Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Rimelig og ok sengetøy?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-12, 10:57   #1
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rimelig og ok sengetøy?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Alle jeg kjenner som ikke bruker TT og som ikke bruker kjemikalier av noe slag får stive håndklærsom resultat. Ikke sånn stå-av-seg-selv-stive, men sammenlignet med tromlede klær er de stive, ja.

Svigers har sånne som står av seg selv også.
Jeg bruker tørketrommel og dropper skyllemiddel, det funker best for oss.
Stive og tørre håndklær er jo skrekkelig.

Vi hadde forresten to sett sengetøy fra Høie i årevis, stripete og fantastisk gode. De ble vasket og tromlet annenhver uke og til slutt var det ikke mulig å sy de sammen igjen, men da var de vel 10-12 år gamle.
Lurer på om vi skal vurdere å kjøpe et nytt sett nå snart, for nå har vi bare ett sett igjen av de variantene vi har fått de siste 5-6 årene, og det har alle vært rimelige varianter som ikke tåler på langt nær så mye som Høie.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 12:30   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

A propos sengetøy fra Ikea: Fins det andre merker som fører samme mål på sengetøy som Ikea? Vi bruker dobbeldyne fra Ikea med målene 220 x 240 cm. Jeg tror jeg kun har sett disse målene på Ikeasengetøy. Høie har f.eks 220 x 200 cm som standardmål på sine dobbeldynetrekk. Kunne gjerne tenkt meg noe annet sengetøy enn det fra Ikea, jeg er ikke veldig fornøyd med det. Og det kan jo ikke sammenlignes med allerede nevnte Høie.

Ja, i Sverige. Ikea kjører svensk standard størrelse.

Gammel 27-07-12, 15:22   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker bedre tørketrommelmyke, og bruker aldri skyllemiddel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 15:25   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine håndklær var stive før jeg fikk tørketrommel, og jeg bruker heller aldri skyllemiddel.

Vi tørker klær i stua så da er det veldig kjekt å ha tørketrommel til håndklær, sengetøy og undertøy, men jeg tromler ikke alt av tøy.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 15:33   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tørketrommelen sliter på klær, så den sliter sikkert på håndklær også. Jeg har likevel håndklær i mange år, de fleste jeg har nærmer seg 10 år uten å nærme seg utskifting.

Gammel 27-07-12, 15:40   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Våre håndkler har blitt tromlet siden 1994. Det er forst de siste to årene vi har byttet ut.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 16:35   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Min erfaring er at flanell er det aller besteste. Det er mykt og deilig sommer som vinter, og holder ganske lenge før det blir slitt. Vi fikk et sett for fire år siden, og har kun brukt det settet siden. Det tas av om morgenen, vaskes, og legges på igjen på kvelden ca hver 14. dag.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 20:12   #8
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Aldri skyllemiddel på handkler. Dei vert jo vannavstøtande, og eg ender med å skubba vatnet rundt på kroppen etter dusjen.

Sengklær kjøper eg ikkje, fordi dei eg har held seg irriterande bra. Til og med mine 30 år gamle kreppsengklær med svære brune og oransje blomster på. Skikkeleg lekre.

Gammel 27-07-12, 20:21   #9
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke kjøp sengetøy fra IKEA, det har elendig kvalitet. Ellers har jeg ingen gode råd ang. hvor det er lurt å kjøpe, for jeg kjøper aldri sengetøy. Sengetøy er noe vi får i gave, typisk fra svigermor og bestemor. Da jeg ble samboer med mannen, kjøpte vi vel ett sett fordi vi hadde hørt at man måtte ha like dyner i dobbeltsenga, men det er vel det eneste jeg har kjøpt selv, tror jeg. Ellers er jeg enig med Tallulah ang forbruk. Synes også det er tullete å kaste brukbare ting i stor skala fordi man har lyst på en ny stil. Og så må det vel for søren gå an å si at man synes det er tullete selv om man ikke går kledd i en striesekk og utelukkende livnærer seg av markjordbær og mat fra containere- herlighet, Lille Meg. : oppgitt:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 21:02   #10
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men du vasker vel nye håndklær før bruk?

Nei, ikke bestandig.

