|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilNår ungene er 15 år er de over den kriminelle lavalder, de har rett til å velge utdanning, de har rett til å ha lønnet arbeid - men å sitte i bilen mens mor handler, der går grensa! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilVet dere hva - jeg driter i om dere lager smiley faces som slå med hendene og later som om dette er et utsagn som er totalt fiasko. Det er like helt og fullt min mening. Og dere som er motstandere: Dere får tørke av dere fliret, eller legge ned stridsøksa. For jeg kommer hverken til å la meg affisere av hverken latter eller folk som sier at dette ikke er noe. Jeg er lei av at folk nedverdiger andre! Og jeg står på mitt! UANSETT! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bil
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilDu skrev at du så ned på folk som lot barna sitte i bilen mens de er i butikken,ikke at du så ned på folk som glemmer barn i bilen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
lettere utlada
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilHadde du holdt deg til saken Ametyst, så hadde du ikke fått så mye pepper. Hvis du ikke kan tåle at andre er uenige med deg uten å dra inn at du blir mobbet (!) så er du kansje på feil sted?
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg har tenkt meg om, og kommet til at "sette veska mi bak bilstolen til Mikro" ikke er noen som helst forsikring mot å ikke glemme henne der.
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilTroller hun ikke bare litt, da? Ingen er sånn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bil*innser at tråpden har vandet langt avsted og handler om helt andre ting nå*
|
|
|
#11 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilDette har utviklet seg ja ...
|
|
|
#12 |
|
Off the map.
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilMin datter på 8 har flere ganger sittet igjen i bilen hvis vi har vært på butikken. Typisk på tur til hytta, og hun har valgt å sitte i bilen for å se på film. Her choice. (altså, hun kommer seg ut selv, og det er ikke snakk om stekende sol, vanlig overskyet vær har det vært, evt regn. )
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilDet er synd at denne tråden sporet så kraftig av. Jeg ville gjerne sett mer på de strukturelle forskjellene som gjør at bittesmå babyer leveres til dagmamma eller barnehage av superstressede foreldre - og en sjelden gang glemmes igjen i bilen.
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Yeah right!
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
villende
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilDette var en tankevekkende og sår artikkel. Og man kan ta ganske mye lærdom av det som står der. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Dette tror jeg er veldig, veldig sant, og grunnen til at ryggmargsrefleksen til folk når det skjer ulykker eller tragedier ofte er "men å la barnet (insert aktivitet), da! Det ville jeg ALDRI gjort, så dette kunne aldri skjedd oss!". Det har vi jo sett i ørten "se så fælt med den ulykken (insert tragisk nyhetssak)"-innlegg på forum oppigjennom.
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilMen det er jo forskjeller, Polyanna! På folk, erfaring, bakgrunn, kultur og omgivelser. Jeg lar feks tiåringen kjøre traktor. Under oppsyn og i gangfart. Galskap for noen, en del av det å være halvstort barn på gård for meg. Lek ved vann er skumlere for meg som ikke er oppvokst ved sjøen, mens gå alene i mørk skog er temmelig ufarlig i mitt rurale hode, mye farligere med å henge i et bysentrum...
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJa? Jeg forstår ikke helt hva du argumenter for eller mot der, HV.
|
|
|
#20 |
|
|
Min 20 mnd. gamle sønn liker ikke å være med inn og handle. Han får aldri "noe nytt", så det er sikkert derfor. Faren hans lar ham sitte i bilen når han er inne på apoteket for å hente Nutramigen, da har han ringt på forhånd og sagt at de skal gjøre klart, så han er der inne kanskje 1 minutt. Det synes jeg er helt greit.
|
|
![]() |
|
|