har ikke fast jobb... Skummelt.
|
|
|
#111 |
|
kamerat
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestFast jobb, det har jeg hørt om. Så vidt.
|
|
|
#112 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg har høyere utdannelsen enn mannen min, men vi tjener like mye. Jeg i det offentlige og han i det private. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestTjener mer.
|
|
|
#115 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestEttårige engasjementer er ikke helt toppers liksom... Først har jeg et rolig halvår, dette følges av stigende uro neste halvår. Jeg har bedt om samtale med selveste sjefen og håper å få noen mer konkrete planer for "framtiden".
|
|
|
#116 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mest
Det samme sa min mor veldig tydelig fra!
|
|
|
#118 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestMannen min tjener best, men det er ikke så rart med tanke på at han var ferdigutdannet for 16 år siden, mens jeg var det for bare 4 år siden.
|
|
|
|
#119 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestGlemte helt å nevne at vi begge er konsulenter og at ingen av oss vet om vi har jobb etter sommeren, men det vil helst gå godt. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
intro
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestVi har omtrent like lang utdanning, og lå lenge ganske likt, men nå tjener han ca. 50 % mer enn meg. Det skyldes hovedsakelig utdanningsretning og bransjevalg. Når han er siv.ing., i praksis med en dreining over på økonomi, og jeg er språkviter, blir det nok ofte en slik lønnsforskjell - selv om jeg tjener over 100 K mer enn jeg ville gjort som lærer, f.eks.
|
|
![]() |
|
|