Gammel 27-07-12, 22:23   #11
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

A propos sengetøy fra Ikea: Fins det andre merker som fører samme mål på sengetøy som Ikea? Vi bruker dobbeldyne fra Ikea med målene 220 x 240 cm. Jeg tror jeg kun har sett disse målene på Ikeasengetøy. Høie har f.eks 220 x 200 cm som standardmål på sine dobbeldynetrekk. Kunne gjerne tenkt meg noe annet sengetøy enn det fra Ikea, jeg er ikke veldig fornøyd med det. Og det kan jo ikke sammenlignes med allerede nevnte Høie.

Gammel 28-07-12, 14:00   #12
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Synes også det er tullete å kaste brukbare ting i stor skala fordi man har lyst på en ny stil. Og så må det vel for søren gå an å si at man synes det er tullete selv om man ikke går kledd i en striesekk og utelukkende livnærer seg av markjordbær og mat fra containere- herlighet, Lille Meg. : oppgitt:

Men rine da! Det stod ikke at man kastet brukbare ting i stor skala. Det stod at man kjøpte sengetøy og etterpå gav det bort til Fretex (eventuelt brukte det til filler). Hvis man gir bort ett sengesett hvert år til Fretex, er det virkelig i stor skala? JEG syns ikke det, og jeg syns det er overdrevent å kaste seg over Guttemammis med en for akkurat det.

Selv syns jeg det er feil å voldsomt kritisere andre mennesker for deres "overforbruk" med mindre jeg selv er ganske så plettfri. I den sammenhengen er det ikke tvil om at for eksempel det å i det hele tatt ha bil, det å bruke fly som transportmiddel, det å pusse opp hjemme, osv, det er forbruk som er tildels svært skadelig for miljøet eller bare rett og slett unødvendig.

Jeg syns det er helt OK å - som Tallulah gjorde - å informere om at produksjon av bomull er lite miljøvennlig blant annet fordi det utarmer jorda og man må bruke mye gift. Men det går an å gjøre det på en litt mer respektfull måte uten å være fordømmende. Syns jeg.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 14:13   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det opprinnelige poenget var vel at det å bruke 'gi det til Fretex som 'unnskyldning' ' ikke egentlig gjør godt for det å bytte ut. Jeg kjenner ingen som kjøper brukt sengetøy, bortsett fra til barnestørrelser, som man kun bruker i begrenset tid. Det betyr vel at man like gjerne kunne ha kastet det, ut fra et miljøperspektiv.

Gammel 28-07-12, 15:22   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille Meg: Det sto "vi kjøper nye sengesett hvert år" så jeg tolker det som om det er mer enn ett. Ikke at det egentlig var hovedpoenger. Greia er vel mer det som mkj skriver under her. : peker ned:

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det opprinnelige poenget var vel at det å bruke 'gi det til Fretex som 'unnskyldning' ' ikke egentlig gjør godt for det å bytte ut. Jeg kjenner ingen som kjøper brukt sengetøy, bortsett fra til barnestørrelser, som man kun bruker i begrenset tid. Det betyr vel at man like gjerne kunne ha kastet det, ut fra et miljøperspektiv.

Dessuten er det helt tullete å si at man ikke kan mene noe om det andre evt. gjør galt før man har feiet for alle egne dører først. Skal man følge logikken din, kan du ikke kjefte på Tallulah for å være fordømmende/belærende med mindre du aldri noen gang har gjort det samme selv.

Gammel 28-07-12, 17:45   #15
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Lille Meg: Det sto "vi kjøper nye sengesett hvert år" så jeg tolker det som om det er mer enn ett. Ikke at det egentlig var hovedpoenger. Greia er vel mer det som mkj skriver under her. : peker ned:

.. og det mjk skrev, var i all hovedsak at hun følte Guttemammis unnskyldte forbruket med at gamle sengesett ble gitt til Fretex. Men det har jo aldri vært poenget mitt. Mitt poeng - og jeg kan godt gjenta det - er at jeg ikke føler Guttemammis kjøp av to-tre sengesett (eller hva det nå er) per år er en skrekkelig miljøversting verd øyenbrynsheving. Det er selvsagt ikke optimalt, og det er helt OK å gi info om at dette er miljøskadelig. Men det kan man gjøre på en respektfull måte.

Jeg kan tenke meg at enhver som har bil vil sette et kraftigere miljømessig fotavtrykk enn det kjøp av to-tre sengesettene utgjør.

I det overflodssamfunnet vi lever i, så syns jeg det er merkelig at det å kjøpe noen sengesett i året er så ille at man får en massiv fordømming. Og det mener jeg fordi de aller fleste av oss med relativt enkle grep kan gjøre mye for miljøet på en daglig basis, men vi velger å ikke gjøre det. Men det er mulig Tallulah fordømmer oss alle sammen?

