|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsats
Her ser de ikke at de ikke kan tvinge, så dermed blir bygdedyret enda større.
|
|
|
#2 |
|
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsIkke tenkt så nøye gjennom problemstillingen. Opplevde det bare som ukomfortabelt nå sist fordi vi ikke var informert, og det hele kom som en telefon med spørsmål om vi hadde glemt å møte opp. Så jeg er litt usikker på om det mangel på informasjon eller tvangen som ble største irritasjonsmomentet.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsJeg synes egentlig det må være lov til å ha de tradisjonene man selv ønsker 17. mai også. Hvis tradisjonen er at man feirer hos besteforeldre eller med piknik i skogen med slekta synes jeg det må være greit også, kanskje med unntak av akkurat det året klassen har hovedansvar og får pengene. Jeg synes ikke det skal være en definert norm for hvordan man må bidra i nærmiljøet fordi man bor der og har unger på skolen. Hvis det ikke er mange nok som ønsker å bidra får man heller ha et mindre arrangement. Jeg ser ikke noe poeng i å tviholde på tradisjoner som ikke betyr så mye for mange og som egentlig oppleves som mest stress.
|
|
|
#4 |
|
Originala
|
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsJeg synes frivillighet er en Fin Ting*. Men med mindre det er nedfelt i vedtekter, så tenker jeg samtidig at det må være nettopp det; frivillig. Man yter etter evne eller vilje, og barnet får uansett like mye som de andre barna. Det blir ikke millimeterretferdig dersom rettferdighet i denne sammenhengen er at barnet får tilsvarende foreldrenes innsats. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsDa har jeg mottatt sms av Vimsen. Vi må stille opp enten fra 16-18 eller 18 til et eller annet. Jeg plukket mitt førstevalg i tidspunkt og sendte tilbake. *gjør fjerdeklasseplikta for tredje gang* |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsJeg lurer på hvorfor religiøse mennesker (i denne tråden snakker man om JH) skal få mer slack enn andre. Ja, jeg er for tilrettelegging som best man kan. Men det syns jeg man skal prøve å få til fullstendig uavhengig av om man har religiøse eller ikkereligiøse grunner for å avstå fra dugnad. Jeg syns ikke religiøse skal særbehandles i forhold til ikkereligiøse.
|
|
|
#8 |
|
ihuga feminist
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsJeg er akkurat ferdig med to dagers loppemarkedsinndats for korpset og må innrømme at jeg himler over mennesker som sutrer over at det er så mye jobb. Selvsagt er det jobb, men det er ganske gøy også. Hadde ikke foreldre, besteforeldre og unger stilt opp ville korps vært en eliteaktivitet.
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg også! (Samme loppis?) Jeg er sliten, men synes det er gøy, og tenker at hvis vi ikke hadde stilt opp på loppis/dugnad så ville korpsaktiviteten kostet mye, mye mer. Også hadde jeg ikke blitt kjent med de andre foreldrene, heller.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ihuga feminist
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsJeg tror egentlig at det jeg mener kan summeres opp som følger:
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsNeida, det meste av aktiviteter krever vel litt av foreldrene. Jeg tror korps har fått et noe ufortjent dårlig rykte på innsatssiden, det er endel der også, men jeg hører fra foreldre som har barn begge steder at håndballen er vel så krevende. (Hallvakter, loddsalg, kjørelister, to treninger i uka samt kamp nesten hver helg sesongen igjennom. Pluss en cup eller to med overnatting, der man gjerne også blir med) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ihuga feminist
Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsHvorfor er symbolikken rundt bursdager og 17. mai problematisk, men ikke feiring av en bryllupsdag, Meissa?
|
|
|
#14 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Tja, kanskje det er noen andre her som vet bedre enn meg, men sånn som jeg har forstått det så er ikke skildringer av bursdager i bibelen spesielt lystige. Hodet til Johannes ble blant annet servert på et sølvfat i en av dem. Bursdager handler om selvopphøyelse og hylling av enkeltpersoner framfor den riktige og sanne Gud.
(2005) (2010) (2012) Sist redigert av Meissa : 15-04-12 kl 20:10. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Librocubicularist
|
Der er vi grunnleggjande ueinige. Sjølv om eg ikkje reknar meg som religiøs, er religion viktig for så mange at eg meiner at religion bør ha ein viss status i samfunnet. Eg meiner også at religion bør og skal respekterast. For den religiøse heng religion saman med identitet på ein grunnleggjande og djup måte. Det er noko langt meir enn å ikkje gidde eller ha meir lyst til å gjere andre ting. Men om ein ikkje aksepterer premisset om religion som identitetsdannande faktor, vil ikkje dette argumentet ha noko føre seg. Religion er - for den religiøse- noko langt meir enn noko som står i ei gammal bok.
Eg har også forstått det slik at det dreier seg om feiring og opphøying av andre enn Gud. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg bor i den blærete nabokommunen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Kult! Jeg har kjøpt damaskservietter med monogram, mokkaservise, pressglasskåler, soppkurv, en trettitalls styggfin blomstervase, en gammel barnestol og kul selskapsveske.
|
|
|
![]() |
|
|