|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bil
Det har ikke slått deg at det kanskje er barnas behov som er i fokus når man lar dem sitte igjen i bilen? At de faktisk selv ønsker det og det er best for alle parter? Jeg liker å ha med meg ungene inn i butikken jeg, de får alltid tilbud om å bli med. Men svært ofte vil de ikke, de vil sitte og slappe av i bilen og da får de jammen lov til det. Tror de skal få seg grei økonomiforståelse fordetom. Det er jo ikke storhandel ala 1 time det er snakk om heller, her er det snakk om en kjapp handlings.
![]() |
#102 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Akershus
![]() |
Nei, faktisk ikke. Jeg fikk aldri være med mine foreldre inn og handle noe som helst. Og resultatet? Null kontroll på øknomi de første årene jeg bodde for meg selv. Her i huset skal barna være med på innkjøp av alt, og være med på oppsett av budsjetter til både deres eget innkjøp og til husholdningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Bedreviter
|
De gangene mine unger sitter i bilen, er det fordi de har valgt det selv. "Vil du være med inn, eller vil du sitte her og vente?" spør jeg alltid om. Hvorvidt de svarer at de vil sitte eller bli med, avhenger oftest av 1) hva de hører på bilanlegget og 2) hvor stor sjanse de tror det er for at jeg vil kjøpe noe til dem på butikken den dagen. Femåringen vil sjelden sitte i bilen alene, men hun gjør det gjerne når tiåringen er med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Fullverdig medlem
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJa,det er bevist stor sammenheng mellom personlig økonomisk sans og handleturer i barndommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Bedreviter
|
Men hva i alle dager har dette med bilsikring og forsvarlig håndtering av barn i bil å gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Fullverdig medlem
![]() |
Det har kanskje ikke gått klart fram av innleggene mine, men jeg snakker om hovedhandelen, som vi foretar en gang i uken. Vi tar denne handelen som en opplæring i økonomi. Og bare for å si dette: Jeg fordømmer ingen andre som ikke gjør dette. det har jeg vel heller aldri sagt. Jeg forteller bare hva VI gjør! |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilEller?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Bedreviter
|
Du sa jo akkurat at du ser ned på andre som lar ungene vente i bilen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg er nok i stand til å glemme barn i bilen,men det er snakk om minutter og ikke timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Fullverdig medlem
![]() |
Det er jo en grensegang dette her. Dette med å ta med barn på handel dreier seg om større barn. Og det var vel derfor jeg skrev om det. For mens man tar inn større barn sammen med seg i handel, så unngår man trusler utenfra. Som at noen skulle bryte opp bilen mens noen barn satt inni den. Det høres kanskje teit ut, men forbrytelsen mot Sigrid kunne like gjerne ha skjedd i en parkert privat bil. Mens for barn i førskolealder er det aldri forsvarlig å etterlate seg barna i bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Ikke sant,du motsier deg selv litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Fullverdig medlem
![]() |
Du er visst på hugget! Jeg ser ned på folk som glemmer barn i bilen, ja. Og ser ingen motstridende trekk ut fra det jeg tidligere har skrevet. Hvis du absolutt har bestemt deg for å ta meg på noe, så foeslår jeg at du forsøker deg på noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Bedreviter
|
Igjen: jeg synes det er helt skrekkelig at du trekker inn denne saken som argument i en dustedebatt! Det er snakk om en jente som fortsatt er savnet. Hun kan ha familie og venner her inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Fullverdig medlem
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilDu skrev at du så ned på folk som lot barna sitte i bilen mens de er i butikken,ikke at du så ned på folk som glemmer barn i bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor stor er egentlig sjansen for at noen stjeler ungene fra bilen mens man handler? Du sier jo selv at du lar dem få større frihet i nærområdet når de er ute og leker, det må da være mye mer risikabelt i forhold til kidnappinger og andre trusler utenfra? Jeg har aldri hørt om noen som har blitt kidnappet utenfor Kiwi, av andre enn familie, men det kan selvsagt ha hendt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Fullverdig medlem
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Artikkel om gjenglemte barn i bilJeg har fått så mye pes og irritasjonsmomenter på grunn av det jeg mener, at jeg herved sier stopp. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|