Jeg, for eksempel, handler ofte på vei hjem fra jobben. Da sparer jeg den ekstra bilturen innom butikken som jeg vet mange andre tar. Jeg bruker gjenbruksposer, selv om jeg vet at mange syns det er enklere og bedre å kjøpe de plastposene man trenger i butikken. Men jeg himler da ikke over at andre foretar andre valg enn meg, og sier at de driver med utrolig lite miljøvennlig overforbruk likevel?

Dessuten er det helt tullete å si at man ikke kan mene noe om det andre evt. gjør galt før man har feiet for alle egne dører først. Skal man følge logikken din, kan du ikke kjefte på Tallulah for å være fordømmende/belærende med mindre du aldri noen gang har gjort det samme selv.

Det blir ikke helt det samme. Generelt sett må man gjerne si noe om hva andre gjør galt, men man kan si det på en respektfull måte. Og, jo, jeg syns man bør feie litt for sin egen dør før man skal feie for andres. Hvis naboen min kjefter på meg fordi jeg har kjøpt plastposer i butikken, og så slenger sine gjenbruksposer inn i bilen mens hun kjører hjem (og jeg går), ja så føler jeg hun kanskje burde tenke et lite hakk videre. MEN hun må gjerne fortelle meg om fortreffeligheten med å bruke gjenbruksposer og eventuelt informere meg om Kiwis lure deal om bytte av gamle Kiwi-gjenbruksposer mot nye. For eksempel. Men fordømmelse fra henne ville jeg følt veldig merkelig.

Gammel 28-07-12, 14:27   #16
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Selv syns jeg det er feil å voldsomt kritisere andre mennesker for deres "overforbruk" med mindre jeg selv er ganske så plettfri. I den sammenhengen er det ikke tvil om at for eksempel det å i det hele tatt ha bil, det å bruke fly som transportmiddel, det å pusse opp hjemme, osv, det er forbruk som er tildels svært skadelig for miljøet eller bare rett og slett unødvendig.

Alle monner drar. Fly- og bilbruk er noko dei aller fleste er klar over at er eit problem. Det er ikkje alle som tenker over at forbruksvarer som bomull og storfekjøtt er eit like stort miljøproblem. Det handler vel om å gjere seg sjølv og andre bevisste miljøproblematikken også på område ein ikkje tenker over. Og gi til Fretex løyser ingenting i den samanhengen. Det blir for dumt å seie at ein ikkje kan snakke om miljøproblem, viss ein bruker fly ein gong annakvart år.

Og "å pusse opp hjemme" kjem verkeleg an på utgangspunktet. Ved å etterisolere, bytte ut oljefyring med varmepumpe med varmeresirkulering av luft frå tørketrommelen og kjøkken, skifte vindauge mm. har i alle fall vi redusert energiforbruket i huset med nesten 80%. Ja, det var ein del av eit større ombyggings- og oppussingsprosjekt, men utgangspunktet var gjennomtrekk i alle veggar og regn inne på kjøkkenet, då vi overtok.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 00:56   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror åhlens har samme mål som ikea.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 12:32   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er temmelig sikker på at de vi har fra Åhlens (12 år gamle) er standard norske størrelser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 18:00   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg vet ikke hvor du bor, men i min verden er det vanskelig å klare seg helt uten bil. Vi har bare en og holder kjøringen på et minimum (og selvsagt handler jeg på vei hjem fra jobb, evt. går jeg til butikken, setter meg veldig sjelden i bilen bare for å handle) men det blir vanskelig å klare seg helt uten den. Å skifte ut ting som funker pga. feil lukt og feil farge, blir rarere i mine øyne, selv om bilkjøring er en større belastning på miljøet enn kjøp av unødvendige sengesett.

Gammel 28-07-12, 18:20   #20
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Jeg vet ikke hvor du bor, men i min verden er det vanskelig å klare seg helt uten bil.

Det blir jo en helt annen sak. Da begynner du å veie hva du mener er nødvendig opp mot hva du mener er unødvendig. Men hva du mener er nødvendig trenger ikke å opplagt være nødvendig for andre.

Det miljømessig beste er vel at alle bor omtrent oppå hverandre i små leiligheter uten heis. Da minimeres behovet for frakt av mennesker og varer, for eksempel. Så du burde nok ta med deg familien og flytte inn til Oslo sentrum. Det er det mest miljøvennlige. Ta gjerne med deg et telt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.